Tuesday, August 11, 2009

Petua HIndar @ Merawat H1N1

Salam semua blogger yg rajin mengomen dan rajin menyengah sahaja...arini aku nak share apa yg aku dpt la...petua ni xtahu la benar ke idak..tapi disini meke2 sedang mengamalkan petua ni...utk mengelak atau mencegah atau merawat....so kita cuba ikhtiar je la..lagipun takde karut marut...so boleh dishare dgn semua peringkat usia...petua ni my hUBby dUBby yg dpt dari kawan2 dia....so apa yg rasa baik...kita sharekan bersama

petuanya --> minum air kelapa 2 bijik / hari....
(ke korang dah tau wei? ehehehe aku terlewat ke?)

ha mudahkan.....tak susah pun..malah kalo korang kat putrajaya tu lagi murah leh dpt air kelapa ni..kat pasar borong serdang tu...dulu masa preknen aku beli satu RM1...kat sini satu bijik bersamaan RM2.50 - RM3.00 tau..name je ada pokok kelapa di keliling bangunan...tapi kena beli gak tau....pe ingat kelapa tu tanam atas tanah sendiri ke? itu tanah kerajaan tau...
mama syg tau anak2 mama...jauhi la dari bahaya ye sayang...


aritu kami pg PC Fair Kontan...sbb betul2 ada mende nak beli..bukan saje gatal2 nak bergasak2 dgn org ramai tgh2 penyakit H1N1 ni glamer kan....
so kami amik la ikhtiar....pakai mask ni....(mcm kata nogha...jadi doktor ler lepas ni kan)....masa nak pakai mende alah ni...dlm kete sebelum turun aku dah psiko dah budak2 ni...aku ckp gini

mama : arini kita berlakun jadi ultramen nak?....
danish: (dgn pantas) nak nak,jadi oltromen ke mama?
mama : ye arini kita jadi oltromen, mama, papa, danish, baby.....org lain pun arini jadi oltromen
danish : ye ye jadi oltromen
baby : otomen...ye ye...(suka ngikut apa org ckp)
so bila dah aku ckp mcm tu dan dia lihat ramai pakai mask tu...dia pun nak la pakai mende alah ni..kalo tidak..haram jadah dia nak pakai mende2 mcm gini...bukannye senang....

gambo aku jd oltromen..tidak sempat diambik ye..sibuk melarikan anak dari org lain..kiranye..kalo nampak org je...kami lari2kan diri...cari ruang kosong...

6 comments:

.:Iz-AnN (",):. said...

tul2 aku setuju...cam aku p zoo itu hari la...kami cam kera yang sumbang...kami2 sefamili jek...pantang orang ramai kami takkan masuk dekat...saper tak sayang anak wooo...ehehhe...

*Miss Geli^ said...

aku tetiap ari la masa rehat pegi bangi kat uniten tu..cari air kelapa..kekadang tawar hebeh...

kalu balik kg je la bole minum air kelapa fresh..tapi panjat sendiri jek...mehehe

..nOj.. said...

aku xleh minum air kelapa lg... anak masih baby... minum carrot susu leh x

umilia said...

eh ank masih baby tak leh minum air kelapa ke..nape ek..aku takde lg mask ni..laki aku kate nak bwk blk tak bwk2 pun..ish..aku ni tiap2 mggu gi jln2 dgn slumber..mintak2 dijauhkan la dr kene kat kuarga sndri..

~aSHa~ said...

zan...kami pun mcm kera sumbang mambang gak kat dlm mega mall tu..org pun tgk semacam..ehehehe

nowa...ko tgh preknen lagi kena byk minum air kelapa...

lia...ko kena beli wei....sbb ko kat sane lagi la bahaya...(actly dimana2 pun bahaya...malapetaka tak kira tmpt)

noj...ikut suka la carrot susu ke apa.....tak kan air kelapa tak leh minum tuk mnyusu? 1st time dgr...

..nOj.. said...

aku masih pantang lg la weh... pantang ni ade peringkat... bkn takat yg 39 ari, 44 ari, 100 ari tu je... air kelapa, air tebu, rebung, nenas... errmmm ape lg ek... tu sume pantang sampai anak umur at least 2 tahun... sekian...

fakta : lain org lain cara pantang... terpulang pd masing2 cemane nk jaga diri sendiri... kecantikan bkn sekadar muka lawo, gigi putih, senyuman yg lebar, idung mancung, pipi mungil... ye kwn2... often we heard, beauty is how u satisfied ur asben... huhu

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels