Wednesday, January 20, 2010

Tarian Maut

Budak 3 tahun dihempap tv...ish bahaya ni

aku amik sipnosis skit ek...

'hampir setiap hari dia menonton vcd rakaman persembahannya di tadika baru-baru ini sambil ikut menyanyi dan menari. Bagaimanapun, rutin itu berkahir semalam apabila 'budak' tu meninggal dunia selepas 15 jam bertarung nyawa akibat dihempap tv ketika menonton persembahan itu di rumahnye'

'siasatan awal mendapati mangsa dipercayai tertarik wayar tv berkenaan seara tidak sengaja sebelum tv itu jatuh menimpannya'

ish siannye...walau dia bukan islam..tapi aku tetap kesian..budak 3 tahun tu..terus terbayang2 wajah anak2 aku yg duk menari2 gak..aku rasa bukan anak aku sorang je...anak org lain pun suka menari2 bila dgr lagu terutama lagu barney...

tv tu dia kata berukuran 24 inchi berat 30 kilogram..ish lebih berat dari mangsa..

jadi saranan sy beli la tv LCD..ringan n nipis...tapi hati2 gak ttg wayar2 ni...sorok2 la skit..pandai2 la ikat skit..jgn tertarik...kalo tanak beli...masuk la peraduan annum..dpt tv lcd percuma....

entry ni mmg cepat...sbb terkejut bila bukak paper metro tadi....tak smpt dah tgu mlm baru nak update...dan autopublish esok..sbb berita akan basi nanti....

gambar takde...berita selanjut di www.hmetro.com.my

18 comments:

adda said...

kesian kan. satu lagi yg ttg budak umo 4 tahun jatuh dari tingkat 8 kt johor arituh pn kesian sgt

Ain said...

akak tengok kat mhi pagi tadi...

kesian kan...

teringat masa danish kecik dulu, dia tolak speaker home teater(belasah eja)sampai jatuh...

mcm nak putuss nyawa akak yg duk kat dapur... nasib tak timpa badan dia....

..nOj.. said...

aku pn dh baca ni td. risau plak la tv kt umh duk kt kabinet rendah je. daryn plak slalu lalu lalang kt situ

LYaFRINA said...

waaa... lya pon blum tgk metro.. bukak jap kek g.. ape2 pun mmg kt slalu kna peka thadap ank kita kn??

**ish..ish.. tringat gak kat asya.. bila dgr lagu jer suka mnari.. pusing badan kiri kanan.. kadang2 tu.. smbil menari smbil sebut " ikkkk lalat..ikk lalat"-TAHI LALAT...

sbb asya ada tahi lalat kat tgn..

Love Says it All~ said...

BRIDAL MAKEUP CLASS (2-DAYS CLASS)!!

WHEN: 23RD & 24th january 2010
WHERE: EYRA RIZAL MINI STUDIO, SHAH ALAM
HOW MUCH: RM500

**CLASS INCLUDING HAIR + SHAWL STYLING
**LUNCH, MAKEUP TOOLS & PRODUCTS WILL BE GIVEN
**GOODIE GIFT SUCH AS M.A.C EYESHADOWS/LIPSTICK WILL BE GIVEN(DIFFERENT GIFTS WILL BE GIVEN TO EACH AND EVERYONE OF U.)
**CERTIFICATE OF ATTENDANCE WILL BE GIVEN.

LIMITED SEATS UP TO ONLY 10PAX!!
REGISTER LATEST BY 25th February 2010 @ 9PM

WWW.EYRARIZAL.COM
0162128740
FB: EYRA RIZAL @ EYRA RIZAL TOUCH

~aSHa~ said...

adda --> a'ah yg budak tu siannye la..dia cari mak dia....ala mak dia agaknye kena dakwa tu..dibawah seksyen 'abai'

~aSHa~ said...

kak ain --> uhuhu itu ar kadang2 abg kecik ni tak sedar dia buat adik dia sendiri kan...

~aSHa~ said...

noj --> tivi umah aku pun berat dan rendah ni..

~aSHa~ said...

lya --> comey kan budak2 menari sambil dgr musik kat tv..tapi tu ar..kadang2 tanpa kita sedar mende2 ni..kadang2 kita kat dapur...kita tgk elok je tgk tv...tapi mereka ni pandai mencapai dah..mcm2 la buat..kalo masih baby lain plak kerisauannye

LYaFRINA said...

DAGGGGG...DIGGG..DUPPP...
BDEBAR RASA...

zaradgreat said...

haah
tadi tengok paper pun terkejut.
adei.
memang mesti diambil pengajaran

ardinihumaira said...

Takot gak la dni anak2 dni cmana la nih... Hik3 perasan ada anak :p hohoh...

Kat rmh dni, wayar2 tu salotep kat tiang2 almari tmpat ltak tv. Memang gagal la budak2 nak tarik / tersadung.. Tapi buruk la pemandangan. Yg pntg slmat :-)

~aSHa~ said...

zaragreat --> kena amik iktibar kan..berhati2..

dni --> meh la amik anak2 akak sbg anak angkat..uhuhu...

elok gak soletap gitu..biar kureng menarik tapi tak bahaya kan...

SuRayA^i. said...

bc gk psl nh~ sian gile kt bdk tu..
psnh bli tv plasma la..agk2 lg ringan x heheh~

p/s: FYP tu final year project la sis =)

~aSHa~ said...

suraya^i...ooo FYP tu itu maksudnye...akak ni belajo sampai tingkat 4 je..tak sempat ke tingkat 5..ehhehehe

LYaFRINA said...

SHA... BEST JUMPA SHA..

---> MILO...nuff

iz-AnN عبداللطيف said...

bukan tv aku ni...tv aku lcd 32 inci..hahaha

.:fyzz:. said...

yer la masa pagi kemarin time aku dok bfast kat warung dpn ofis aku nih..aku baca gak..cian wey..budak tuh nnti masuk syurga sbb dier blm baligh lagi...hmm kesian kan..msti tersiksa yer la..bersabung nywa 15 jam..
kita pun kena hati2 ngna anak2 kita..betui gak kata ko tuh..kena tukar tibi ke flat screen dh cam nih heheh..

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels