Thursday, June 3, 2010

cis.....aku plak yang kena siram air...

korang tau, nak panggil apa nama benda gambar di atas tu....
bekas penyiram pokok ke? atau pot
aku baru tau pot tu pun lepas aku tanya sifu2 aku (dssjune99)
ok baru2 ni aku beli permainan tuk anak2 aku..yg tuk main di pasir tu...yg leh punggah pasir...
*
so salah satu bentuk mainan tu ada benda di atas...
(malas nak amik gambo sendiri..sbb keadaan pc tak mengizinkan upload gambo)
ok berbalik kpd tajuk di atas ye
*
so satu hari..bila pagi² anak² susah bangun pagi nak pg school...lepas dikejutkan 1-2 kali..
aku amik bekas spt di atas tu (tapi kecik je)...aku isi air skit..aku siram la ke muka mereka sikit sikit...ehehehheehe.....baru bangun..itu pun susah jugak..
tapi pagi tadi dlm jam 4 pagi...
*
my mdm2 kejutkan aku mintak susu, actly jarang dah mintak susu malam2 ni...
aku rasa smlm dia tak minum susu kot sebelum tido...smlm masa aku balik dari kedai...mereka dah tido..sian mereka, dah lama aku tak layan manja2...
tak lama lepas tu...dalam jam berapa ntah...
*
my mdm1 plak kejutkan aku mintak susu..aku pun ckp
'nak susu ke...jap ye, jap lagi mama buat'
padahal aku nak lelapkan mata..letih sgt...dan rasanye baru bangun..kalo serentak kan senang..
*
lepas tu..agaknye dia tgk aku tak bangun2 jugak buat susu....
eheheh dia amik benda seperti penyiram pokok di atas....
*
DIA SIRAM KE MUKA AKU
*
mula² rasa nak marah gak..dalam mamai2 kena siram tu
'apa abg danish ni'
*
lepas tu pk..ehehehe dia tiru aku la ni..nak marah kang...itu ajaran aku....
last2 aku yg terkena balik...cis

7 comments:

umilia said...

hahahaha..aku da agk da..bc mula2 je da tau ko msti kene siram..bdk2 skang cpt ikut ape kite wat..tu yg kene wat bnda yg elok2 ngn dorg..nak mrh pun kene gune bhs yg elok..sabo je la ek..da mmg ko yg wat dlu..tak leh mrh bdk tu..

Ain said...

muahaha.....

sweet jer mdm1....

Zura said...

hahaha...budak cepat mengikut...sbb tue ibu d jdkan idola terbaik bg anak2....hehehe

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

penyiram pokok = watering can..

bijak sungguh abg danish tu kan. dia ada idea nak suh mama dia bangun buat susu.. mesti dia tengok mama dia liat bangun, dia pun apa lagi jirus ler. hehehe

Ena said...

muahahahha..

cam tak caya jer.. berani juga ye danish tu.. sempat amik watering can tu semata2 nak suh mama dier bangun.. heheh.. kelakar pulak.. maner la leak mende tu kan! sampai danish pun tahu nak amik.. ;P

mamalieyna said...

haahaahaa..contoh melalui tauladan..bagus la anak2 asha..tak pyh diajar, terus ngikut.. =P..

..nOj.. said...

hehehe cpt belajar kan. pasni nk buat ape2 kena pk dulu. kang kena kt diri sendiri semula