Tuesday, October 26, 2010

Susah sangat kah kita?????

berita semalam, ada perasan???

sambungannya arini:
kalo kita rasa kita susah, rupanye di Malaysia ni je la kita tgk...ada lagi yg lebih susah...
takde tempat tinggal lagi....
-------------

14 comments:

ciK mOt (",) said...

aku SUSAH hati baca citer ko ni...

..nOj.. said...

alhamdulillah syukur ngan hidup walau asek la berpeluh2 kat umah. tp air ade. mandi la. tak perlu ekon lagi. mandi 7-8 kali sehari itu adelah terlalu normal bagi aku sehingga suami sendiri bertanye, eh baru 5minit yg lalu awk mandi kan? apehal mandi skali lg. hahaha

~aSHa~ said...

mot --> nape ko susah hati?

~aSHa~ said...

nOj --> uhuhuhu normal bagi preggy..aku dulu pun kalo preknen mmg byk kali mandi..ehehe...eh cik jah..aritu aku cite tak..aku kipas anak aku dgn surat kabo je..sbb ruang anak aku tido tu jauh skit je dari kipas siling yg tak leh diubah tu...

Rizziela said...

Masih ramai yg kat luar tu susah...saya rasa kita masih dalam katogeri beruntung lah kita masih ada rumah untuk tinggal..makanan utk makan walaupun x sehebat orang lain....sentiasa bersyukur dengan apa yg ALLAH kurniakan utk kita

*Miss Geli^ said...

aku plak walau rumah sejut, berkali kali mandi perkehal arr??

siap baca baca, basah rambut lagi?hahahha


penah orang kata, kalu hati kita sekali sakit hati ngan orang, rezeki susah nak lekat ngan kita..
apa kita, kita anggap je, itu rezeki dia..
rezeki kita dah melimpah ruah..allah dah bagi semua..infact, rejeki kita lagi besar dari dia, tapi kita tak nampak itu semua sebab hati kita dah dikaburi setan.. apa kata kita bersihkan dulu hati kita??jauh dari sifat hasad dengki?

imanamani said...

cik asha... perkara pertama ...terus terfikir anak dia yang tecit lagi tu.. kalau tidur malam tak sedar .. air naik ke... kot budak tu terhanyut...uiks...

susah sangat kah kita..sebenarnya tak susah..tapi sendiri kadang tu saja menyusahkan diri sendiri... kan...

shi3la said...

sian anak-anak yang masih kecik...org tua tak makan tak kisahhhh...yang bebudakk tuhhh yang dikisahhkannn...tak sangka zaman skang nie pon masih ader yang tiada tempat tinggal...sian betullah ngan anak2 derangg...**owhh tetibe teringat anak-anak kat umah..**

Ena said...

Tu la kan.. bersyukur sangat2 ngan nikmat yg DIA dah Anugerahkan pada kita nie... Alhamdulillah

eima said...

kesian kan ...sedey mmg sedey ...
lagi yg homeless kat KL nun .. makan kutip fast food buangan restoren je .... tulang2 ayam kadang tuh ... aku tgk 360 kot dulu ...kesian ....


** noj preggy ??? congratss...

ciK mOt (",) said...

weii...saper yang preggy???

mamanoa said...

saya kurang puas ati dgn kesah family duk bwh jejantas ni,,nk kater bdn xcukup mkn, xberdaya,,sumer elok besar-besar..tegap-tegap..bleh cari keja sumer..tp naper diorg choose duk bawah tmp tu??
kat malaysia ni rasanyer byk jer keja bleh buat,kalu payah sgt gi bercucuk tanam..
kalu betul rasa xmampu nk duduk or sewa uma kat KL naper diorg xbalik kmpg??or duk di kawasan lua bandar..
saya pernah hidup susa..saya pnah keja kilang..saya pnah keja restoran basuh pinggan buat air sumer..
kenapa xnk usaha..serius sy ckp saya xbersimpati lansung dgn mereka..

LYaFRINA said...

kita rasa susah.. tp ada lg y susah kan... susah merangkumi byk kategori & aspek... semoga sesiapa y mgalami kesusahan itu terus tabah & sabar..

dan apa y kita nikmati hari ini,, kita harus btl2 mghargainya & bsyukur.. Sekurangnya nasi, kita blh jamah hari2..

Zura said...

tp drg tue muda lg lah...xkan xde org nk ambik drg bekerja...