Wednesday, August 10, 2011

Adakah aku terlibat dgn pemberian itu..kalo IYE...alhamdulillah...rejeki anak la kot...

2011/08/10

KUALA TERENGGANU: Kerajaan Terengganu dan Pahang merupakan dua kerajaan negeri yang setakat ini mengumumkan keputusan mengikut langkah kerajaan pusat membayar bonus setengah bulan gaji kepada penjawat awam pada bulan ini. 

"Kalau kerajaan pusat beri bonus, kita pun akan bagi sebagaimana jumlah yang dibayar kepada penjawat awam," kata Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said.Katanya, ia melibatkan 20,000 penjawat awam termasuk pekerja badan berkanun.
Ahmad berkata, bayaran itu melibatkan peruntukan RM10 juta. 

Di Kuantan, Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, pembayaran bonus melibatkan 12,570 penjawat awam di negeri itu. 

Adnan menolak dakwaan sesetengah pihak kononnya pemberian bonus itu satu pembaziran sebaliknya ia bagi menghargai sumbangan dan dedikasi penjawat awam dalam membangunkan negara. - BERNAMA

17 comments:

eima said...

wahhh byk rezeki anak ramadhan/syawal ni

1. duit tunggakan 8 tahun tu
2. bonus pusat
3. bonus negeri

yeay...

~aSHa~ said...

eima --> eheheh tak tau lagi ni...sbb rasanye kerajaan negeri je kot...akak sama dgn federal je rasanye....

btw tunggakan tu pun masih dlm proses cari LNPT..nampaknye lepas pantang la kot dptnye....biasalah org kalo bukan yg dia, akan buat lambat skit..kalo kena ke org tu..cepat dia buatkan tuk dirii dia...ehehhehee

cheqna said...

maksudnya????

ain1914 said...

asha... yang tu untuk kerajaan negeri atau semua... kalo semua Alhamdulillah

~aSHa~ said...

cheqna kerajaan apa? k.sha pun kurang arif ni...ni pun org hebah2..kata k.sha dpt..k.sha rasa mcm tak dpt..sbb k.sha ni federal..cheqna negeri kan..rasanye dpt la kot double...

~aSHa~ said...

ain1914 --> asha pun tak paham dgn yg dinyatakan tu..tapi memember di pahang dah 'jerit' kata dpt...tapi org sini tak kata apa2 pun ni..eheheh sbb asha ni kerajaan persekutuan..rasanye mcm tak kot....kot la..

cheqna said...

cheqna federal la...
nanti nak tanya adik yang keje kat wisma darul iman tu

Zura said...

kalau dpt best tue...rezeki melimpah tue...

ikiqzana said...

alhamdulilah.. klu dpt. tapi harap2 dpt la kan tuk berbelanja raya ni.

@juera said...

rsenye kjaan ngeri je kot yg dpt tu..kita kn federal..

p klu dpt dua2 alangkah gembiranya..alalala..hehe

.:fyzz:. said...

kalau ya ..mmg rejeki la wey..syukur..

Ardini Humaira said...

akak kasi dni skit hehe

~izan~ said...

durian runtuh dan runtuh kak pastu bergolek plak..Alhamdulillah.. =)

nizamsani said...

Alhamdulillah.

gina marna said...

Baby baru dpt bonus :-)) hehe akak sudah kembalii...yeahhh

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

rejekiii..
state staff pn dapat..

psstt, nnti bler dh deliver bgtaw ye..
plan mau pantang mane???

fieza said...

tahniah la buat semua penjawat awam.. gunakan dgn penuh hemah..