Sunday, February 1, 2009

End of January, beginning of February

Bermula sudah permulaan bulan baru, azam pun baru..ahahahaha....setiap bulan aku ada azam baru tau....kalo diikutkan setiap fardhu aku ada azam @ doa baru....utk kebaikan utk kebahagian semua pihak.....
bermula dengan awal January, takde apa pun yg menarik utk diceritakan...cuma pada 4th January....genap la usia hero aku 3 thn...dan genapla 3 thn aku menjadi MAMA....




day by day....aku pun dah lupa cerita di bulan January....
pada 13 january, jabatan aku telah buat asyura....disini disertakan sedikit gambar sbg bahan bukti....ehehehee....masa ni aku kurang sihat..dah bape hari dah kurang sihat...bermula dgn danish, bb dan aku.....sian kami....demam teruk gak la..maklumla panas dan hujan tak mengira hari....kuasa Allah...menguji manusia...




--gambar removed---

ni budak yg dah baik demam, hentam makan coklat ek...




seminggu selepas aktibiti memasak asyura, kami mengadakan volleyball plak....then lepas ni badminton kot...lepas tu ntah apa lagi plan...


--gambar remove---


dan di minggu2 terakhir january, anum sekeluarga dtg ke rumah aku, gambar tidak ada plak..ehehehe...rasanya di 'kamerakecik' by arejoi ada kot....oh ye katanye kunjungan arejoi ni utk meng'kenen'kan anak dara aku tuk anak teruna mereka...kiranya ini edisi merisik yg pertama la ye....ehehehee....aku berkenan je....senang jodoh dgn org kenal ni...leh letak tinggi²skit....leh ke pn anum? aku berkenan je....(aku dah jadi mcm ejan dah.....anak baru nak hilang kemerahan kulitnya dah pk ttg kenduri kawin anak)ahahahahah...oh ye anum, maaf la ye...umah sedikit berselerak, maklumla..sehari bape kali kena sapu umah....maklumla budak2 kalo makan biskut tu....huhhh....tak bagi makan kang..sian lak tak merasa makan biskut...ihikssssss

pada 25th january, anum menjemput kami gi umah mentua dia, ada majlis cukur jambul aqil irsyad...kami saje je pg lewat², sbb leh borak² dgn anum..kalo awal² kang...anum sibuk...sian lak dia kang...



mula² elok je bertudung, berjubah bagai....lepas tu dia melepaskan niat lak, terpaksa la tuko baju, time tu dia ada mengalami sedikit cirit birit, berlarutan hingga smlm, mlm td jmpa doktor dah, mula² ingat berak2 biasa utk perubahan bulan @ tahun....tapi lama bebenor lak..danish dulu tak cenggitu sgt...2/3 hari je...ini seminggu dah neh....dia tak nangis2 pun...cuma buntut kengkadang merah, kengkadang elok, tapi smlm teruk skit, hingga dia nangis², so kami pg la klinik...



ni lak gambo tudung yg aku beli kat Desa Murni (kalo tak salah la namnye, tak pun kedai dipangey BELIAN HEBAT)....dekat dgn area umah mentua anum....dan tersangat la murah dari pasar malam yg aku beli tu...rm4.90 je...sbb skrg ni kedai tu buat promosi jualan murah sehingga 9 Februari.....mmg tersangat murah la pakaian disitu skrg ni....kalo kain sutera batik terengganu tu yg harga aku tgk kat pasar payang rm250...dia jual rm139 je tau....perghhhhhh tak ke belian hebat nama nye tu.....



aku beli tudung ni senang nak pakai kat umah, bila org dtg, berkenan lak tgk anum pakai, cantik je..aku pakai mcm tak cantik lak....nape org lain pakai cantik aku x cantik ek, ke sbb aku mmg tak cantik..ahahaha...aku tanya mazri, 'mcm makcik2 tak?'...dia jawab 'a'ah mcm makcik2' cis....hilang minat plak jd nye...ehehee...tapi aritu ada beli kat pasar malam rm10...tapi ada span kat atas tu...mcm kembang je aku pakai...lagi tak sesuai...yg ni leh tahan skit...mcm yg anum pakai tu....


produk yg kat bawah tu....aku beli kat amy....saje try test acu...dia kata...kulit muka dia jadi cantik dan gebu2....eheheehehe....korang tgk la perubahan aku nanti...ye ke amy ni....ehehehehe....






27th january, pagi tu kawan mazri dari kelantan yg duk putrajaya dtg menyinggah di umah mentua....dah 3 anak dia...2 girls, 1 boy...seme comey² (budak² mana ada yg tak comey kan...meke kan bidadari @ kupu2 syurga...) dan besar dak alisya ni....mak dia kata, dia letak nama alisya ni sbb berkenan kat klinik lita alis tu....so mana la tahu anak dia leh jadi doktor gak...mak dia ni staffnurse kat hospital putrajaya....



5 comments:

.:Iz-aNn (",):. said...

oit...ce ko amik gambar pakai tudung tu, pastu tempek sini nak nengok...biar kami yang komen cantik ke idak...hahaha

~aSHa~ said...

ye ye...dan selepas perubahan wajah aku ye...ehehe

.:Iz-aNn (",):. said...

cehh...lama la aku nak tunggu...
oit...tu emie paksa ko ker suh beli...hehehe...sib baik dia tak paksa aku tau...sampai sudah memang aku tak beli ar...

~aSHa~ said...

tak paksa la..aku ni mmg sdg mencari alternatif produk tuk muka aku..kebetulan dia jual..aku cuba la..ingat nak pakai shadira ke apa....tapi test dulu la yg emie

fyzz said...

dh ada blog tak gitau pun..niway tahniah dh ada blog sendiri..cantek blog ko yer jidah..aku ler pijot

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels