Monday, June 28, 2010

Kamu Setuju Dengan Ayat Ni?

' Bekerja di luar daerah sekali dua boleh dimaafkan tapi anda harus ingat jika ia kerap dan berdua-duan dalam tempoh yang lama boleh membuahkan kemesraan.'

dari sms MW

17 comments:

Sharinginfoz said...

biasalah manusia kalau selalu berdua-duaan, bahaya kan

LYaFRINA said...

ermmm.. setuju gak...
dah bdua-duan.. tp kalo sekali dua tu..mybe ok lagi..kalo selalu??
tp kalo y sekali dua..kalo nk jadi pon jadi...

**BGANTUNG PADA KEIMANAN DI DADA & KESETIAAN THADAP PASANGAN...

eyhhh..k lari topik doh ni??

~aSHa~ said...

sharinginfoz --> mmg bahaya..sbb tu kena ada org ketiga..eheheh

~aSHa~ said...

lya --> tak lari lg dari topik tu..betul la tu...bergantung pada iman dan kesetiaan....biar la berdua berkali2 pun..kalo jenis setia...tak dilayan benda yg membazir waktu mcm tu...baik buat amal ibadat ke....hafal alquran ke...(kalo dah takde keje sgt la maksud sha tu)

Ena said...

SETUJU SANGAT2 SBB BILA BERDUA AKAN ADA YG KE-3.. KALAU PUNYA TAHAP KEIMANAN YG KUAT.. YG KE-3 TU TAKKAN BERJAYA MENGGODA..

KEJUJURAN TERAMAT PENTING DALAM HAL NI.. HARAP HANYA ADA URUSAN KERJA.. ;D

Ena said...
This comment has been removed by the author.
LYaFRINA said...

sha..org ketiganya dah ada. iaitu antara org bdua tu,,maknanya kena ada y keempat.. hehehehehe...

itula.. mintak2 dijauhkan semua ni dr kehidupan kita kan... sama2 kita doakan kesejahteraan hubungan antara kt & suami. Dan kna la selalu ingt m'ingati antara 1 sama lain..

ardinihumaira said...

kalau outstation nak wat camana.. tuntutan kerja.. kena ada yang memahami dan kalau kita rasa ada perasaan lain kat orang tu, kita kena bertindak cari jalan supaya tak terlanjur melayan perasaan yang mula bercambah. partner tu pun tak boleh la gatai.. kalo dia gatai, memang kerja ni dah dikategorikan sebagai 'salah'. bila cemni.. kalau outstation better pergia asing2. tapi kalau tak wujud perasaan, tak salah pun sebab kerja..bukan nak gi wat apa pun kan kak.. teringat suatu ketika dulu kerja sebagai consultan yang buat dni selalu kena pergi dengan bos lelaki untuk jumpa client..

Nurzairul Isma said...

bekerja tak salah, berdua pon tak salah kalau tahu menjaga diri.. yang penting kejujuran... jangan ambil kesempatan..ingatlah yang tersayang.. ceywahh...

..nOj.. said...

harap2 tidak membuahkan kemesraan bile outstation slalu ngan sama2 jantina. hahaha

Kniedaz said...

bahaya sungguh statement itu..bahaya utk kesihatan hubungan suami isteri..

mimizuzuhaha said...

yeh. bibit2 angau & senyum memanjang akan berlaku tak lama lagih

.:fyzz:. said...

tuh la. tuh..kena spot cek nih laki kita ke mana..tui dak kengkawna..

~aSHa~ said...

ehehehehehehehehehhee statement ni bukan dari buah pikiran aku..tapi bagi aku...buah pikiran dari sms ni ada benarnya jugak...ingat senang ke nak tahan iman?...cehhhh ustaz pun leh bercinta cintun 2-3 org...

A N A K - A N A K K U said...

erm terpulang pada individu tue sendiri dan niat dia, kemesraan tue kat memanapun mmg akan terjalin, tp sejauh mane jauhnyer kemesraan tue, individu tue sendiri kene tepuk dada tny diri dia...

umilia said...

stuju2..tak digalakkan be2 dgn bukan muhrim..lame2 leh timbul fitnah dan hasad dengki..

~aSHa~ said...

mmmmmm

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels