Monday, May 10, 2010

Cerita tali gantung ...(siri 1)

Mati di tali gantung lebih baik dari yang 'digantung tak bertali'. erkkkk??????

Tali gantung yang diimport ini diperbuat dari jenis jut yang paling bagus dan dibalut dengan kulit lembut supaya tidak mencederakan kulit banduan yang akan digantung.

Setiap satu berharga di antara RM4,000 satu hingga RM5,000.

Tali gantung ini semasa diterima daripada ejen pembekalnya akan diuji ketahanannya dengan menggantungkan patung seberat lebih 90 kilo selama 72 jam.

Setiap tali gantung ini mempunyai nombor siri dan ia diklasifikasikan sebagai senjata dan disimpan di dalam peti besi.

"Setiap tali gantung kita terima ada perkiraannya. Kita tak boleh poie terus dan pasang, ada cara-cara yang kita kena ikut. Kita ada empat jenis tali dan kita pilih mengikut berat banduan,"



Di antara ciri utama tali gantung ialah tembaga pembunuh yang berfungsi untuk mematahkan tengkok banduan.


to be continued........

14 comments:

~farahsyeefa~ said...

tengok tali je dh ngeri......

@juera said...

seram plak cite psl tali2 gantung ni..euwww!!

Ieda Al-Habsyi said...

seram..huhuhu! :)

ayang said...

1 tali gantung adalah untuk 1 - 2 orang banduan saje..

hehe sgt ngeri bila tgk tali gantung secara life.. hurmm

~anna&anuar~ said...

dah kenape nak wat n3 menakutkan gni kak asha oiiii... aiiissshhhh...

..nOj.. said...

apehal ko neh?? eeii siot je

~aSHa~ said...

ehehehe ngeri kan...

tapi ini kan perkongsian ilmu babe...so kita amik positif..aku pun ngeri kalo cite bab mati ni...ish..seriau segala bulu neh

LYaFRINA said...

ISHHHH... NGERI.. TIBA2 TERINGAT BILIK GANTUNG BANDUAN.. (KN DRAMA MELAYU ADA... HEHEHE)

Epul Azimi said...

harap2 nyawa tak melayang ditali itu................amin..........

Ena said...

huhu..

dua2 pun tak mahu..

E.d.Y said...

mahalnye tali gantung tu...pakai tali biasa pun bole mati apa..ish ish ish

~aSHa~ said...

mintak2 dijauhkan dari mati di tali gantung kan....

mmg mahal tul tali tu..kalah harga rantai emas biasa...baik beli emas kan...mesti tebal

.:fyzz:. said...

sapa orng jahat dok kaco ko zidah..nih smpai tali gantung hg tunjuk nih..huhuhu ngerikan..aku penah tgk yg depa tunjuk masa Saddam Hussin kena gantung..laknat tui orng putih ...

job said...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚