Wednesday, January 20, 2010

Ko Ingat Ramai org suka ke tgk ko bahagia?


ha amik ko..tak yah buat cerita..tajuk pun sudah cukup...tul idak..jelas maksud...

nape ek tiba2 aku ckp gitu? ntah la..aku ni emo kot...aku tau bukan ramai org suka aku bahagia..org tu sape? biarlah rahsia ek..kawan ke? kawan rapat ke? kawan blog ke? pun biar lah rahsia..kang aku kias2 jelas sgt yakmat...ehehehe...

camne aku leh perasan? ni pun sukar aku nak kias2....nanti org terperasan dan tersentap...nak kena sentap ke? tak perlu kot...ini bukan entry sentap...so entry perlian ke? ermm lebih kurang asam dan garam la...ehehee...tapi bukan nak perli gak...

sbb apa ek tiba2 yg ber EMO di emosi aku...sbb selama ni tak pernah aku jeles 'ko' buat entry kebahagian....aku support as a blogger....tak pernah terlintas sebalik pun ttg kebahagian kamu itu..

xpe ar..tima kasih ye sbb suka agaknye tgk aku menangis...berhiba...thanx a lot..

tapi nape ek dia tak suka? dia suka laki aku ke? ahahahahahah...mau di uwekkk oleh rakan2...abih tu sbb dia suka aku ke? erkkk sengal...abih tu sbb jeles ke aku ada anak2? inikan anugerah...

dgn musuh pun (ada ke musuh...ermmm) aku doakan dia bahagia..nape ek aku doa kan dia bahagia..supaya dia terasa kebahagian kini lebih baik dari kebahagian sebelum....'ikhlas ke ni?' tak ikhlas ke kalo atas sejadah aku doakan....'wah menunjuk nampak berdoa atas sejadah'.....aku bukan alim.....lobang2 tu sukar nak atasi dah...tapi aku berazam untuk menjadi alim (tiap tahun doa ko ni...tak jadi2 pun)

huhuhu...malas nak pk...tapi itu lah aku....kalo sape kenal aku..gini la aku....bukan masalah family pun aku jadi sedih dan berfikir..pasal org luar je...

lagi sekali thanx a lot ye 'teman bermesra'

atau

aku hanya berperasaan...uhuhuh <--perasan

18 comments:

ardinihumaira said...

Isk3... Tu orang jenis xbleyh tengok orang senang. Bia je kak..kita sumpah dia jadi cekodok. Hik3..

SuRayA^i. said...

wah wah, spe yg jeles tgk sis bahagie tu?
xyah lynkan la sis..wt pneng pale je..

::Mamalyna:: said...

ishh...sape tue? jeng...jeng...jeng..

LYaFRINA said...

waaaa...sha.. sape gerangan tu.. its me??? hehheheeheee.. of course not kan.. ape2 pun, dlm bkwn ni kt hrslah ikhlas n jujur kn.. xperlu ada jeles2 n benci2.. setiap kbahagian y ada tu adalah rahmat dr Allah.. Jd kpd org ITU... y teman tp mesra, harusla hargai ape y ada.. jgn menyesal bila kbhagian bsama kwn2 mahupun family hilang krn sikap kita..

**Utk sha:- waaa...lya sgt btuah mgenali sha.. sha understanding.. n suka tgk sikap periang sha(mmg xpernah jumpa, tp blh tau dr segi penulisan sha n time kt YM.. rsenya kt ni blh join la..sekepala..OMG..jgn2 lya syok sndiri..hehehehehe...) APE2 PUN SHA JGN LA SDIH2 SBB ORG LUAR YERR..

iz-AnN عبداللطيف said...

meh aku tambah sikit...akukah yang perasan atau aku yang tak berperasaan...lu pikirlah sendiri...assalamualaikum...hehehe

gina marna said...

perasaan jer kot...alalala meh blanje neskape mehh.

~aSHa~ said...

izannn--> tersama plak pemikiran kita kan..

gina marna --> itu nescafe nak banje atas sumbangan duit kelab bersama ke atau dari poket u...ai nak dari poket u..uhuhuu

~aSHa~ said...

dhi, suraya. lya --> thanx dik...
(kamu2 masih muda pada akak yg dah tua ni...sbb tu akak ni kuat emo)

mamalyna --> sape ek? ko tak kenal kot...aku je kenal..

ardinihumaira said...

;-) hik3...ala.. Rilek la kak. Dni walopun muda tapi hari2 dapat gelaran tua. Tambah2 adik2 dni. Sukeee sgt pgl dni orang tua. Dorg belasan thn. Dni 24thn..dia kata dah blh kawen. Dah la kata org kna kawen. Diorang gelak lak tuh mengata malang tol laki kawen dgn dni. Cess cess..

Dni suka sangat dgn ayat ni...

'siapa yang menghiburkan orang yg ditimpa masalah nescaya mereka mendapat pahal setimpal dgn penderita itu..' riwayat attirmizi..

Kadang2, orang yg xpernah rapat dgn kita pun blh bahagiakan kita. Akak pun bahagiakan dan ceriakan bloggers tiap2 hari.. Jadi, dapat pahala. Best kan blogging ;-) hehe..

Farazila said...

kak....biasalah klu jeles menjeles nie...

dia x dpt apa yg akk dapat...
kebahgiaan bukan semua org boleh dpt....

org mcm tu kita kene tolong supaya x hanyut dgn perasaaan sndri..

zue @ annaleeya said...

sabo lah asha.. besela manusia nih msti ade PHD (perasaan hasad dengki) tuh... yg penting kita bhgia dgn fmily kita sudah...

.:fyzz:. said...

well, cam tuh la manusia zidah..ada yg ok ada yg tak ko...what come around will goes around..biar la..janji hidup kita bahagia di smping family terchenta

Kniedaz said...

biasala..kekadang time emo tu dtg suma benda yg tak pernah terfikir pun kita leh jadikan isu, perempuan la katakan...tp as long kita bahagia bersama insan tersayang udahlerr

..nOj.. said...

biasala. sape suka tgk org bahagia. hahaha - bole ke komen camni, ke mengundang lebih EMO

.:fyzz:. said...

ko nih nojah..takkan la lam blog kita ..kita nak cerita bab kita amukan kt suami kita sbb lmbt bukak pintu gate..atau kita amukan anak kita sebb bila time makan dok menari2 dan berlari2 kan..heheh..tp tuhla..aku akan doakan kebahagian semua kengkawan aku..AMIN

mrS May said...

tu nama nye manusia yg iri ati...
mmg xleh tgk kebahagiaan org len.
ff pown pernah alami cenggitu!!
sgt menyakitkan

Ain said...

pedulikan aje mereka yg suka dengki mendengki tue....

janji kita tak rugi pape sudah...

~aSHa~ said...

dni, farazila, fyzz, kniedz, zue, noj, mrs may and kak ain..

eehehehe..thanx to all...mmg org tak leh senagn tgk org senang kan...

takpe...sebenarnya dia susah hati kot..

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels