Tuesday, August 9, 2011

Abah, jangan lupa duit raya tuk cucu byk skit taun ni ye...

Abah, 

tahun ni akak nak mintak abah prepare duit raya byk skit ye tuk cucu2...ahahahahhaa

sbb abah pun dpt bonus.......dan kebetulan insyaAllah kalo semua selamat....cucu pun bertambah tau abah....puasa tahun ni tak balik kot....sbb tak larat la bah...dgn cuaca lagi...lagi pun kalo duk releks je kang...lagi bertambah2 letih...kalo kat sini leh akak tgk2 kedai....


ini khas tuk abah...terutama yg di highlite merah...


sekian terima kaceh.....


KUALA LUMPUR 8 Ogos – Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri. – Bernama




-------------------------------------------------------
abah baca tak blog aku ni????? medi tlg maklumkan ye..tq....

11 comments:

eima said...

klu pesara dah meninggal dpt tak kak ek ... means utk penerima pencen terbitan la.... heheh

Zura said...

bkn kata atuk nenek je kena sediakan duit raya..mak sedara n pak sedara pun sama kalau dpt bonus raya...

♥cikmOt♥ said...

yelah kak, abah akan pastikan...huhuhu

~aSHa~ said...

eima --> kalo masih di bawah tanggungan spt isteri / anak dpt rasanye...

~aSHa~ said...

zura --> ehehehe itu sudah semestinye..tapi adik beradik sy..hanya 2 org je kerajaan..yg lain tak...

~aSHa~ said...

cikmot --> ko balik jengka kan taun ni..singgah la tloh dulu ye jumpa abah....

Zue AnnaLeeya said...

haishhhh... ader jgk gitu eh????
akak nak jgk duit raye bulih????
hehhehe...

~izan~ said...

ni ada anak n cucu angkat ni abah! haha..boleh gitu?nak jugak menyelit kekeke

~aSHa~ said...

Zue --> kak..akak tak leh ar....kalo tuk anak2 tu leh ar...ehehehehhehe nak bagi akak sampul raya pun segan...ye la kalo nak bagi akak kena hulur yg besaq2...dok mampu eh

~aSHa~ said...

~izan~ --> cucu angkat tu diterima lagi la...ehehehehe jemput la dtg raya

{ e'mie } said...

pakcik...emie pun ada anak 3 orang nih..jgn lupa cucu angkat pakcik nih..kahkahkahkah..