Wednesday, November 18, 2009

Kunci Kejayaan

arini aku nak share apa yg telah aku baca 2 tahun yg lepas....ermm lama dah kan..tapi nota ni aku tulis dlm buku nota aku...so kalo aku kesempatan aku belek balik nota aku tu......marilah kita share apa yg baik...so try la tgk tips ni...ini adalah kunci kejayaan dari seorang jutawan tau....aku baca buku apa ntah aritu...buku nak jadi JUTAWAN kot....lupa daaa...2 tahun maaa....


TIPS PERTAMA -->MENYIMPAN dari hasil GAJI


a) simpan 1/10 untuk dilupakan

b) simpan 1/10 untuk melunaskan hutang

c) simpan 1/10 untuk agama (zakat) dan sedekah

d) GUNAkan 2/10 untuk keluarga

e) GUNAkan 1/10 untuk diri sendiri

f) berikan 1/10 kepada orang tua (ibu bapa)

g) Laburkan 2/10 untuk digandakan semula

h) Laburkan 1/10 untuk perniagaan sedia ada


sekian tima kaceh...tapi kunci kete pun penting gak tau...sbb nak menuju kejayaan, nak naik kete gak...so jgn tinggal kunci kete merata2 ye..kunci umah pun dan segala mak nenek sepupu sepapat kunci ye...


ok chow cen dol...tata...
nota kaki: bila nak jadi jutawan ni..doa² la wei aku jadi jutawan...uhuhu...jadi kaya pun takpe la.tak perlu juta2, takut lupa diri plak nanti..lupa Tuhan pun takut gak

1 comment:

..nOj.. said...

tp jgn labur kt MLM plak tau... huhuh...
wei aku ade gak bercita2 nk jd kaya... tp x sampai la jutawan... kaya yg biasa2 je... ade umh yg selesa, kete yg xde la beso sgt tp mahal la... hehehe... pastu gelang emas beso2... eh xde la... xnk la beso sgt tp muat la tgn aku ni... kt leher pun ade yg beso... :p pastu pakai barang branded2... tp aku tetap dlm keadaan yg merendah diri... hurrmm

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels