Wednesday, December 9, 2009

macamana nak hilang kan KUTU di kapla

ha aku paste mula la tajuk di atas...tajuk tu pun berbunyi soklan dah....

macamana nak hilangkan KUTU di kepala hotak ni?

korang ada cadangan..pernah kena?

masa kecik2 dulu aku pernah kena..time duk asrama la jugak..hampeh.com.my...so abah aku risect2 kan kepala aku ni...then balut kain selama sejam...cuci... skrg tak kan abah aku nak lakukan lagi?...eh aku ke yg kena ni? yeeeeeeeee aku tgh beranak pinak kan KUTU....AGAKnye ni......agaknye aku terjangkit dgn anak aku kot.....sbb anak aku kena KUTU masa kat skul agaknye...skrg ni dah botak....takde la botak sgt..tapi ala2 botak...(patut aku beria nak cuci rambut aritu...terasa rimas tul kepala hotak ni)

apa idea boleh buat ni? adakah spt di bawah :

a) pg klinik amik ubat
b) botakkan kepala (uish idak la aku)
c) cabut je kepala
d) semburkan penyembur serangga
e) bakar je rambut
f) sembur risect mcm abah aku buat tu
g) sikat2 guna sikat rapat tu (mana nak cari ni, smlm dah cari takde kat kedai tu)
i) buat treatment rebonding, nti rambut jadi cantik, kutu pun jadi pening...ahahahaha ok ke yg ni?
h) suh beruk carikan...

arhhhhhhhhhhh tension...seriussssssssssssss


mana gambo beruk ni...sat nohhh...bca ar dulu...ptg kan aku cari gambo kutu dan beruk




ish benar ke aku kena kutu ni?

2.50 PM - pengumuman...confirm xde ar kutu....sekian tima kaceh....kelumumur kot...cehhhh, sampai sikat tu patah aku kerja kan..takde pung..

18 comments:

Cik NeyNa said...

aku cadangkan huruf (i) yang arif...

.:fyzz:. said...

hmm aku mencdgkan gabungan antara
d) semburkan penyembur serangga
e) bakar je rambut (guna mancis dh ler)
(aku rasa bukn takat kutu lari..tp double M..malah mazri pun ngeri ahahahahha..
wey biaq betui hg ada kutuan ternakan tuh..(hmm tuh la tuh ko ikut la sagesen aku ni..kompem..kutu tak berani mendektkan diri dh nnti heheh

muqri said...

lepas g ..h la..baru i...cadangan J.....steamkan rambut tu selama 2 jam...biar masak kutu tu...kita namakannya kutu stimboat...hehehe....kalo pkai sikat kutu pun patah..nampak gayanya kutu tuh jenis tegar ni..kutu besi ni....ishh ganah ganahh......dh memang nk buat yg i tuh sebenarnya..huhuhu....

*Miss Geli^ said...

waahh...ada kutu??meh aku cari...konfem ilang!! siyes...

kalu ko pakai ridsek, bahaya
pakai ubat kutu,yang mati ibu kutu je, telur kutu tak mati

ko memula beli sikat kutu yang rapat tu...yang jenis plastik..yang kayu tak elok...sikat la tetiap ari..

kepala dak Sara tu lagi teruk kena kutu, kat sekolah la tu kena..
aku tetiap ari sikat, buang ibu kutu dulu..then duk sesambil tengok tibi, aku cari arr...buang telur kutu..memang ilang..

@juera said...

mtk tlong si beruk tlg carikan kutu tu ari2..lma2 x derk la kutu tu..hik3..

dlu mse kecik pnh gak kna..mak bwk g spital..doktor wi ubat mcm krim warna putih..mujarab ubat tu..ade lg kot ubat tu kt spital..cuba la g tnye..dh lma ekpong..x thu la ade ke x lg..

..nOj.. said...

ade lg rupenye kutu ni dlm dunia... ingat dh xde... paling last dgr cite kutu, masa aku skolah rendah dulu, duk flet tempoyang... pastu dh xde cite... aku rase ko pg la sepital... ade ubat tu, pastu bungkus kepala

hazlina said...

huhuhu!!!kutu ni napok jer kecik ciput tp dia pun gatai mak oi rase nk botakkn kepala jer.pnh kena jgk mase zaman tadika dulu kena..

.:fyzz:. said...

wey kt kg aku..dulu2 la..mak aku kan pembela kucing yg berjaya kan.time2 tuh plak bela kambin(ada la 3,4 eko) ok cenggini kutu yg kt kambing tuh..jenis yg melekat tuh ..berpindh ke badan kucing..ko byangkan hashajibah..aku ngan adik aku..pe lagi ..jadi pencari kutu profesional la time itew..musti ramai kata geli..tp apakan daya..kami amt kasihan akan kcing2 kami itew..hehe

~aSHa~ said...

cik neyna --> bagus cdgn anda tu..akan diusulkan kepada pemberi wang...uhuhu

fyzz --> kalo sembur penyembur then bako..malatops la kepala aku wei..hampeh...ehehhe itu bukan takat anak2 n laki aku lari..sekali dgn malaikat kiri kanan lari, malaikat pencabut nyawa mari..ahahah
fyzz --> 2nd tu...ha tlg cari kat kepala aku kot2 ada..menci ni tau...ko dah jadi prof...kena pagi dr. kutu fyzz lepaih ni..

~aSHa~ said...

muqri --> sila2 la huluqkan duit tuk penuhi yg (i) tu ye...tq

miss geli --> aritu aku duk cari kepala baby la...jenuh dia nak tahan...siap aku letak kaki di atas belakang badan dia....dia tiarap..dia rimas kena paksa cari2 tu..skrg udah hilang...

~aSHa~ said...

@juera ---> beruk kat kuarters tu bersepah2 kan..pinjam sat sejam....nak pg hospital tu malu den....dah tua2 ada kutu..tapi sib baik kul 1 tadi balik..ku pulun2 cari..hingga hampir patah sikat tu..

noj --> walau zaman berintenet dah skrg ni..ko ingat kutu tak jangkit ke kat intenet..virus pun leh merebak melalui intenet...

hazlina --> mmg gatai sgt dah ni..rasanye kelumumuq ar...sbb jenuh cari tadi..tadak pung...patah dah sikat tu...

@juera said...

kt kuarters tu byk kera bkn beruk..haha..klu suh kera tu tlg cri kutu abis la botak kepala ti..haha..
ala klu g spital ckp la anak yg ade kutu..hik3..

iz-AnN عبداللطيف said...

rambut anak aku jrang2..so kalu kutu berumah kat kepala dia sure leh nampak...hohoho...

~ umie_muaz~ said...

sejak bila plak ko ader kutu nih..hampeh..aku cadangkan k..ko kerintingkan rmbut macam alleycat, mesti kutu2 tu sesat yakmat..tak jumpa jalan balik..mesti dier kuar dari rambut ko secara sukarela..

mrS May said...

hihihihi....
ngat iye dh ternak kutu td.
nasib kelemumur jerw...
tu pengalaman yg menakutkan masa kecit2 dulu kan??
ff pown merasa di risect pale hotak oleh mak dulu...
skang ni jarang bdk de kutu...
hampir pupus kot kutu tue...
tetibe kepala terasa gatal gak....huhu

lovelywa said...

boh ubat kutu jek..pastu sikat ngn sikat rapat tuh..insyaallah ilang..kena kutu la paling tak besh..gatal mmg takleh blah laa..muehehe

lin_cute said...

cadangan aku plak...apa kata ko upah jer beruk tuk cari kutu tu....disamping dia cari2 kutu...ko leh ler berbual2 ngan dia...leh jadi kawan baru nanti...hehehe

lemangcute@chah said...

hhehehe.. tak terpikior idea pakai beruk tu..hahahaha... sooo unique and bergeliga....bleh wat batu cincin.. hwa..hwa..hwa..

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels