Monday, August 16, 2010

Barang Elektrik Paling Famous di Bulan Ramadhan

Selain mikrowave orang cari di bulan ramadhan sbb nak perhangatkan makanan di kala sahur...
benda di bawah jatuh di tempat no. 1 jugak orang cari2....so sale untuk oven di merata² di kala bulan ini
time ni la, masing-masing nak tunjuk bakat terpendam, tapi tahun ni seperti taun lepas...aku simpan saje...guna pun tuk bakar kek je...biskut raya tak dan nak buat...
seingat aku last aku buat kuih raya time aku preknenkan anak dara aku tu la...ha itu la yg terakhir sekali buat biskut raya....tahun ni pun tak berhajat dan tak usha2 resepi biskut raya pun...
barang di bawah ni bakal menjadi milik teman ini,
hang jangan lupa pos mai skit biskut raya nahhh....
wah ramai member aku dengarnya berkenan kan oven yg seperti di atas ni...
mujur aku punye, free, aku rompak yg mak aku punye..aku tau mak aku tak guna punye kalo aku n adik pompuan aku takde di rumah....so siapa la nak gunakan..so aku secara tidak sengaja rompak saje depan2 dia..ehehehehe....oven mak aku tu rasanye dah berumur lebih dari 10 taun...rasa ada kot 15 taun..lama kan..jenama apa aku lupa...balik kang boleh cek kalo siapa mau tau....
so taun ni seperti taun2 sudah..beli je kuih...setiap jenis kuih aku beli 3 bekas...
mmg tiap taun la gitu....beli kuih 3 bekas tuk setiap jenis..
1 tuk aku, tuk mak n tuk mak mentua..
adil kan....
*
tapi tuk aku tu bukan habis pun...mana ada org dtg raya sgt...
kalo kawan2 dtg, aku masak benda2 skit..so kuih raya di rumah aku mmg tak bape nak laku...
sekian laporan aku di bulan ramadhan
ermmm this is 1st n3 aku buat laporan ttg ramadhan....
dan setelah hari ke6, baru la terhegeh2 nak wish, (apa kess...kes closed..agaknye la..)
*
Salam Ramadhan Buat Semua Readers, Follower mau pun Silent Readers


18 comments:

..nOj.. said...

aku buat kuih tuk mkn sendiri. kalo beli pun, tuk mkn sendiri gak. sbb umh aku mmg org tak penah dtg. hahaha

cheqna said...

ingatkan 16.90 sakni
huhuhuhuhu

~aSHa~ said...

nOj --> nti jemput aku makan sekali ye...kita together gether la ye..

~aSHa~ said...

cheqna --> 16.90 tu harga biskut raya ada rasanye..ehehehe

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

aku tak penah wat kueh raya...takde skil art kulinari...uhukss...

LYaFRINA said...

x pernah buat biskut raya.. melainkan tlg kacau.. hehhehehe.. tp best.. meriah jer.. part x tahan.. tba2 oven bau hangit.. itu tandanya biskut suda hanguss.. itula.. hehhehe org y x btauliah jaga..

biasanya masa duk rmh sndiri dulu, mama j bg kuih raya.. mmg dia buat byk n bagi kat ank2.. kalo beli pon y mcm b=kerepek g2 j... n almond london.. tp y habiskan sblum raya.. lya n fain la...

LyNn HaMzAh said...

dulu waktu belum ada qistina, lynn ada gak buat kuih raya...sebab byk masa kan...tp dah 2 tahun x buat kuih raya...rasanya tahun nie nak buat la kuih raya...nak kena cari oven juga nie...

Ena said...

salam ramadhan asha.. hehehe tak pe..

tu la kan.. ramai yg dok ngejor pose2 ni kan!.. nasib baik sy dah ada semuanya.. kalo tak mesti kena p ari jugak.. tapi puasa kali ni tak panaskan lauk sangat la.. sbb buat masa nie memg bangun masak setiap kali sahur.. ecehhh!!

~~*Lady Salwa*~~ said...

Salam Ramadhan,

Sama la ngan saya ni ha. Masa mula2 kawin dulu eksited la beli konon nak buat kuih raya ngan ceben. Dapat la 3 jenis... hehe

Pas dapat anak sulung, dok je la oven tu dalam stor... hehe. Bila nak buat kek ke apa2 ke baru keluarkan... tu pun rasanya setahun 2,3 kali je... hehe

Sudahnya, kuih raya tunjuk jugak la yg menjadi pilihan setiap tahun... hehe

Lynn said...

taun lepas memnag benda ni dok ku idam2.. bila dapat, buat biskut 2 kali sajek.. pastu simpan.. bila kena sindir2 dgn cik abg, aku buat bakar ayam pulak... pastu simpan.. nmpknya kena tunggu sindiran2 baru guna balik. ekekeke

~aSHa~ said...

izan --> tapi ko skill masak lain ada..

~aSHa~ said...

lya --> nak jadi adik beradik angkat tuk raya tahun ni leh tak? bleh dpt sebekas kuih kan? tapi takmo yg lya jagakan api tu..nak yg mak lya buatkan..ehehehe

~aSHa~ said...

lynn --> bila dah ada anak, bekerja lak tu....tak tersempat nak buat kuih kan..tapi seronok jugak...sekali sekala buat kuih sendiri

~aSHa~ said...

ena --> wah sahur pun resepi lain ye..rajinnye dia...

~aSHa~ said...

lady salwa --> tu la masa mula2..kita eksited sbb tak penat sgt..skrg ni dah ada tukang tlg buat kuih ni yg tambah penat skit..ehehehhee

~aSHa~ said...

lynn kedua --> eheheh suka la ayat kamu tu...'tunggu sindiran baru guna balik' eheheheh biasa la tu...semua sama je kita ni...

ardinihumaira said...

kak... tahun ni umi dni cakap biskut tunjuk je.. kek je nak buat sendiri sebab raya kejap je. adik2 hari isnin dah kena pegi asrama. naper cuti sekolah kejap sangat tahun ni kan. sian budak nak raya. sobbb sobbb

alyyani said...

oven belum ada lagi.. :)