Friday, November 26, 2010

Pernah dengar apa itu Senam Otak ?




cuba korang buat senaman ni..eheheeh jenuh aku wei..nak buatnye..sbb senaman sebelah kiri dan kanan berbeza..mmg bagi aku mencabar..cuba la kalo tak caya..nampak mcm mudah...tapi mmg sukar..


Tahukah anda bahwa otak kita terdiri dari 10 milyar sel syaraf (neutron). Seringkali otak kita kehilangan konsentrasi, apalagi saat kita dalam keadaan lelah, tertekan, atau bahkan stess, jadi kita butuh senam otak untuk menyegarkan otak kita. Tujuannya adalah untuk menjadikan sisi kiri dan sisi kanan otak kita bekerja dengan selaras, sehingga jangan sampai ada salah satu bagian yang terganggu

4 comments:

~ yus ~ said...

hahaha..pakai seluar batik tu..:D

baru ku tahu mcm ni rupanya senaman otak..:)

~aSHa~ said...

ehehe klasik kan kak seluar dia...

try la buat...senang ke susah???

sy buat terabur habis...

tapi bagus utk otak..mmg bagus...belajar cara selaraskan otak..

aimi nadiah said...

otak pun bersenam.. hehe..

Sharinginfoz said...

macam2 jenis senaman ada kan