Monday, July 6, 2009

KU KEHILANGAN...KU MERABA DLM SEPI

"....sadish di malm ini....ku meraba2 punat keyboard ini untuk meneruskan curahan rasa hati ku....apakah malangnye tika ini....puas ku meraba2 sekeliling umah mencari, membelek semua tempat..tapi ku tak jumpai dia...seminggu ku mencari mu...ke mana kau menghilang......"

eheheh ok tak aku nak cuba bermadah gulana tu..konon2 la....penulis novel terbitan mdm enterprise....ehehe...ish..melalut dah ni....

sedihnye aku tika ini.....aku tahu bukan aku sorang je yg ada rasa kesedihan.....buktinye...

1)izan sedih sbb susunye terbuang begitu sahaja....(bagi je la abi dia skit)
2)nora merungut dgn meja nye dgn sarat mende yg bukan berkenaan 5s dia...(cawan tu buang ke tepi la wei)
3)echa (sedih ke)....kategori sedih la ek..sbb sdg menunggu keputusan contest2 yg dia masuk tu...puas jampi serapah tu.ehehehe gurau jek wei...
4)pijot lak...meluat dgn kaki kipas kat opis dia...wei untung la opis hang..tak pyah guna ekon dah wei...ada org oper diri nak kipas2 org...jimat dah...duit lektrik tu leh peruntukan tuk majlis amal ke...
5)ejan sedih dgn lyna yg cirit birit, muntah2....moga semakin sembuh ye...wei zimah tu kawan sekolah menengah aku wei....
6)ayang plak..dah jadi hantu....eh silap...naik hantu dgn anak bujang dia...(aku dah jadi raksasa wei...ko baru jadi hantu....ekekkeke)
7)amy plak....sedih dgn blog tak update...bz sgt ke wei..aku rasa ko ni kena sumpahan sultan melaka la...sumpah jadi wokerholik....seme tempt ko pg seme bz..ke ko bz bisnez kat opis ni...eheheh...wutever...saje je wei..
8)ha sape lagi....sape nak jadi ke 8...biar aku la....org kata 8 tu ong...ong la sgt kan..ong keng seong kot....

pe yg aku sedih sgt wei...aku kehilangan brg yg aku sayangi...adakah aku ni pelupa tahap gaban wei..ke tahap cipan...gaban n cipan tu mana lebih teruk wei...aku bawah skit plg teruk tu tau...

1)aku hilang henset pemberian kawan aku....hset tu percuma je...dia dpt free masa register dari celcom.....tapi dia bagi aku ar.harap2 ko tak baca entry aku ni wei..kawan aku ni rahmah, skrg dia berkusus DPA kat KL....hset tu nipis je..leh letak dlm dompet....aku xtahu mcmana leh hilang...yg pasti masa aku berniat nak bagi adik aku, aku cari xjumpa dah...ntah mana menghilangnye....yg pasti aku mcm letak dlm beg je...dan ada jugak bayangan aku (bkn jampi ek, tapi firasat yg cuba aku refresh dimana letaknye) bayangan aku tu...mcm aku letak dlm satu bekas je...tp bekas apa ek...kat opis ke kat umah...ish....Ya Allah tlg la hamba Mu ini..niat ku baik...aku nak bagi adik aku je...sbb hset adik aku rosak..nak belikan yg lain tuk adik aku...ketika ini tidak la kemampuan sebegitu.....so kebetulan ada hset yg dah tak guna.....cantik plak tu...sesuai tuk pompuan..masih elok, snap gambo pun clear tau..tak mcm hset CSL minah tu..

2) gelang baby....uhuksss...yg ni aku tak leh nak pk...sbb hilang masa di tangan dia...gelang di beli oleh papa dia tahun lepas...belum setahun lagi wei....gelang tu papa dia tolak yg lama..amik yg tu...uhuksssss....uwaaaaaaaaaaaa.....baby...kat mana baby tinggalkan....adakah dlm bakul sampah semasa baby buang sampah dlm bakul sampah tu? plastik tu dah buang...mcm2 mende dlm plastik tu....udah 2 hari mama mencari segelinap umah...mana baby....salah mama ke? pakaikan hari2....kalo tak pakai.....buat apa beli...sib baik yg tok bagi rantai n gelang tu....tak hilang..kalo tak lagi cuak mama wei...nanti org kata mama gadai plak sbb kemiskinan....ehehehe....then tuduh baby buat hilang...uwaaaaaaaaaaaaaaa.....ingatkan raya tahun ni leh tuko yg lain...trek in ke...

uwaaaaa......tlg la wei...segala surah dah aku baca ni.....cuma belum baca yasin je lagi ni...baca surah yasin adalah surah tuk penghabisan pengcarian, spt menghadiahkan surah tuk arwah hset dan gelang plak....ermm so kena baca apa ni wei......


gambo2 kejadian tak dpt dipublishkan untuk paparan umum...kerana menghormati pihak keluarga yg sdg kesedihan di atas kehilangan....Semoga Allah memperkuatkan ingatan Puan Ashazida supaya dia leh refresh balik kejadian2 yg berlaku di sekitar...kekesalan amatlah dikesali...

tapi bila ku cuba muhasabah diri, aku pk balik..kenapa ada je mende hilang dlm hidup aku ni (ada lg yg hilang, tapi lupa dah....ish aku HILANG INGATAN JUGAK ke wei?)...ish sengal tul ayat ni...

...maybe aku pernah 'terambik' lebih sebelum ni, atau 'terguna' lebih tanpa disedari...spt amik pen opis yg rasa lancar je tulisan tu....then letak dlm handbeg peribadi...takleh tu kan...atau...potostet surat2 beranak ke, surat cinta dulu2 ke, slip gaji nak buat loan ke..opsss...loan umah tu kan loan gomen...kira tak elok jugak ke guna hak gomen kalo buat loan gomen tu...menggunakan waktu pejabat utk berblogging...erkkk...ni aku kata diri aku ye...aku tau korang tak mcm aku tu..eheheh...then...apa lagi ek....ha mengular ke sana sini....lepas tu main sms (ni zaman bila main sms2...ish rasanya 5 thn sudah kot)....tp tu la..walau dah bertahun2 kejadian aku menggunakan masa kerajaan tu...so skrg ni...apa yg aku dpt yakni gaji...dihitung2, ditolak melalui kehilangan2 tu...mcm ustaz sebelah umah aku ni ckp la...masa hUBby hilang rm50 dlm drawer opis...dia kata..."redha n halalkan je la...maybe ada la tu kita terambik sesuatu....ehehehe..tanpa kita sedar"....ku insafi diri ini....
apa yg penting....biarlah hilang mende2 tu....sbg ganti apa yg aku terambik tu....(duit kerajaan duit rakyat wei..kalo rakyat tak halal, habis la kita...eh silap..apa lak kita....AKU...habisla aku) sambung balik....apa yg penting...jgn la hilang apa yg aku sayangi dan cintai, nyawaku, jantungku, hatiku...ketiga2 ini 'organ' untuk aku meneruskan percaturan hidup ini...

abg maap kan sayang ye sbb hilangkan hset tu....ai taw yu marah sbb ai gatal letak dlm handbeg kononnye nak cari charger lain.....tapi gelang baby tu...jgn la salahkn sayang jugak...salahkan la baby...ops...yg penting jgn salahkan anak2...kita yg cuai..pesal salahkan mereka...mereka pe tau...'betul betul' (baby pandai ckp ni dah tau...betul betul....upin ipin...ko ni mmg bagi badi pada seme kanak2 ek....) 'betul betul' ish...aku pun dah kena badi gak la....

ok la ini sedikit gambo bagi kool skit hati gundah gulana ni...

9 comments:

amyhassan said...

heheh.. sori arr lmbat feedback.. sure arr kenal.. geng2 midot smuanya aku bleh kenal lg.. cuma tak sangka plak korang ingat muka aku ni.. heheh

♥cikmOt♥ said...

sabar banyak2 ye weii...try musabaqahkan diri...mungkin ada dimana2...cuma tidak ketemu kalu kekalutan melanda diri ko tu...hehehe

Anonymous said...

aku pn ilang gelang tgn ni... pg td br perasan... patut la rase tgn ni kosong je... huwaaaaa mane la pgnye... (murah ke mahal ke kecik ke beso ke doesnt matter, what matter is who gave u - in my case my hubby bg, dibeli ngan gaji pertama keje gomen)mane mane mane ??????

~aSHa~ said...

amy....ha kalo dulu kita tak kenal rapat..skrg leh kenal secara dekat...anak2, keluarga, dan kehidupan harian,

izan..tq...doakan ye...


nojah..ko kena redha wei...maybe Allah nak ko pulangkan sedikit demi sedikit la tu apa yg ko terambik...ehehehehe

aku plak tenangkan ko...aku pun sedih gak ni..bukan harganye mnejadi ukuran..kalo nak ikutkan hset tu hset free je, gelang tu plak tak sampai pun 500 mcm org lain yg gemuk2 punye gelang..tapi 'value sentimental' tu yg penting...appreciation...

♥cikmOt♥ said...

weii...naper korang ni makin hari makin pelupa ni???

Ahkak Geli said...

saya hilang semangat nak g keja..

surah ape nak baca?

ayang said...

ye saye juge dilanda kesedihan.. asik muntah 24jam..

Unknown said...

sabo yer asha, akak faham kalau kita hilang sesuatu memang sedih.. akak pun penah gak hilang, tapi nak buat cemana, berdarah air mata pun takkan dapat balik la kan.. sabar dan redha.. manan tau tahun ni dapat bonus, leh beli yagn baru.. yagn lama jangan di kenang, buat buku baru.. eh eh beli gelang baru.. kiranya yang lama tu tak de jeki la nampaknya

~aSHa~ said...

tq kak..sy cuba redha ni