Sunday, March 21, 2010

Bapa Pukul Anak Kerana Anak Nak Pakai Tudung!!!

Sayu jer….

Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap.

Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi.

Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!"Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar! Panggggggggggggggggggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa. "Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak...."Pangggggggggggggggggggg....! Aku labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!!

Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi AZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!

nota kaki : ini bukan kisah aku..lupa den nak koba kan...ini cite org lain...ehehe dari emel bah

21 comments:

LYaFRINA said...

laaaaaa...
LELAKI ker????
NYAH ker???
Kalu la dia ni nyah... kiranya lbh betterla drp nyah2 y lain...
SEKSI mgalahkan pompuan..
1st time ni dgr nyah nak pakai tudung..

Ain said...

sini nak pelempang lagik skali....

apadaaaaaaa....

dah elok2 jadik lelaki, nak jadik cam pompuan pulak....

ardinihumaira said...

miahaaha.. dni mati2 ingatkan kisah akak dah tadi.. ropa-ropanya.. dni terkena. wakakaka :p


tak payah pakai tudung, kasi je kat dni tudung2 tu. hehe

BlogAbangAji said...

haha ingatkan anak dia nak pakai tudung saji

~aSHa~ said...

a'ah kan lya, selalu nyah ni seksi meksi...ehehehe...kiranye nya ni afdal skit ar kan..

~aSHa~ said...

kak ain --> eheheh lempang je..sy pun tak kenal sape razali tu..amik dari emel je...

~aSHa~ said...

dni --> lupa akak nak letak note...ini bukan kisah akak..ahahah..gaya cite tu mcm akak plak kan..baru perasan

~aSHa~ said...

abang haji --> harap2 abg aji yg lelaki tak gitu ye...

gina marna said...

kite dpt gak emel ni...hehehe kalo ade anak gni bukan setakat lempang jer...terus hantar kat pusat pemulihan...kui3

SuRayA^i. said...

hahaha, sengal jgk sis nh -___-"

~aSHa~ said...

gina --> u dpt dari ai ke..

suraya --> eeheheh...mari lihat kesengalan akak yg lain plak nanti ye...

E.d.Y said...

haha..lawak2...xbole blah razali tu..mmg nak kene terajang..

Epul Azimi said...

pakai tudung salji je...hehehe

~aSHa~ said...

edy --> razali tu mmg nak kena babap

epul azimi --> komen ni buat akak tergelak..ehehe...

gina marna said...

dr u tu yg ke-2 kali doh...ahaks :)

Farazila said...

hahahha.....

mula2 bc terkejut gak.....
tp tgk dlm pic akk pki je tudung..

rupa2 nye crite ini....
adoiii.....yg ppuan sejati suh pki tudung x mo..
yg x sejati juga nk tutup aurattt...

~aSHa~ said...

gina --> ehehee nanti ada org lain plak forward yg ke3..imran..ehehe

farazila --> ehehe itu ar..akak terlupa nak intro kat ayat sebelum..ini cerita 'kawan akak'

3.z.z.3 said...

adess...rosakk...rosakk...

rossoneri said...

hakhakhakahkahak terbaek kisah ni! hakahkahka...

~aSHa~ said...

3zz3 --> ehehehe...mmg rosak akhlak tu

rossoneri --> sy baca 4 kali pun masih tergelak..dan tak jemu ulang balik

.:fyzz:. said...

hokelleh aku ingtkan kisah benar tadi..gupernya sinetron dari indon..hahaha...nyah hai gupernya...hahahahah..tipah tertipu bang..

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels