Friday, May 20, 2011

Bila Mereka Berpakat....

menjadi kegemaran si abg untuk bermain dan melengkapkan puzzle ni....

si adik mengedeng nak mintak bantuan...sbb tak reti lagi....'tlg la ye abg danish cayang....'
boleh, tunggu yang abg danish siap dulu....
si adik masih terkial2...sesekali meminta bantuan mama.....adehhhhhhhh
kalo berpakat begini selalu kan tenteram mama...eheheehe ini idak berpakat bermain oltromen...tak sesuai nak oi....
abg danish mmg selalu tekun menyiapkan puzzle ni
walau selalu dikacau adik ketika menyiapkan...dia tetap akan siapkan jugak....
taraaaaaaaaaaaa siap....si adik dah tension ntah ke mana...eheheheh sbb si abg tak tlg...tu yg abg pun agak tension sbb adik merengek2...sepanjang menyiapkan puzzle ni....
dah lama dia pandai main puzzle ni..sejak berumur 4 tahun rasanye.....bila siap, selalunya dia akan taburkan balik dan buat balik....aku puji ttg ketekunan dia buat puzzle ni..bagi aku ini satu skill yg memerlukan kesabaran...tak semua org leh bersabar kan?

dan sebelum sempat aku nak soletap supaya mereka tak main tabur2 dah....si adik telah 'mengerjakannya'....itu la dia...mematah2kan.....mengoyak2kan...menggunting2 kertas itu keje si adik la...kulit buku yasin pun habis digunting nye....adui la kakak baby ni....

-------------------------------------------


11 comments:

cikmOt said...

bagusnya adik beradik mesra gini...tak gaduh...cam ginilah yang kita mau...

~izan~ said...

kdg2 mereka ni sepakat,muafakat tp kdg2 mcm muuh ketat.hehe..ragam anak2..ada je kan =D

Ena said...

yelah kan.. best bila sepakat gini.. tp rasa tensi bila start engine gaduh dorang.. adeihh

pandai abg danish.. kalo anis kejap je tu.. sudahnya ena yg siapkan.. sbb ena pun suka gak puzzle ni.. rasa puas bila dapat siapkan.. ngee..

~ yus ~ said...

memang bagus main puzzle ni asha. Anak2 akak pun semua suka main, tapi kalau puzzle yang dah berapa kali mereka buat tu, dah senang sangat tu, habis dah terabur sana sini..huhu.

Mulalah minta puzzle baru nanti...:(

lizz said...

wah baik nyer adik n abang ni...anak saya si abang suka sangat main ni tapi adiknyer suka kacau...last2 abang buat sorang dalam bilik sampai siap...baru tunjuk kat adikkyer..

eima said...

abah danish mmg penyayang la ... abg aku dulu tak dak nye die layan aku gitu ...

mamalieyna said...

bagusnye si abang..tekun sungguh tu..walau diganggu si adik...ups si kakak baby..hee~ nnti dua2 pun pandai la tuh~

Fieza79 said...

rapat nya dua beradik ni main lekat puzzle sesama..

Fieza79 said...

rapat nya dua beradik ni main lekat puzzle sesama..

ieda said...

baik je kan .. bila dah gaduh tuu mcm x kenal adik beradik ekekek :) biasalah tu lah anak2 dikk

.:fyzz:. said...

danish mmg clever boy..bagus la..baru 5 thn dh pandai dh wat puzzle..
tgk adik badik tuh..sepakat membawa berkat