Tuesday, August 3, 2010

Hero aku mmg Hero

dah nak petang baru terhegeh hegeh.....
ehehehhehe

Baru-baru ni...anak teruna aku @ hero aku, telah mengalami kemalangan kecil di taskanya....
Dengan pantas cikgunya membawa hero aku ni ke klinik kerajaan...

Lantas aku dan suami terus ke klinik tersebut...

Di bawah kejadian di klinik...
MA tu bercadang nak jahit kan luka itu..mmg patut kena jahit skit..dia kata satu benang je ni...

dalam jugak lukanya...nampak isi tu?
tapi oleh kerana aku kenal anak teruna aku ni macamane...mmg susahnye nak jahit, dan kebetulan stok tu 'gam' luka di klinik kerajaan tu habis...maka kami bawa dia ke klinik swasta, sbb kami tau dia mmg susah la nak jahit..ada jarum yang patah kang..so toksah cari nahas...cari la jalan mudah walau menggunakan sedikit wang..... (masa kat klinik kerajaan tu, dia diam je kan..sbb cikgu taska ada...time kami datang.....takde diam nye dah...)
taraaaaaaaaaaaaa dah siap ditampal luka di klinik swasta.....
oh ye masa nak tampal luka ni pun, ingat senang ke???????? doktor tu disepaknya oleh hero aku ni...bertuah sungguh la....doktor tu ada suggest ubat tuk budak hyperaktif...ermmmm dia ada cite...ada budak tu hyperaktif sangat, cerdik...dari kelas khas (budak cerdik) ke kelas biasa....haisshhh doktor, apa maksud tu..mean dari otak yg cerdas jadi kepada otak yang biasa² ke? takmo la gitu doktor.....aku pun tak sempat bertanya lanjut kerana hero aku mengamuk sbb marah dipegang kaki dan tangan ketika nak tampal luka tu....
hero aku mmg seorang hero la...(chaittttttt)...walau sakit tu masih ada...tapi tunjuk jugak keheroannya.....tgk gambar di bawah...alahaiiiiiiiiiiiiiiiiiii....sbb tu masa cikgu minta maaf, aku kata 'takpe cikgu, sy tau anak sy ni nakal'....mmg cikgu tu nampak takut jugak kami marah, dah la papanye pengerusi persatuan ibu bapa taska hadhari ni....ehehe..
dont worry cikgu, sy kenal hero sy....
semoga Hero aku ni akan jadi Pilot @ Kapten yang membanggakan mama ye sayang.....
------------------------------------------------
'Pilot Ultraman ke mama'
'ye pilot yg bawak kapal terbang tu...sama la ultraman boleh terbang, abg danish janji ye'
'ok, pilot ultraman'
(dalam hati : alahaiiiiiiiiiii ultraman jugak yang dibawa dlm cita²)

21 comments:

*Miss Geli^ said...

jadi pilot superman la danish eh?bawak kapalterbang atas belakang....


wei, memula aku ingatkan luka kecit tu kat shutet, sebab nampak macam sseluar londeh skit..mana tau kot kot nakal nak bukak zip seluar, terkepit kat kholop ke..hhahha.rupanya dagu...sib baik ko zoom...

cepat baik yer hero!!

ardinihumaira said...

wahh... bagus ni cita2 nak jadi pilot ;)

Farazila said...

UIKS..JATUH KER??
seigt sy x penah la lagi jatuh berdarah kene jahit..kira danish nie jatuh teruk la yea....

mesti pas ni dagu berlekuk..:)

ibu amirul said...

biasalah asha...... anak-anak.... sementara nak tunggu diorang besar macam2 hal... dah besar nanti lain plak citernye.... pasal hyperactive td tak bape nak paham...

eiffel said...

mz geli :: pehal apa yg aku pk sama cm ko???apakah???

ades...seb budak laki..klo dak pomfuan...da xcun..huhuhu



jam...???
my blog
xchange ur link

~aSHa~ said...

miss geli --> lawak la jawapan aunty nogha ni..ehehe bawak kapal terbang belakang badan ye..ehehehe

ehehe cite pasal zip tu..aku teringat adik aku masa kecik...pernah kena...danish kalo bab zip dia berhati2..dia mmg tarik seluar tu jauh2 dari tut tut dia then zip

~aSHa~ said...

dni --> akak yg suh dia jadi pilot..dia nak jadi ultraman..alahaiiiiiiiii

farazila --> ini kira 1st time berjahit...ini la dia namanye teruna....

ibu amirul --> ain, nanti asha tanya doktor tu balik ye..esok bukak tampalan luka tu...dia kata mmg ada ubat tuk budak hyperaktif...nanti asha tanya dengan jelas...


eiffel --> sib baik jugak teruna..

..nOj.. said...

wei jgn la ckp ayat ni --> 'takpe cikgu, sy tau anak sy ni nakal'

jgn guna perkataan tu tuk anak. sila ckp 'sy tau anak sy sedang membesar dan nk blajar byk mende'. much more better kan.

kata2 ibu satu doa. ingat kan?

ngeri betul menjaga dan membesarkan anak ni. harap impian mama dan danish jd kenyataan.

ayang said...

aku paham pe dokter tu maksudkan..
ermm hero cam tu la kan.. hihihi utraman ultraman...

Ena said...

alahai..
hero tetap hero kan!.. ;D

FarhanaDr said...

Hohoho.. Dokter kene tendang.. Wahhh.. Kuatnye dia. Heehee..

Rizziela said...

macam ni barulah boleh dipanggila anak jantan kan?

nieda said...

mmg hero, get well soon

LYaFRINA said...

yiihaaa..mcm kt klinik tuu jer.. hehhehehe..

danish mmg hero la... ganaz wei.. tp kn sha, standard la budak2 akn sepak terajang kat doc... contoh terbaik..





ME..

masa kecik dulu la sha.. xkn beso2 nk g2 lagi...

asya..tp lya ada tbaca.. knk2 aktif sgt2.. @ pun nakal sbb otak dia sntiasa bgerak n bfikir n skali gus tumbuh neuron2.. sbb tu, budk2 y aktif tu cerdik kat skolah.. tp dgn syarat..kt harus bimbing dia gak...

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

perghhh memang hero...hero cam ginilah yang kita cari...hehehe..hero yang kuat dan kental...

Sharinginfoz said...

tak apa hero memang ganas

Kniedaz said...

wah...memang betul2 hero tu..semoga cita2nya tercapai..^_^

Ain said...

alahai dansih, jatuh sampai berbalut daku...

huhuhu....

ramai yang cakap anak2 kalau taruk nama danish, nakal sikit...

tapi budak nakal ni sebenarnya bijak kan kan....

nasib baik luka kat dagu sikit jer, kalau luka kat kepala risau jugak kita dibuatnya...

.:fyzz:. said...

aku setju ngan kenyataan nojah tuh...tp at the same time..ko kena gak nasihatkan cikgu tuh..kena perati lebih kt bakal pilot danish nih..hehh..yer la...dier kan so aktif...
aku dpt rasakan apa yg ko rasa..sbb sufiya pun amat la aktif tp versi pompuan la..kalau lakiii.aku rasa sama naik ngan danish..

A N A K - A N A K K U said...

alaaa comeinyer, wlpun nakal, tp mesti bijakkan selalunyer budak nakal adalah budak y bijak coz akal dia sentiasa berjalan

{ e'mie } said...

kahkahkah..dah dier suka ultraman..ko kena redha..aku rasa danish ni bijak..budak bijak memang nakal skit coz otak dier sentiasa kreatif..memikirkan sesuatu yang lain dari yang lain..takper..besar esok danish jadi saintis lah yer...