Monday, August 2, 2010

Aku bukan Keseorangan

Terima kasih semua....

atas apa yang aku hadapi ni..sedikit sebanyak melegakan...


rupanya aku bukan keseorang...selain suami disisi yang sentiasa menolong aku, walau dia tak berapa minat berniaga...tapi dia je la yang dapat tlg aku, dengar bebelan aku...dan hadapi jugak keadaan kedai ketika aku bercuti 2 hari...
kamu semua bloggers jugak kawan2 setia yang sudi melega dan mereda kan hati ini...

ehehe aku amik kesempatan nak releks 2 hari, bershoping ke sogo dan nilai....2 hari je babe....tapi kucar kacir dah jadinye...bila ada pekerja emergency leave serentak, pekerja part time lak tak dpt..sbb nak dating kot...ha mcm2 la jadinye....kalo aku ada, sure aku la yang jaga....tapi nak suh laki aku pun sian gak...dgn anak 2 org nya...nak pg hantar 'barang2' ke hotel nya...tapi bagi aku....aku boleh je..cuma laki aku tak biasa..sian kan laki aku, time aku takde..terpaksa la uruskan..
dan sepanjang 2 hari tu jugak la..sepanjang shoping bertubi2 sms masuk..sakit kepala..sampai dah balik ke rumah pun terasa sakit kepala...berdenyut2....shoping tetap jalan...
----------------------------------------------------------------------

10 comments:

Ena said...

alahai..
mcm2 ye asha..
tak pe la.. sempat p soping tu ok lar.. ena lom soping apa lagi tuk raya ni.. huhu..

tu la kan.. susah kalau kije ada share partner.. lebih2 lagi perangai cengitu..

sabar la yeh!..

..nOj.. said...

tula. aku kan, tak penah pecaya nk buat bisnes secara berpartner ni. serius. ngan suami sendiri pun, kalo leh elakkan. sbb nye bile terjadi sesuatu pg bisnes, kompom terganggu punye hubungan.

Ain said...

sedihnya dapat parner camni.....

kita susah sensorang, dia tahu nak untung jer kan.....

~aSHa~ said...

ena --> ingat soping nak terapi..tapi tambah sakit kepala..sbb sambil soping, sambil sms..panas lak tu kat nilai...

nOj --> dah terlajak ni...sib baik laki aku ada tempat aku nak bambu ke apa...ehehehehe laki aku pun dah naik geram sgt2 dah ni...bagi kami tuhan je balas...

ain --> kalo ada untung takpe la kak..skrg untung pun tarak lagi...tapi suka suki dia je buat itu ini....ingat dulu...tuk papan tanda je dah 2k lebih...aduih la...kedai dobi lain..simple mimple je...dah maju tu lain la

Mama Amirul said...

lebih baik tak yah ada partner

myQza said...

kalau berpartner yg penting sefahaman dan kerjasama.
mmg akit kepala dapat yg tak ngam.

sedangkan kalau study berkumpulan pun boleh pening kepala, inikan pula berniaga

miemiey said...

BETUL SHA SUSH BERPATNER NI..ABG IPAR SY TERUS JUAL KEDAI KERANA ADA SIKP RAKAN NIAGA SEPRTI NI...MASYUUKKK NAK TP BERUSAHA SORANG2...HUHUHU..

Sari said...

sabo ye..tu ler rupanya risiko share2 bisnes ngan org, xpe la, jadikan pengalaman, sok klau dah maju ble la 100% share..

ardinihumaira said...

akak kick je dia. hehe..
suka ati je dia nak jadi sleeping partner. ingat share dia besau juta-juta ke ape.. babap dia kak..

Fieza79 said...

btol la bisnes ber partner mmg takleh pki...nyakit ati bleh la...

ati mesti ceria lg sbb leh ber suping2...!