Wednesday, August 4, 2010

Minggu ni ke Tasik Kenyir...


minggu ni aktiviti seterusnya adalah pergi ke tempat di atas....selepas shoping di minggu lepas...
(gambar shoping harap maaf tak dpt upload...ada jenis komputer je leh baca kamera tu..ehehehehhe....dia bz lak tu)
aktiviti wajib...KEM EKSPLORASI MINDA
kem ini lebih ke arah ilmiah sedikit..
salah satu pembelajaran adalah belajar solat jenazah insyaAllah
(tak tau nape..rasa gerun dan takut je sebut jenazah..takut wei mati...)
nanti kena buat rehearsal solat hajat...wah sape la jadi 'mayat' agaknye ye? kita lihat siapa yg kenaaaaaaa
lagi? belajar cara2 solat dengan betul
(ish kira mcm kem khas tuk budak² nakal je kan? bukan bukan....ini semua kakitangan wajib pg)
tak salah kan kita mempelajari dan terus mempelajari ilmu...mean kita asah lagi ilmu..mana la tahu sepanjang usia 21 tahun ni (21 konon) tak betul cara solat...sbb tu byk je masalah..ehehee
next??? tak tau lagi...tapi yg pasti ke arah ke agamaan skit..bagus la tu sempena nak sambut ramadhan ni..bersih2 kan hati...mana tau agaknye dia suh hafal yasin...beberapa baris yg awal bleh la..hgga ke hujung belum cukup arif lagi..
lagipun jbtn kami takde kursus dah sepanjang minggu ini hingga la lepas raya baru ada
so bagi can plak kami berkursus
asyik mengursuskan org je kan...
pis no war
---------------------------------------------

12 comments:

MRS. K said...

kite nak pi ganu nanti, ada tak kete sewa? amik kat airpot mahal kot!

~aSHa~ said...

kete sewa? kalo yu sewa hotel, ada hotel sediakan perkhidmatan kereta...atau van...

roger ye...

ardinihumaira said...

bagus kem cemtu kak..

err... nak itooot ^__^ masuk lam beg pakaian akak hehehe

ibu amirul said...

laaaaaa kata nak balik temerloh.... balik temerloh anto anak je lah ye.....

..nOj.. said...

bestnye. aku pun kalo ade buat kem kem gitu nk pg la. rasenye ilmu didada ni sket sgt nk bwk bekal ke 'sane' nanti. bagus wei kem solat ni. ingat umur kte dh byk ni, sempurna ke solat tu.

Ena said...

best juga erk ada kem mcm tu.. dah lama tak p..
asha, insyAllah, ena pun akan pergi kurus pengurusan jenazah Ahad nie.. takut juga nie.. huhu

eiffel said...

wala wey..beshnyer bercutii...cun lak tuh tmpt tuh...ngeeeee




Teleblogger | Stay Back |.:|Stay Back 02|:.
my blog
xchange ur link

LYaFRINA said...

bestnyer..
xsalah menambahkan ilmu didada.. saper lagi y nk samb kalu bukan generasi kita.. org2 tua n arif ttg tu dh ramai y pergi..kalo ilmu x dtrunkan.. saperla nk mndikan jenazah nanti...

insyallah..nk gak belajar nanti..msti akn timbul keinsafan..

menimba ilmu d tmpat y nyaman n damai.. sgt2 sesuai

cheqna said...

ala kak

cheqna tak de kat KB minggu ni
kalu dop boleh gok jupe walau sekejap saja =)
enjoy la neh =)

Sharinginfoz said...

cantiknya tasik kenyir ni

Filem Melayu Terhebat

Ain said...

bestnya kalau dapat join kursus camni....

sabtu ni akak ke kuala terengganu, danish ada kejohanan teakwando...

{ e'mie } said...

best nyr zidah..teringat aku kita berkayak ramai2 dulu..tasik kenyir lah kan...