Thursday, January 7, 2010

terkenang kan cerita lipur lara dari NENEK...

tadi aku terbaca cerita dari pijot berkenaan tok dia..bila dia cite kisah tok dia...teringat aku kat nenek @ wan aku..aku pangey wan...dulu aku suka sgt tido dgn dia..aku rasa aku je cucu yg nak tido sebelah dia...cucu lain? ada ke? uhuhuhu ...sbb tu aku sorang yg dpt rantai tangan dari dia....tapi dia dah arwah...rindu kat cerita2 dia...rindu sgt..dia la dulu duk rajin bercerita itu ini...kisah hang tuah la, hang jebat la....<--ini rekaan semata2...

actly wan sebelah abah aku tu rajin cerita ttg sejarah dia la...ttg mcmane dia jumpa arwah tok aku la, mcmana mak aku kawin la, mcmane dulu zaman jepun, lari ke bukit la...mcmane arwah ayah kpd tok sebelah mak aku dulu kawin hingga negeri arab tu la...dengan indonesia la..merata2...org dulu kan suka kawin byk...sampai aku pun tak kenal sedara mara di merata2 tu..tapi ada gak sedara mara dari arab tu dtg menyinggah di mesia semasa arwah nenek sebelah mak aku ada lagi....tapi sepatah bahasa melayu pun tak reti....

wahhhh mmg tersangat rindu dengan cerita nya ala2 penglipur lara sebelum kami tido sama2...dia selalu cite masa kami nak tido.....kalo dia tak cerita dia akan mengaji....segala surah dia bacakan..seronok sgt...kadang2 dia kata baca surah ni kalo nak muka berseri..aku pun lupa daaa..surah apa..sbb time tu tak la rasa nak cantik sgt sbb dah perasan cantik..tp skrg ni rasa mcm rugi plak tak tulis mende yg dia ajo tu...dia tu bukan la bomoh..dia seorang nenek yg biasa je...surah2 tu pun rasanye surah2 biasa je yg dlm muqqadam je....cuma kalo amalkan surah tu....jadi bagus la skit dari tak bagus kan...ye idak?

oh lupa aku nak cite..arwah wan aku meninggal tahun 2005..sempat la dia tgk aku kawin...uhuhuhu...masa new year...teringat dulu dia kata aku ni layak jadi pramugari...eheheh ye ke wei? dan dia ada kata..kalo sesape ada peluh di atas hidung tu...kalo ternak lembu menjadi...dan sepupu aku adalah peternak lembu yg berjaya sgt2....kaya beb...cuma aku la tak jadi pramugari mcm yg dia suggestkan tu...uhuhuhu...

oklah ini la saje pengceritaan ttg nenek aku....tiba2 teringat bila pijot sebut cite tu...(bila org cite ttg nenek, ko pun sibuk kan nak cite ttg nenek...ehehehe tak salah kan pijot)

sekian terima kasih...

ditaip pd jam 12.30 am 7 jan 2010 (ni kena bgtau autopublish.....kalo idak nanti ptpo kata aku buat keje lain time keje)

7 comments:

..nOj.. said...

merasa gak ade nenek n atuk... atuk belah mak aku meninggal masa mak aku darjah 4, nenek plak meninggal masa aku skolah rendah... belah ayah lak kt sarawak.. jarang2 jumpe so xleh bermanja sgt... sekian cite atuk dan nenek saya

SuRayA^i. said...

huhu, sy knl atuk ngan nenek belah mak sy pun x sempat sis..2-2 dah meninggal since mak sy mude lg..

~aSHa~ said...

noj....aku pun dah takde atok sejak dari kecik...skrg nenek pun dah takde.....takde tmpt nak manja gak dah....

~aSHa~ said...

suraya^i --> takpe nanti leh tumpang kasih dgn atuk sebelah bakal suami ke..

::Mamalyna:: said...

samaler kita panggil wan...tp wan aku dah meninggal bulan 3 tahun lepas.

~aSHa~ said...

eh baru lagi...ermmm takziah

~aSHa~ said...

eh baru lagi...ermmm takziah

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels