Wednesday, April 7, 2010

Korang Nak Tau Kenapa 'orang itu' Sentiasa Murah Rezeki??????

meh sini aku nak kongsi rahsia dgn korang...ada sorang sahabat ni selalu murah rezeki...aku sendiri jeles..huhhhh...dah rezeki dia kan...(tapi bukan aku sorang je jeles...ramai ni yg jeles dgn dia..ehehehe)

tapi ada cara jugak kalo kita nak sentiasa murah rezeki ni....selain kita berdoa...aku selalu lihat dari dulu kawan aku sorang ni selalu dlm tak sedar dia mengamalkan satu petua (org kata petua org tua2 ni selalu berguna...tul idak?)

ok jom tgk apa yg kawan sy selalu dpt...


a) TV LCD (dari anmum) bernilai RM1300+++ philips okeh..
b) SUSU ANMUM 7 KOTAK FREE (kira la kalo sekotak harganye RM44.90 x 7)
c) DUIT RAYA ratusan dari BOS (xjumpa link dia yg ttg ni) setiap tahun
d) CABUTAN bertuah dapat basikal...
e) dapat NAIK HELIKOPTER secara PERCUMA
f) dvd player LG

dan berbagai2 lagi......

korang nak tau apa yang dia amalkan setiap hari...BANGUN PAGI2....sebelum subuh dah mengemas bagai....

pernah tak dgr org tua² selalu bilang...'bangun pagi² baru murah rezeki, bangun thari, lari lah rezeki'

terbukti kan apa orang tua² bilang....

kawan aku ni kawan zaman itm..masa zaman belajar dulu..mmg dia selalu bangun pagi2....kami satu bilik dia ni..naik rimas...sbb bila dia bangun pagi² dia bukan reti duk diam...ada je mende nak buat....menyapu la mengelap la...lipat kain la....habis semua mende dia buat..kami nak bermimpi di waktu subuh tu pun susah...terganggu aje mimpi indah yg diselimuti xxxxxxxxx (kalo tido selepas waktu subuh, setan selimutkan kita dgn kulit babi....anda tau kan?)

oh tersalah fakta sedikit...kalo tido time waktu subuh, tapi tak bangun subuh, dgr azan tarik selimut...selimut tu setan yg tlg selimutkan sekali dgn kulit babi....(betulkan ayat ni..kalo salah betulkan sy yg lemah agama ni)

kalo nak tido..tido la thari selepas zohor..ikut sunnah nabi...

(mcm ustazah plak aku ni)

38 comments:

ardinihumaira said...

alamak.. lepas subuh kan kak.. dni ado gak tdo.. sebab kengkadanag stay up study terpaksa sambung tdo pas subuh sekejap coz mengantuk sangat. hu.. kena skip gak tdo pas subuh. nak murah rezeki..

::Mamalyna:: said...

aku bangun pagi jugak...kul 6, terus cargas...

A N A K - A N A K K U said...

erk setan selimutkan kitu tue bkn kalau x bgn solat subuh ker???? sedar tp liat nk bgn....mcm tuelah...kalau pas solat xtaulh...tollah tue murah rezeki bgn pagi, nabi pun ckp...hehehe

Sitisifir10 said...

eh tapi memang serius...saya ada seorang sahabat, anak dia pun hampir sama ramai dengan saya tapi rezeki mencurah2...jangan salah sorang tidur (dari suami isteri), insya ALLAH menjadi kan??

Zarith said...

mmg kenyataan fakta tu.....selain tu cuba amalkan baca surah Al Waqiah lps solat, dan selawat byk2 kali insyaAllah bila time kita susah ade saja rezeki....insyaAllah

Echa said...

lepas ni tak mao tido langsung dah... tapi itulah.. aku tumpang jeles dengan rezeki kawan kawan.. pas sket kat aku boleh?? hehehehe

zue @ annaleeya said...

wah bertuah bdn.... rzki murah erk...

{ e'mie } said...

hehehe..aku rasa betullah tuh, dier tu memang dari dulu lagi..pastu buka pintu bilik bergegari katil aku n ko..kononnyer menyapu..tengok2 jam kul 4 pagi..kihkih..izan, izan..itulah ko..

iz-AnN عبداللطيف said...

amoih...amoih...dalam kelas pun ko sempat lagi wat entry ni ek...hehehe...tapi dah jenis bangun awal pagi, nak wat camner...so bangun jelah kan...

Ieda Al-Habsyi said...

betul tu asha, dulu masa belum kawin ieda tghari baru bangun, skang dah kawin awal bangun, rezeki memang mencurah2, alhamdulillah... rezeki anak pon namanya kan :)

ratna said...

ooo budak itu kahhh... murah betul rezeki dia. tp mmg akak ada dengar pun..lepas solat subuh jgn tido balik..

Siti said...

haaa..betul tu..kena bangun pagi, sembahyang subuh..insyaAllah murah rezeki. siti kdg2 terbabas gak...hahaha

~aSHa~ said...

dni --> kena tido selepas zohor...sunnah nabi

~aSHa~ said...

mamalyna --> sbb tu ko tu ong keng siong..sentiasa murah rezeki menang contest..aku pun jeles sama ko...huhhh nanti aku buat entry tuk ko lak ye...ekekekeke

~aSHa~ said...

ANAK-ANAKKU --> a;ah kan tersalah skit fakta...org tak bangun subuh tu yg kena selimut dgn kulit babikan..

~aSHa~ said...

sitisifir --> kadang2 kita sendiri tumpang rzeki anak kan...ehehehehe

~aSHa~ said...

zarith --> wah tq my frens..kongsikan ilmu....bagus gak komen ko ni..membina....timas kasih ye...kongsi yg baik...

~aSHa~ said...

echa --> mesti ko rasa nak hantuk2 je kepala kat tv lcd dia tu kan..aku pun rasa nak curi2 je tv dia

~aSHa~ said...

zue --> murah rezeki kan kak..akak pun apa kurangnye...

~aSHa~ said...

emie --> ko kena byk belajar dari dia ni..ehehehe jgn kita jeles je..tapi kita tak nak selidik kenapa tuhan bagi dia tak bagi kita ..ehehehehehhee

~aSHa~ said...

izanggggg --> arghh ko senyap..ko buat je entry negaraku tu ye..

~aSHa~ said...

ieda --> kadang2 anak yg bangun awal dari kita kan..ehehe masa bujang...takde anak nak kejutkan kita..alalalallala

~aSHa~ said...

kak ratna --> ha budak bertuah tu la...akak pun apa kurangnye....murah rezeki nampaknye skrg ni...

~aSHa~ said...

siti --> jgn kata siti terbabas..asha ni lagi dasattttttt ehehehe...malu dgn mak mentua...alalallala...kadang2 buat bodo je..jenis muka tak tau malu dan tak reti bahasa yg surau pak mentua tu dekat je...ehehehee

Ena said...

a'a la.. netul tu.. ena kalo ai minggu pas soalt susbuh selali gak nak booooommmmm bali.. adeihhhhhh..camner nak murah rezeki kan!..
org yg di maksudkan tu..iz-ann kan!..hehehhe..

~aSHa~ said...

ena --> izan la tu..ehehe...skrg dia ada kat umah asha...seme anak beranak dia, dia angkut...

ardinihumaira said...

kak! ini linknya

http://ardinihumaira.blogspot.com/2010/03/i-wanna-be-project-alpha-tv-star.html


hehe... :p malu2 rimau nak kasi akak tengok. dni merapu je join tu

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

ye betul asha...
mak i pon salu potpetpotpet..
bgn lewat x rezeki..yelah, bgn kul 10.30am..sarapan pagi dh abes kena bedal..tgu mkn tghari le..;p.tu pun kalo de yg masak.. ^p

lin_cute said...

betul ar....izan memang murah rezeki.....mudah2an kita pun sama murah rezeki cam dia....amin...

~aSHa~ said...

dni --> ok akak dah terjah...tahniah dik terpilih utk join projek tu..kali ni akak takde..akak sampai 4 je...tapi tak buat satu pun...ehehehee

~aSHa~ said...

Leily --> betul kan apa org tua bising2 kan...kalo org jual kat pasar pun kita dpt 'rezeki' yg dah direjek oleh org yg awal2 sampai ke pasar...uhuhuhu dah tak segar sgt dah

~aSHa~ said...

lin --> ko pun setuju kan...so mari2 la bangun pagi gosok gigi...ehehehe....kita jgn jeles2 dgn dia..sbb dia pagi2 dah 'jumpa' malaikat yg turunkan rezeki..kita masih dlm mimpi..ehehhee

mamalieyna said...

ooo..ye ke..memang murah rezki kwn asha tu ye..

LYaFRINA said...

mmg murah rezeki tu..
sbb bgun awl pagi tu.. pintu rezeki kan terbuka luas.. satu g sha.. kalo kt bgun tgahari.. rezeki tu cam liat skit.. n mudah dpt pyakit sakit kepala n sakit jiwa.. y ni mmg lya ada baca..

@juera said...

bgn pg bkn sje murah rezki..tp tubuh badan pon sehat..tido lma2 ni otak pon lemah..bdn pon lemah..so jom bgn pagi2..hehe

farahzila said...

xpe kak..kita kene saling ingat mengingati kak...
sy pon bukannye pandai..tp bila da dpt 1 ilmu kita kene kongsi gak....agar masy islam menambah lagi pengetahuan..

midot said...

bukan sunat tido sebelum zohor ke?? ntah ek..aku pun tak sure..rasanya lah..hehehe...

~anna&anuar~ said...

btol2 kak midot.. sunat tdo sblm zohor la kak asha.. selalunye dgr gitu.. betolkan kalo sy salah.. hik3...

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels