Thursday, September 10, 2009

hampir seme ada entry 09.09.09

so oleh kerana hampir seme ada entry tuk tarikh smlm..aku pun mau buat la...uhuhu
semua ada sejarah tersendiri kan smlm?
me? pun ada....uhuhuhu sejarah yang ada perasaan sedih, marah, geram, sayang, manja, romantik, gedik, nyesal semua ada.....

ha entry ni paling mencabar...sbb tak pernah lagi aku tgk kawan leh buat entry sebegini...

semlm aku bergaduh dgn hUBby aku..uhuhuhu (ni pun nak cite kan) tapi ada sejarah tul hari smlm...ye smlm aku gaduh2 dgn hUBby aku..sblm2 ni aku dah muncung2...tapi smlm aku dah tak tahan sgt2..sbbnye? aler mende kecik je kalo org dgr pun...meluat pun ada...malah ada yg kata...aler itu pun nak dibesarkan...uhuhuhu lain org lain rasanye...ntah ler aku ni...dari dulu gini kot...abg aku pun dah pesan ke en hUBby...aku ni lain skit peel nye..merajuk tu mmg kuat...

yg nak dijadikan sejarah sgt2 konon2nya la kan...smlm masa gaduh2 tu aku leh hempas hset aku yg cap CSL buatan mesia tu..uhuhuhu aler....perasaan NYESAL bertubi2 dtg...siap pesan kat en hUBby tu...'ai nak hset tu balik dgn elok, kalo tak ai tau la yu takde langsung nak pulihkan perasaan ai' perghhh ini ayat mengugut tak? giler..camne leh terkeluar pun aku tak tahu ler....

ha lepas gaduh2 tu...aku terus buat keje rasmi aku...dan terus rasa nak pitam2 je....tu ler derhaka lagi kan...tak lama lepas tu...dlm sejam gak la...en hUBby dtg letak hset baru cap CSL jugak, aku tersilap ckp la..patutnya ckp...masa nak ganti tu sila ganti yg best2 skit, yg CSL tak kuat sgt...baik beli nokia yg besar gedabak mcm aku mula2 pakai dulu jaman itm...boleh siap basuh2 kat singki lagi, jatuh dari tingkat 1 takde apa2 lagi....kejadian tu berlaku basuh hset tu sampai skrg aku teringat..uosl dss ingat tak? tak ingat ke kejadian kita buli izan semasa besday dia...time tu takde org sgt pakai hset..kiranye aku ni golongan pertama la pakai hset dlm dss tahun 99 dolu2..uhuhu riak nye bunyi..aku dan amy kalo tak silap....so hset kami ni selalu la dihubungi oleh bf2 member yg nak tepon aweks2 meke dikalangan kwn2 kita la....bf sendiri takde..harap parent aku je tepon2...so masa kejadian besday izan tu....masa dia dihubungi 'kawan' dia nak wish besday....kami ni duk pulun celebrate hangat bingat la...baling tepung, pecah telur kat kepala...sian dia wei...tapi hepi tul time tu..dlm hepi2 tu..hset aku pun jadi mangsa keadaan gak...habis la tepung, telur air masuk dlm tepon tu...so dlm selamba tu terus aku lerai2kan hset tu...aku bukak satu2..dan aku cuci satu2 di bawah air pili ye kawan2....ingat tak? dan dgn selamba lepas kering..pasang blk hset tu..so hset tu boleh guna lama gak lepas kejadian..hampir setahun gak la kan....hingga aku pulang balik ke ayah aku pun elok lg time tu...ok la sekian cerita hset di cuci air pili..

kembali pada asal...so lepas en hUBby bagi hset tu..aku biar dulu..tak tgk lagi...EGO kan..so lama lepas tu aku pasan eh hset ke? what? Ya Allah....GEMBIRA ke aku? oh tak..aku tak rasa hepi pun..tapi rasa NYESAL tu kembali bertubi2....dlm hati..mana org tua ni dpt duit? aler siannye dia....walau tak semahal dan secanggih org lain..bagi aku rm300 tu penting dan byk gak time2 nak raya dan time2 aku sdg survive tu bizness baru ni (3-6 bulan beb kena bersabar).....kalo duit tu beli kasut raya ke...beg raya mcm cik jah ke..best gak...lepas pada tu apa lagi..aku kutuk diri sendiri..'tu la ikut perasaan sgt....ish b****h tul...kan dah membazir...lenkali gaduh jgn bawak hset..tinggal dlm drawer ke...bawak la hammer ke, batu bata ke, kalo nak baling..takde la nyesal sgt kan...org lain yg dpt padah..uhuhuu...

then lepas pada tu..aku pg la ke pej en hUBby...aku tgk dia tido..dah ler ari smlm tak terbangun sahur..tak dgr bunyi jam wei..anak tido kul 2 lebih.hampir kul 3 baru meke tido..uhuhuhu..so sian nye dia, SEDIH plak...aku ketuk pintu, masuk duk kat sofa...uhuhu...SEDIHnye..tapi ada ego gak tu...'bape harga hset tu'...siap tanya tu, bkn ckp tima kaceh dulu.teruk tul..uhuh...dia tjk bil...aku ckp..byk duit....dia kata..'abg kan keje cop duit'...aler....PILU nye....uhuhu aku pun aler GEDIK say sori bagai la....ckp nyesal, kalo simpan tuk bajet raya pun kan bagus...dah ler bizness tgh nak membangun...aku p membazir..uhuhu dia sengih je la....dia ckp..baru cdg masa besday nak beli black beri...'ye ke?' siap tanya tu...uhuhu...aler sori sgt2....tak sangka la leh hempas hset...dah tu pesal tak reply sms...so aku hempas la hset tu...kot2 lepas hempas sms reply dpt...ingat hset tu rosak..rupanye..mmg dia tak pasan ada sms..sbb dia silent...huhhhhh.....
so lepas pada tu...lepas pujuk memujuk...bercumbu2 la kejap kan walau bulan pose...bukan batal pose pun...aler bukan cumbuan2 yg membawa ke nafsu ghairah pun..uhuhuhu...

ok la ok la..pjg dah...kalo aku rasa nak tambah lagi..aku tambah la kendian..sdg kemas kini fail meja bos ni dan sambil2 meluluskan cuti2 para pegawai2 tuk hari raya di HRMIS.....dia dah byk kali lalu sini..tgk aku buat keje lain...dlm hati dia mesti kata 'bila nak siap fail meja aku ni'...uhuhhhuhu cowi bos...nti cite sy ni dah basi...sy pun tak lalu nak cite.....

gambo tidak ada buat masa skrg...sbb segan plak la nak snap hset pecah tu dgn hset baru tu....

12 comments:

{ e'mie } said...

ish..ambiklah gambo hset tu zidah..bley gak aku tengok...aku pun hset murah ajer...suami aku hadiahkan..rm150 ajer..itupun secondhand ajer..tapi gumbiranyer hati ni..tuhan ajer yang tau...

ismimaizura said...

ooo..tu psl hangin smlm ekkk..

ayang said...

erkk... penyakit menghempas enset dah menjangkit kt ko pulak eh.. hehehe.. sangat rasa puas kan bile dpt hempas itu enset??

♥cikmOt♥ said...

ko ni tak pernah nak berubah...menda kecik jek...dah membazir...hurmmm...

Unknown said...

tu la lain kali fikir dulu sebelum bertindak.. kan dah menyesal.. nak buat cemana nasi dah jd bubur. so kali ni kalau gaduh, jangan hempas tepon lagi ok.. cuba hempas batu bata ke, batu lesung ker, compem tak pecah yer .. hehehe

.:fyzz:. said...
This comment has been removed by a blog administrator.
.:fyzz:. said...

btw i still remember that kejadian..mmg aku turut terlibat dlm hal memperkenakan izan sempena hari jadi dier yg ke 19 kot kan..hahahah giler tui la...and hp ko tuh pun menjadi perantara aku ngan anuar melepaskn rindu hahahah..tq jidah..u r so valualable to me at that time...

and one more..sabar la .kerana sabar itu separuh drp iman..ala aku taw..ko tuh baik hati..mrah2 sayang je tuh heheh..

zieha said...

fuh..dalam2 gaduh2 tu en hubby beli gak hf gantinya..kalau zieha dah gaduh ,,tak ada la gantinya..jawapannya adalah padan muka ..saper suruh jahanam kan hf sendiri ..uhuhuhu
jgn selalu2 hempas2 kan barang ye
sabo..jgn ikutkan hati

Anonymous said...

aku pun ade sejarah enpon cium dinding, lantai dsb... teringat masa gaduh ngan bos cina tokei babi dlu... dpn dia enset company cium dinding... hahaha

(jaman dlu aku mengamuk lempor barang lg kronik kn... huhu... tp skang xbrani dh, duit bkn semudah pejam celik mata nk cr kan)

intansalmah said...

sje je sbnarnye ko hmpas hp 2...aku tau...sbb ko nk hp bru kn,,,heeeeeheeee...nsiblh dpt gak wlau pepun brandnye,,,klu buatnye tk dpt,,,lg syahdu,,,klu aku tau hubby ko nk bli ganti aku suggest kt die bli public phone je,,,snang lain kali tkleh nk hempas2 lg,,,susah nk cabutknnnn....uuuhuuu...

Asma said...

Huhuhu...teringat masa tak ada henset dulu, telefon Tm yang sebesar bantal baby tu pun kena hempas kalau gaduh dengan hb, memang telefon ni dicipta untuk di hempas kut...

~aSHa~ said...

-->amy
gambo hset insyaAllah tidak akan ditayang..sbb sadish sgt...

-->@juera
ha ini la asam garam rumah dan tangga tau..

-->ayang
ko ke yg sebarkan virus menghempas ni..ehehehe

-->izan
hehehe ko byk memahami...sbb pernah duk serumah..ahahaha wutver izan..tqvm

-->cik puan mimi
akan sy sediakan batu bata di pej..senang...rasa tension bawak batu dan bata itu..dan pegi hempas

-->fyzz
ehehe 'u r so valualable to me at that time...' that time je ke? skrg? uhuhu tak value dah ke....ehehehe aku bersabar dah tu..2 hari bersabar

-->zieha
baik nti sy cuba ikhtiar dan praktikan lagi amalan SABAR...uhuhuhu

-->noj
bila kita dah keje ni baru tau nilai sesen tu kan..

-->intansalmah..
a'ah aku mmg sengaja nak hempas2 tu..nak tepon raye...euhuhuhu hangus beb 3ratus...

-->teratak murni
ehehehe kelako tul ayat 'memang telefon ni dicipta untuk di hempas kut...' buat sy tersenyum...teratak murni lebih berpengalaman dlm hal rumah tangga mesti lagi memahami kan...tq jejak disini...