Wednesday, May 5, 2010

Mu Tau apa itu Tok Laki? Tok Tua?

aku pun dok tau...sebelum ni ar....mmg aku tak tau...tapi buat2 tau..ehhehe
dulu masa mentua berckp dgn aku..byk kali dia tanya...asha paham dok kami ckp...mak mentua mesti ckp...org pahang mesti mudah paham kan...ehhehe aku pun...'eh sy paham, tapi nak berckp tak bape lagi nak reti'

yg lebih syok nye...adik2 ipar aku bila aku balik seme ckp luar...ehehehe spt plastik, buang...padahal nye plastik tu lain sebutan mereka begitu jugak buang...kalo buang kat sane ckp tohok....(kan bang kan?)

oh berbalik pada tajuk asal...
korang tau ke apa itu TOK LAKI? TOK TUA?

TOK LAKI itu bermakna SUAMI anda la

TOK TUA plak bermaksud...MENTUA...ehehehheeh

dulu konon2 aku rasa aku nak ckp ganu la ni kang...aku try la ckp...tok ketua...ada kawan tegur ar...'eh mende plak tok ketua nye...itu ketua kampung la...TOK TUA la .....'

eeheheh malu aku...nak ckp tapi dok reti...tapi reti la gok skit2....dari dok reti langsung..dan paham la jugok dari dok paham langsung...

oh kalo nak tau lebih lanjut bahasa ganu ni...leh tanya PUAN NORA @ CIK GELI ..dia tu org pahang yg berbahasa ganu...lagi pakar...sbb dia org yg paham berbahasa ganu...mmg superb la kalo dia berckp...aku pung dok paham mende dia cakap...
tapi aku paham mende tok laki aku nok malam2...muahahahahhaaha

26 comments:

iz-AnN عبداللطيف said...

saloh tu weii...bukang malam² tapi malang²...berat ar mung nih...dok baper jamang nikoh ngan tok laki ganu, mung kena bajor gone nok kecek ganu ngang lebih mantapi...baru ar tok tua pun sayangggg lebih...hehehe

Sitisifir10 said...

ahahaha.... bantai la tok ketua pons...

tok laki kawe pulak ore kelate, tu kawe dok gagoh jugok kecek kelate biar bunyi tubik bahasa siam pon

ardinihumaira said...

ngeh3... mende dye nok memalang tuh kak? ghase mcm dni paham jek. miahahaha...


dni dok paham mane kalu ganu pekat tapi ganu macam ding cakap dni paham gok. kalu pekat sangat dni tngange gok kak. hik2

Ain said...

belajar dengan hubby sha bahasa ganu sampai pandai.....

senang sikit kita nak sembang nanti...

zue @ annaleeya said...

hok oloh... maghi sini... nok ajor cakap teranung... senang mesek jer!!!

sha.... tok laki nok mende malang2??? klu hok tuh gak, akak pon pahang.... hahahaha....

ratna said...

ooo baru tau..

fikaryna said...

ryna org phg yg terer ckp ganu gak sbb asal kuantan mmg ramai org trgn..huhu..

*Miss Geli^ said...

plastik = jabir..jabir ghok ghak..

kebetulang bak aku orang ganu, mok aku orang pahang, tapi cakak ganu gop..
tapi bila aku balik ganu, aku pung kekadang pening pale..

AYU IDRIS said...

citer pasal kecek loghat ganu,ayu pun srupo jah...even bukan asal klate..imaginelah org KL nikoh dgn oghe klate...dok pehe mende memula dtg klate..sokmo kena nganyi ko anak murid..ajar perkataan pelik2..pah tu bila tanya kat hubby,dia tanya sapolah ajar...rupanya kena buli ko anak murid!hahaha..tp lo ni dah 8 thn dok klate,terer doh la kecek klate nya...kaloh oghe klate!huahuahua....pekat dah lidah ku ini!

sI tEDI said...

aku langsung tak paham.. :))

ain fathihah said...

tedi, saya pn tak faham. huhu.

.:fyzz:. said...

tuh hampa tak mai kg aku lagi tuh..ckp siam...lagi la tak pahang..(tak pham..) heheh..pepun baru ku tau tok laki tuh mende..

~aSHa~ said...

izan --> kalo tok tua syg lebih kang susah gok..baik la sayang berpada pada...barula adil dan saksama..ehehhehehehehe

oooo malang malang ye....ye la...ini malang...malang jumaat

~aSHa~ said...

sitisifir --> kita ni berusaha kan tuk belajar bahasa tok laki kita...rasanye ada tak tok laki berusaha belajar bahasa kita?

~aSHa~ said...

dni --> nanti bila dah kawin...bila time malang....dni tau ar apa deen nak..ehehehe

~aSHa~ said...

Ain --> ehehhe asha sentiasa belajo dgn tok laki ni....pembelajaran berterusan org kata...

~aSHa~ said...

zue --> auwwww..eheheh akak pun paham ye tok laki nok mende malang2...

nanti akak bukak kelas bahasa ganu ye...leh amik tution

~aSHa~ said...

ratna --> sy pun baru tahu beberapa tahun yg lepas...almost 6 tahun

~aSHa~ said...

ryna --> oooo org pahang ye..sama la kita...ingatkan org utara...keje je sane ye....raya nanti leh jumpa2an

~aSHa~ said...

miss geli --> ha jabir...aku pung lupa la ehehe..kalo supik tu apa?

~aSHa~ said...

ayu idris --> ehehe org KL lagi la susah kan kalo nak berckp luar...tapi kalo guru, dia mmg kena belajo lebih..sbb nak memahami anak murid

~aSHa~ said...

si Tedi --> ehehe takpe bila masanya tiba...kena gok belajo kalo perlu

~aSHa~ said...

ain fathihah ---> eehehehe belajar mcm2 kan byk faedah

~aSHa~ said...

fyzz --> loghat kedah pun aku reti tau...mung jgn dok tahu

Sitisifir10 said...

Takpe...kalau dia tak belajar bahasa kita pun, tapi kita belajar bahasa dia, insya ALLAH ada nilai tinggi tu disisi ALLAH sbb menyenangkan hati suami :)

Anonymous said...

Tdj x hpe v porn, hot xxx movies. Oyf i, gsp vvrnog|mhj hrljmzh h ce tj.

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels