Thursday, May 27, 2010

Kadang Kala Kita Perlu....

apabila timbul masalah @ perbalahan yg bukan terlibat dgn kita tapi terlibat dgn org yg hampir dgn kita.....
Kadang Kala kita perlu dengar je...tak perlu sampuk...kadang kala..kita perlu gak sampuk...supaya salin ingat mengingati..supaya kita tak terlajak bahasa dan kata...yang boleh menjadikan kata2 ini benar terjadi 'apa yg kita ckp, akan terpalik pada diri sendiri, Allah itu Adil dan saksama'

Dan jika anda meminta maaf...minta la dgn ikhlas...biarkan org yg kita minta maaf itu terusan marah dan marah...itu hak dia...biarkan dia puas hati ....minta maaf la dgn jujur...jgn ko bangkitkan plak kemarahan dia lagi...so diam lebih baik selepas meminta...at least ko mencuba meminta....

teringat kata2 mak mentua 'biarkan dia terus marah dan marah, sbb kita buat salah...biar dia puas marah, nanti berhenti la dia.....'

eh apa aku melalut ni...sori guys...xde cite menarik pagi2 ni...cuma luahan kata dari hati

i love my frens so much...full stop.

17 comments:

sI tEDI said...

tapi aku takut nak tegur masa org tgh marah!

dgn kita2 seklai di amuknya nanti!

ardinihumaira said...

a ah kak.. kadang2 kena biar kan je orag tengah marah tu.. kalo kita tegur karang lain pula jadinya..

huhu dni pon takut nak tegur orang marah ni.. kadang2 dni sembunyi je..

LESBIAN KE DNI NI

LYaFRINA said...

huhuhu.. xpe.. mukadimah di pagi khamis.. hehehehee..

asha.. pi la jeling2... tag sweets 23 dah siap tu..

~aSHa~ said...

si Tedi --> aku takut gak..sbb tu kalo kita buat salah..org marah..diam lebih baik kan...

~aSHa~ said...

dni --> kalo org tu hampir dgn kita...kadang2 kita rasa tak kena skit...kita perlu jugak gosok belakang dia..supaya cool

~aSHa~ said...

lya --> orait darling..ada gak penyejuk mata di pagi hari ni

honey amour said...

takut bila hubby marah...

zue @ annaleeya said...

tapi kdg2 berdiam itu lebih baik kan???

umilia said...

mrh klu sbb yg munasabab takpe..tp klu sbb kcik tp mrh pung pang tak bestla rsnye..klu aku biar kan dlu org tu nak mrh nak ngamuk sakan..kang dia da ok dia cr la kite..

@juera said...

klu kita x tlibat..tp dilibatkan..n then kena fitnah plak tu..x kan nk diam je kan..aiii melampau2 la sikap org zmn skrg ni..hate it!

~aSHa~ said...

honey --> eheh org lelaki bila marah...dasat

zue --> kita pinjam tagline si Tedi...kadangkala diam itu lebih baik

umilia --> ermm betul2....

~aSHa~ said...

@juera --> ni kes apa ni? ehehehe....

ainhany said...

setuju..cuma maklumlaa kita nie ade sifat "diam ubi" dlm diam tapi masih meyimpan dendam....benarla kata2 sha.jika diam itu lebih baik diamlaa....nak ikhlas tu...kita kena ikhlas dulu...sdg proses pembaikan diri...

..nOj.. said...

tak terlayan org gile yg sedang marah. dibomohnye plak kte. mmg dasar menatam haram. eh ade kena mengena ke tak ni?

~aSHa~ said...

ainhany --> sy suka dgn setiap baris kata kamu..penuh makna yg tersirat..sy suka blog kamu yg penuh ilmiah..jiwa tenang

nOj --> ko plak apa kes bomoh2 ni...takde kena mengena takde...shuhhh balik balik...ehehehe

Ain said...

akak tak suka dekat dengan orang yang suka marah2 tak tentu pasal....

baik jauhkan diri kita dari orang macam nie....huhuhu....

~aSHa~ said...

ain --> sy tak dekat tak jauh kak..tapi sy nak tau punca jugak..kalo terover..sy tegur kawan2 sy...