Monday, September 27, 2010

Cerita pasal duit dan duit....

kelmarin selamat aku kerjakan duit nuffnang dengan membeli basikal anak²...tuk aku takde ye teman²...takpe la...kali ni habuan anak²...aku pun tak pg ke ECM nak usha beg CR tu...mmg dah rezeki anak²
ok ni entry bukan khas tuk duit nuff yg aku belanjakan tu...itu lain masa bila gambo basikal siap upload....
ni kisah gambar duit sebelum raya...
aku ni pengemar menyimpan duit cantik2..
aritu ieda ada tanya kan..duit cantik2 tu mcmane...
duit cantik tu bagi aku, duit baru, duit unik, ada nombor menarik kat duit tu spt 7781...tapi tak jumpa lagi...dan ada bendera 50 tahun kemerdekaan ni, begitu jugak duit² lama..

duit 50 tahun 3 kpg ni masih tersimpan hingga sekarang.....tersusun kan nombor je lagi...nampak benor keluar dari bank terus aku simpan, bila mr. hUBby tanya, mana duit belanja yg dikeluarkan...jawapan aku adalah TAKDE...ahahahahaha so mangsa nye duit dia lagi dan lagi.....
bijak tak jawapan aku...

ha ni koleksi sebelum raya ye...berbulan jugak menyimpan sebegini...
akhirnya selepas raya tinggal 5 keping sahaja...yg lain selamat...
aku kan tak tuko duit raya kat bank sgt...so 50 ini adalah mangsa untuk dimasukkan ke dlm sampul
(8 keping hasil kumpul dari 3 tempat simpanan)

yg ni koleksi di atas tadi...ada simpan dlm sampul avon yg aku sorok-sorokan di dalam kotak dan kotak...kiranya mmg susah skit nak cari duit ni dimana...kalo aku dah takde pitih sgt gamaknye dan keadaan terdesak yakmat..maybe ia menjadi mangsa....harap2 nye tidak la..insyaAllah...
yg ni duit dlm dompet...ada 2 bahagian....
bahagian 1, untuk kegunaan harian....
bahagian 2 duit cantik2...yakni duit baru/duit unik...aku akan guna bila ...sampai je kedai bila time nak bayar duit di bahagian 1 tiba2 tak cukup, dgn hati yg nak nangis skit2 tu...aku terpaksa guna part 2.....uwaaaaaaaaaaa tak suka tak suka...


yg ni duit di bahagian 2 tu....skrg sudah tidak sebegini..uhuhu, tapi duit america dan arab tu dan duit lama2 tu tetap ada..


ini duit di dalam dompet merah....ha misteri dompet ni...dimana ye aku simpan?

dulu dlm henbeg..skrg tidak lagi...dulu begini..skrg kekurangan sedikit dah akibat raya yg melampau...

sekian wasalam...

duit nuff aku tak sebanyak di atas...sob sob sob...

tahun ni aku hanya tuko duit singgit rm100 je kat bank...hehehe percaya atau tidak...itu realiti...rm5, 10 dan 50 aku guna yg sedia ada sahaja..

13 comments:

cheqna said...

kak eh
owos banyak ngat
nok gok etek

az rina a.k.a jaijina said...

banyak nye pitih dia..
rajin ye asha simpan duit baru²..rina dah lame lesap dah tu, hehehe..

idah @mama izzya said...

mak aii byk teh pitih dier..nok etek

x takut ker tu nnt ada org ikut blkg..hik..hik gurau jer..

..nOj.. said...

aku tak tukar duit pun raye ni. hehehe. duit seme kedut2 dan ade bau ikan.

wei ko pg ke giant aritu? aku terus pg ke tc jalan2

~aSHa~ said...

cheqna --> duit raya khas tuk kanak2 sahaja..eheheh dan org tua2 sahaja...cheqna bukan di golongan 2 kalangan ini..eheheheh

~aSHa~ said...
This comment has been removed by the author.
~aSHa~ said...

rina --> asha sanggup tak belanja kalo duit buruk takde....erkk...sies ni..kadang2 hubby tanya..ada duit tak?, jawapan mesti takde....ehehehee so dia kena pg atm sendiri...jgn malas

~aSHa~ said...

idah --> ehehehee ala tak sampai seribu pun tu...kalo jutawan takut gok..

~aSHa~ said...

nOj --> ko tuko duit singgit kat kedai jual ikan ke nyah? kat situ ada tmpt tukaran duit ye...owh kalo tau senang la tahun depan...ehehehe

wei aku tak jadi pg giant..aku nampak basikal kat depan umah amy tu, u-turn dari umah amy, ada kedai basikal...beli situ je...bonet tak muat dah nak g giant..lgipun kang...abis pitih baru...

Ieda Al-Habsyi said...

hohohoh!! paham la skang, duit masih comei2 dlm simpanan, dompet midteri tuh boleh menangiss wooo kalo ilang , hehehe! :)

zue @ annaleeya said...

same ar sha... klu duit yg baru2 sket tu, mcm sayang nak guna... mesti guna duit yg buruks2 dulu... heheheh!!!!

ardinihumaira said...

nak mintak sekeping kak.. :D

aiDieNa said...

Wah banyak duit.. duit² unik nie sok² jual berganda² nilainya.. tapi zaman anak² kita nanti ler..