Tuesday, May 11, 2010

Cerita Kedai Elektrik


Cerita ni aku yg reka...original dari aku yg susah nak buat karangan sepanjang hayat aku la...

ringkas je cerita nya..


DULU masa musim hujan...kedai elektrik sgt laris dengan satu jualan....DRYER....aku ni pun org ke 8 yg booked...mak ai...kedai lain pun aku book gak...kira mana kedai sampai dulu la kan...ada satu kedai tu aku yg ke 5 la... dan yg ke 4 la...perghhhhhh lamak....kaya la tokey kedai ni..


SEKARANG....musim panas...pe ingat tak laku ke kedai elektrik...lagi laku maaaaa....AIR COND... wah mcm jual pisang goreng je mereka kata....di sana sini org duk book....


memang kedai elektrik salah satu kedai bertuah di saat mana2 musim.... musim panas dan hujan....


kedai lain? lu pikir la sendiri...ehehehe

tapi kedai makan..janji sedap..sure sentiasa ramai...

kedai aku? ikut musim...ehehehehhehehehehe


aku ni tgh cari ekon yg harga rm300 ada ke? ehehehee kalo lebih takmo aku...tak mampu dan tidak keperluan sgt...ingat nak cari yg boleh heret ke mana2 tu...balik kg pun senang...


utk mr. rulez...


oh ye dik, adik tanya..duit apc dpt berapa ye,...SERIBU je dik...mana ko dgr cite sampai rm3 ribu...jabatan mana tu dik...kalo swasta akak percaya.....duit tu akak kena bayar nazar....ehehehe cite pasal apc lain kali....tgu gambo siap dulu


10 comments:

ardinihumaira said...

hehe meh pasang ekon bilik dni kak.. dni ngidam nak ekon tapi abah cakap nak buleh.. beli sniri wakakaka :p


RM1000? nak 990 buleyh tak kak? :p

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

ada ke ekon RM300.. biar betul kau ni. hehehe .. tp kalau cooler ada kot RM300

dryer memagn satu keperluan untuk orang duduk rumah merpati macam akak ni.. sebab tak de tempat penyidai, dryer satu penyelamat la.. basuh, terus keringkan.. sat jer dah boleh lipat kain.. akak selalu basuh malam2. senang kerja

..nOj.. said...

ha cooler ke nama dia. ala yg mcm rupe kipas tu. letak air. yg tu leh bwk pg memane. murah je yg tu pun

zue @ annaleeya said...

klu air cooler tuh murah jerk asha.. bulih bwk mane2.. bwh 300 jerk...

dapat seribu???? kata ari tuh nak share dgn akak kan??? kan???? wat lupa ar tuh.... heheh....

~aSHa~ said...

dni --> dlm nazar akak tu takde nama dni..ehehehehe...so mcmana ni? umah akak pun takde ni...camne nak pasang ke umah dini...rasa nak amik je yg kat opis ni..kat sini ada 3 bijik...khas tuk akak je

~aSHa~ said...

kak mimi --> ermmm kedai elektrik mmg akan syg kak mimi lebih nampaknye.....cooler ye mende tu

~aSHa~ said...

nOj --> murah ye..ko belikan tuk aku la...kalo kata murah

~aSHa~ said...

zue --> ermm ok ok betul la ye cooler...murah ke tak ek? ish tak sabar lak nak cari..nak balik tganu ni..sana lagi panas...tepi laut...

eh ada ye sy kata share? ehehheehhe bila ek? ish betul2 lupa ingatan plak rasanye...ehehhee

LYaFRINA said...

huhuhu..pasang aircond pon dop jd mede.. last2 kipas+aircond pasang..pon pns jugok..

xleh imagine..panas d pdg mashar nanti..

~aSHa~ said...

lya --> uish bandingkan padang mashar...wa terus insap maaa