Monday, February 8, 2010

Dunia pentas lakonan

dunia ni pentas lakonan bagi setiap manusia...setiap org ada kehidupan sendiri, ada cerita sendiri, ada memori sendiri, ada impian sendiri, ada suka duka sendiri...lumrah kehidupan....

'we are the hero of our own Story'

betul idak? betul lak kan...nak tgk hero terjun ke mana akhirnya...tgu la di hari pembalasan kelak...hero ke syurga atau ke neraka...itu semua Tuhan yang akan adili...tapi siapa yg menentukan? kita sendiri..kita yg corakkan kemana arah tuju kita..ye apa2 terjadi Qada n Qadar, sy setuju...tapi andai kata kita di takdirkan buat jahat...tak boleh ubah ke? boleh kan kan.....itu semua atas pemikiran manusia itu sendiri...yg baik dtg dari Nya..yg buruk dtg dari diri sendiri..pesal ek manusia selalu menyalahkan pada Qada n Qadar dari Nya'....nak salahkan yg Esa ke sebut mcm tu?...

im not profesional to talk about this (ceh sipiking konon)...but i need to share with readers..share, discuss, or giv me some advice if needed....

bila sy resah..sy akan lebih suka berckp dlm english..biar le berterabur..janji isi hati tu sampai....maybe cara itu sgt meluahkan kot bagi sy...

andai kita pelakon, siapa penonton? SEKELILING...(ekkk?)

tapi lakonan di pentas dunia ini realiti...bukan fantasi mcm dlm tv...dan bukan mudah kita nak tgk sape salah sape benar...kalo dlm tv mudah je...ending drama tu kita tau dah sape yg angkara sape yg punca, siapa yg benar...kan?

tapi dunia realiti...how come? nak tuduh2 je sape salah sape benar? bukan mudah...ini realiti beb...realiti bukan fantasi bukan bleh di undo mcm VCD...bukan leh pause...

its not easy to handle sumone else sebab anda bukan pengarah bg pentas dunia...anda nak jadi pengarah dunia realiti? ...uhuhuhu....u r not director for others...but u r director for urself...isnt?

apa ye meresahkan aku sgt ni...

uhuhuhu.....kita buka satu persatu kalo boleh...kalo tak boleh, kita selak muka surat kehidupan ni skit skit...kalo tak dpt gak sbb SULIT...kita intai intai...kot2 terbukak lebaran muka surat dengan tiupan angin...(yakni terbukti akhirnya kebenaran)....ehehheehe

8 comments:

@juera said...

x yah la berlakon..biar artis je la yg berlakon..be ur self..peace no war..hik3

MRS. K said...

????????
hehehehe...

~aSHa~ said...

@juera --> kita adalah pelakun di pentas dunia sendiri..bukannye berlakon...ehehehe...ini simbolik simbiosis..ehehe...ermm faham kan...

mrs.K...--> anda faham kan maksud pelakon disini....

LYaFRINA said...

Ada org ddunia realiti blakon2 dlm khidupannya.. mmg ada mcm tu.. x mjadi diri sndiri..
kdg2 kelemahan diri tu mbuatkn kt malu.. Tp.... I WANT to BE MYSELF!!

ardinihumaira said...

^_^ sabor kak.. hehe. dni datang jenjalan sambil kunyah twisties...

dni pon kalo marah kan.. cun punya terabur english kua kat sms.. miahaha... bila baca balik rasa klakar gila :p

gina marna said...

ai dah penat berlakon tp x dapat award gak....keh3.

oh dunia ini...teringat kat lagu aishah (tibe2 je). jgn fening2, moh le kite join kontes byk2....ahaksssss

SuRayA^i. said...

yeah btul sis..dunia nh mcm pentas lakonan. we can choose to be the protagonist or antagonist.
heh ape sy ckp nh -__-"

~aSHa~ said...

Lya --> me too....b urself.proud with wut u have..

dni --> makan twietis sorang2...

gina --> nanti i vote for u lagi ye..

suraya --> wah sekali adik akak ni keluar ayat lagi best dari akak..thanx dik...tapi apa maksud protagonist n antognist...akak ni tak reti skit sastera ni....

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels