Monday, June 27, 2011

Wah Terkejut dan Terharu.....terima kasih nak...

Jumaat lepas terkedik2 aku seorang membawa anak2 ke ibu pejabat Tadika Raudhah yg tak pernah aku jejak sebelum ni....maka berGPS la aku dlm bando kecik ni mencari tadika tu....adui la...kelako tul leh sesat2......ni semata nak mengambil Laporan Prestasi anak bagi semester pertama la.......papa lak outstation...


syukur....penat lelah mama yg sesat tu berbaloi tgk result.....walau dapat no. 3 je dari 20 orang...takpe la nak...dan bahasa melayu kamu tu, mama tau kenapa tak dpt full. mark..keturunan mama la tu kot..bahasa melayu carca marba....jawi apatah lagi...papanye yg pakar dlm jawi dan arab ni.....mama mmg eheheheh malu nak habaq....

mama tanya gak cikgu..yg no. 1 dan 2 tu siapa...dia ckp dua dua perempuan....wah kiranya dia no. 1 bagi lelaki la...xpe nak..selalunya pembesaran dan kematangan mmg budak perempuan yg dahulu dari budak lelaki....

mama tanya gak dia ada masalah lain ke belajar....ke dia main kuat sgt...
cikgu jawab : dia ni kak, dua dua semangat...semangat belajar semangat bermain....kalo kawan2 tak dpt jawap...dia la yg nak tlg kawan2....cikgu halang la dia bantu, sbb cikgu nak tgk budak lain tu mcmane leh dpt ke tak....tapi dia ni mmg pantang tul kawan lambat jawab...dia akan tlg2....kalo kawan2 dpt..dia plak yg ckp 'wah hebat, hebat'...ehehehhee siap bagi semangat kat kawan.....(actly kat umah kami mmg selalu ckp gitu dgn mrk kalo dpt jawab soalan tanpa dibantu)

eheheheh tergelak aku, aku tanya lagi..cikgu dia ni ada tak ber'fire² oltromen 'dgn kawan2...riso sy ni....anak org teruk kena fire, ....

cikgu jawab : biasalah kak budak2, semua gitu belaka (aku rasa cikgu ni nak cover je kot anak aku)
aku ckp lagi...cikgu marah je dia kalo kaki dia ni melampau sgt.....cikgu senyum je...
cikgu ckp malas nak marah2 lebih, takut budak2 ni tanak datang sekolah nanti...tapi cikgu tgk2 la mereka bermain tu dan tegur la mereka yg main ganas2...

uhuhuhuhuu alahai anak omak....


pesanan tuk papa : jangan lupa dah janji dgn anak nak bagi hadiah ye.....dia request beg sekolah baru je...sbb beg dia dah 2 taun pakai...mama kan penjimat..takde makna nak ganti tiap2 tahun kalo masih elok dan boleh digunakan lagi..skrg ni pun masih elok lagi., rasanye tahun depan tak berganti pun xpe......tapi takpe la...kita beli sbg hadiah, pakai tuk taun depan...sbg motivasi dia...kalo nak hadiah, belajar elok2...

13 comments:

eima said...

wahhh pandai nye....
alhamdulillah ...

Nurzairul Isma said...

wah wah.. pandainye abang.... congratulations...

Zue AnnaLeeya said...

klu dah janji dgn anak kena tunaikan..
klu ak hari2 mtk... huhu...
anak akak si abg ngah pon duk tuntut janji tuh...
tak sangka plak dia dpt no 1 dan 5A plak tuh....

~aSHa~ said...

eima --> tu la tak sangka gak dlm buas2 tu..situ ramai anak cikgu2...so tak berharapan tinggi sgt la...lgpun tanak paksa2, sbb dia masih 'budak diperingkat main2'....yg pertama tu plak mmg tau dah budak tu pandai..dari taska dia leh hafal surah2..dari umur 2 taun...anak cikgu..

~aSHa~ said...

isma --> tima kaceh aunty...tak sangka gak ni....

~aSHa~ said...

zue --> tgk dah aritu result abg ngah kak zue....mmg cerdik tul...dpt 5A...semoga terus cemerlang tuk anak k.zue jugak

ieda said...

tahniah dikkk ! sejukkk perut ngandung kalau mcm nie .. alhamdulillah semoga resault dia makin memberangsangkan setiap tahun .. aminnn :)

suke akak tgk ! ...

{ e'mie } said...

alhamdulillah..kan aku dah kata..danish ni bijak budaknyer..budak yang aktif adalah kerana otaknyer pun aktif..sentiasa berfikir n dier tau apa nak buat..so, caya lahhhh..tunggu lak anak aku no.2 nih..kahkahkah..aktif tak bertempat...

LiErOSe~QiEmi said...

wahhhh pandainye... lepas ni leh ajar adik lak kan...

tahniah!!!

cikmOt said...

hehehe, pekse ujung tahun dapatkan no 1 ye...nanti mama kasi adiah bb...hehehe

Sharinginfoz said...

tahniah, memang seronok kan sebagai ibu-bapa bila tengok anak dapat cemerlang, teruskan usaha untuk dapat nombor satu pula

Ardini Humaira said...

bijak.. bija... kasi upah hadiah ye kak ehe

.:fyzz:. said...

tahniah kt danish..no 1 la tuh..bb boy..tahniah..bangga la aunty pjot
sufiya last year dpt no 2...thn nih tatau la..asik2 tak sihat ja..sat pi sekul sat tak..hg doakan la pia sihat yer..back to normal n ceria selalu..