Tuesday, August 10, 2010

.:Meh Kongsi Petua:.

ok ari ni aku cuti. banyak perkara yang perlu dilakukan. so di kesempatan yang ada ni, aku nak kongsi beberapa petua dengan korang di luar sana.

1. Bagi menghilangkan lebam yang kebiruan, ambil sedikit kunyit hidup dan gosokkan pada tempat berbatu. Kemudian, letakkan di bahagiann lebam.




2. Bagi menghilangkan kesan karat di baju, ambil belimbing buluh dan sapukan pada kesan karat serta biarkan selama 20 minit. Kemudian bilas seperti biasa.
sekian, selamat mencuba..

10 comments:

LYaFRINA said...

hehehheeh.. lebam kat kaki lya kesan masuk icu aritu x ilang2 lagi..sakit lg.. jd blh la cuba petua NI NANTI..
TQ 4 SHARING....

SHARING IS CARING

CT said...

Ya! betul2...kunyit sangat bagus dalam dunia perubatan...pgalaman sy buat operation hidung..pendarahan yang banyak..jadikan kunyit sbgai ulam...alhamdulilah darah pun kering...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

hohoho, tq 4 sharing..
nnti leh cuba, esp. tang karat tu..
huhuhu..

Fieza79 said...

owhhh mujarab ehh...kunyit mmg bagus kan dlm perubatan...mak fieza siap wt ulam mkn dgn nasi...tp anak nya takmo ulam bagai...

mamalieyna said...

bagus la kongsi petua2 ni..ramai taktau ni,,,termasuk la saye! ^_^

.:fyzz:. said...

sharing is caring..tq for the info..aku br tau yg belimbing buluh leh ilangkan karat kt baju..

SuRayA^i. said...

wah, br tau bley ilangkan karat kt bj pkai blimbing.
thnx sis! =D

n slmt berpuasa =D

Ena said...

owh.. camtu yeh!.. Thanks ye asha

Selamat berpuasa ye.. :D

cheqna said...

salam
selamat menjalani ibdah puasa kak =)

Ain said...

nak try la petua hilangkan karat nie...

thanks sha..