Thursday, October 28, 2010

Tahukah Anda :

Tahukah anda air satu-satunya yang boleh wujud dalam 3 bentuk????


1) CECAIR

sumber gambar sini


2) PEPEJAL

3) WAP


Air boleh menjadi banyak bentuk. Keadaan pepejal bagi air biasanya dikenali sebagai ais (walaupun banyak bentuk yang wujud, sila lihat pepejal air amorfous); keadaan gas dikenali sebagai wap air (or stim), dan fasa cecair biasanya disebut hanya sebagai air. Air adalah asas molekul bagi pelarut berakues.

13 comments:

ciK mOt (",) said...

wahh...ari ni kelas belajar sal air H2O...gud gud...

..nOj.. said...

sedap jugak kalau dpt minum horlick ais ke milo ais ke skang ni.

Sharinginfoz said...

air memang unik semua keadaan ada kan

umilia said...

tiap2 ari aku kene minum 1 botol beso air..aduh..paksa rela beb..

az rina a.k.a jaijina said...

wah, kelas..cam cikgu sains lah asha ni, hehehe..

Fieza79 said...

alamak...silap g masok kelas sains...hehee

LYaFRINA said...

refresh memory!!!

LYaFRINA said...

lya minum air dlm bentuk :

cecair & pepejal...

honey amour said...

dear..i tag u,tgk kat blog i ye :)

ardinihumaira said...

air!
nak akak belanja air :D

Ena said...

arini kita berada dalam ilmu sains.. ;D

bagus2.. sesekali kuar dari kebiasaan.. XD

Farazila said...

kak..sy nk emel akk leh x??
coz ade benda personal sy nk tnye akk..
tq

~aSHa~ said...

sori all..lmbt sgt tgk blog dan komen..ada mesyuarat taska anak2..

tak smpt nak singgah semula...maybe tonite...eh MJ plak..eheehhe tpi sy akan buat..


azrisha03@yahoo.com