Wednesday, October 6, 2010

Kerana Sayang....


Kerana sayang, saya sampaikan maklumat berikut:


“EVERY eight seconds, someone dies from tobacco use.” “Half of long-term smokers will die from tobacco.” “By 2020, smoking will cause one in three adult deaths.” “Every cigarette smoked cuts at least five minutes off a smoker’s life”. –NST, OCTOBER 6TH, 2010



· SETIAP 8 SAAT, SEORANG MATI DARI PENGGUNAAN TEMBAKAU
· SEPARUH DARI PEROKOK JANGKA PANJANG AKAN MATI KERANA ROKOK
· PADA 2020, MEROKOK AKAN MENYEBABKAN KEMATIAN 1 DARI 3 ORANG DEWASA
· SETIAP ROKOK YANG DIHISAP MEMENDEKKAN 5 MINIT HAYAT PEROKOK

–NST, 6 OKTOBER 2010

10 comments:

E.d.Y said...

nasib xisap rokok

Ena said...

tu la kan.. tapi kdg dalam rumah tak de bau2 rokok taoi bila kat luar ada je kan.. haishhh!!

harap2 mereka semua tu berhenti la..

..nOj.. said...

rege rokok naik pun tidak meninggalkan sebarang efek kepada penghisap rokok tegar. alerrr RM10 sekotak sehari = RM300 sebulan tuk rokok je. pembaziran!

Fieza79 said...

seb baek en somi tak merokok..!

ardinihumaira said...

rasa nak pelangkung orang isap rokok sebab kasi sumbangan penyakit gak untuk kita.. huhu...

.:fyzz:. said...

sib baik anuar dh benti isap rokok...
wey zidah..

TODAY IS YOUR BESDAY RITE...I WISH YOU HAPPY BESDAY MY DEAR FREN...MAY ALLAH BLESS YOU..DH 19 THN PLUS 10 DH KAN...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

katakan TIDAK pada rokok....

(^^,)

umilia said...

sib baik laki aku tak isap rokok..tp papa aku,adik aku,abg ipar n adik ipar isap rokok..sdara mara kwn2 pun ramai isap rokok..tp tak tau cmne nak sedokan dorg suh benti..

Ain said...

kat rumah memang bebas dari asap rokok, tapi keluar jer dari rumah mesti terkena tempias bau rokok...

sesakkk nafas dibuatnya...

saya said...

I think your blog post is good, but may low traffic. Do you want to get more visitor to read your nice post?
I can give you some easy tips, I promiss you will get more and more visitor to your blog.
Go and read this now Click here to see how