Tuesday, October 19, 2010

Ramai Betul Boipren lama

kring kring kring

'pejabat pengarah bla bla bla bla..."

'boleh sy bercakap dengan puan asha bla bla bla'

'ye sy berckp, dengan siapa sy berckp?'

'sy hafiz, kawan lama awak, berkursus kat sini' (dlm hati..alamak siapakah itu)

'ermmm...ini en bla bla hafiz yg sama sekolah smkt tu ke?'

'ha la. sy ada kursus sini ni'

'ok tgu sekejap, sy turun.'

lantas ku berlari2 ayam ke bawah....

'eh mana tau sy keje sini?'

'tu terpampang wajah org cemerlang last year, rasa mcm kenal, tgk nama mmg kenal'

rancak kami berborak

sekali suami ku ada lalu semasa sedang rancak berbual, dan kebetulan aku termengumpat suami ku....ehehe bukan umpat ar...aku ckp suami aku mengajar di kelas lain....

'ha itu suami sy,...(sambil menunjukkan jejaka tampan yg sedang berjalan ke arah kami) abg, ini en bla bla hafiz, bf lama masa sekolah tu'

'owh en hafiz, keje mana? kursus apa'

ehehehehheeheh

'eh bukan boipren kawan lama je'

'ahahahaha ala en hafiz ni, takpe suami sy ni tak kisah la lama2.....(kalo yg boipren baru2 ni kisah la kot)'

sambil aku gelak² kerana kelako dia cuak sgt...ala mmg bukan boipren sgt pun setakat kawan lelaki je kan abg hafiz...eh dia tu abg angkat rasaanye..bukan boipren...baru aku teringat di kala ini...aku ada 3 abg angkat dan abg kandung....ramainye abang abang...sib baik wajah abang hensem kesayangan ku itu mengatasi segalanya.... i love u en mazri...eh tiba2 lak..

sekian terima kasih.

15 comments:

cheqna said...

wah ada abang angkat la plak akak ni
heheheheehhe

.:fyzz:. said...

mujuq en mazri spotrim@sporting..wey aku rasa aku tak penah wujud abang ankat
wey aku ada puji2 hg lam blog aku..sila terjah..makasih.

Ieda Al-Habsyi said...

hahhahahahahhahah! kecut dia tgk laki kak asha, sebab laki kak asha smart dari dia la tu :)

az rina a.k.a jaijina said...

eh, tetiba abang dia lalu pulak..tp takpe, seb baik abg jenih memahami..

..nOj.. said...

aku nk tampal gak la gambar aku dimerata tempat kt sini. supaya nanti ade org yg kenal aku boleh segera talipon. heheh

Kniedaz said...

biasalah time sekolah mesti ada abg angkat..hehe

Ena said...

wekekekek..

sempat lg tu..
kalo ena la kan sure jenuh kena soal siasat pastu.. hhoho

mamalieyna said...

hamboi ramainye abg angkat..kalaulah dtg serentak, jenuh nak layan tu..ekeke..seronok la bjmpa stlh lama tak jumpa..hehe..

~aSHa~ said...

15 tahun tak jumpa...aku tak bape ingat bape taun..tapi dia ingat..ehehhee

umilia said...

eh kat gambar ko yg ditampal tu ade no tepon ko skali ke..hehehehe..

ardinihumaira said...

kak.. sudi tak akak jadi abang angkat dni. errr err silap lak.. hiks lariksss

Anne said...

mesti dag dig dug berdebar2 masa jumpa tu ekk.

~aSHa~ said...

lia, dia dpt nombor aku kat no kakitangan la..ehehehe...tapi nti aku autograph gambo sendiri dgn no fon la leps ni...

anne --> ehehhe takrasa apa2..sbb mmg takde fall in love pun dolu2...

tak smpt nak hi hi semua..tapi ai baca ai sengih je

L.E.N.S.A-N.A.N.I said...

best kn dpt cik abg yg sporting.. mcm hubby saya, sporting gak tp dgn org2 yg ttentu jer.. ada masa cemburu mlebihi segala nya.. ihik3..

salam p'kenaln..

fiezaradzi said...

nasib baik kisah dulu2 kan.. hehee.. tak pe, cik abg sure faham punye la..