Thursday, September 29, 2011

time nak susah lak nak cari

kurma

masa nak makan sangat2..susah la plak nak cari...xde kat kedai la..dan mcm2 lagi
ye ke susah ke laki aku ni tak reti cari...
ish ni susah kalo sedang berpantang...susah nak mintak tlg org ni...uhuhuhuhu...
kena kita jugak cari...
kurma yg ada kat umah ni tak berapa nak elok dah...

kalo beli kurma online..ok ke? aku dah jumpa tempatnye...tapi cuak pun ada ni...
ehehehhee semua benda online....kononnye semua benda di hujung jari...
jangan la kurma tiruan..
eh aku pun sebenarnya tak dpt bezakan la kurma tiruan atau kurma asli...
betul ke ada kurma tiruan...mcm2 sekarang ni nak diklonkan...
ke saje je kabar kabar angin kononnye ujud kurma tiruan...tuk jatuhkan pesaing kan...mcm2 la org buat..
ish aku tak tau la...harap2 halalan toyibba sudaaaaa..


Berdasarkan hadis Rasullah dan firman Allah, kurma sangat berkhasiat bagi wanita yang sedang hamil dan nifas (setelah melahirkan). Hal ini diperteguh olah para ahli kedoktoran bahwa unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang sangat berguna untuk membentuk dan menambah kandungan air susu ibu.

“Rumah yang tidak ada kurmanya seperti rumah yang tidak ada makanan. ...

15 comments:

cheqna said...

umah cheqna ada sket je lagi lebihan bulan pose baru ni..nok pos pun dok pdang kak sha weh..ada r dalam 5,6 butir

♥cikmOt♥ said...

naper tak cakap weii...ritu aku leh poskan sekali...kat umah aku masih ada tau....

air zamzam nak tak???

♥MiZz-siHa♥ said...

tahniah yea for new baby...br smpt wish...
skrng dah hbs pose ssh skit nak cari kan..try tgk kat mydin..mayb ade kot..

Ieda Al-Habsyi said...

kak, nak kurma ke? umah ieda ada, nak tak ieda pos kan? kalo nak bg tau ek :)

eima said...

kat pasaraya tak dak ke ... pak usop punya tu ke ... klu belah cni mmg byk .. kat alamanda tu ade berjenis2 ....

.:fyzz:. said...

ada aih zidah..hg suh huby hg cari betui2..jgn cari2 ayam..heheh..
insyallah ada..byk khasiat kan kurma..aku pun ada lagi kt umah nih...(ops lupa nak makan..dok lam taperwer..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

yg MB beri x dpt ke?
try cari kat kedai yg jual tasbih2, alatan nk pegi haji ke..
kl kt kuala trg ni kat tepi TH & Agrobank ada jual..
eh awak, ada kemaman x lg?
kte dh kol en. Rahim tu, siyes bangat!
die ckp org dh melebihi kuota, takde yg tolak.. huhuhu
tade rejeki.. ;-(

~aSHa~ said...

cheqna --> hang ni wat lawak tul...ehehehe xpe cheqna..apa2 hargai niat cheqna tu...tq yerk...k.sha try cari ni

~aSHa~ said...

cikmot --> ko ada ke..lor mana aku tau....maybe ko pun nak buat stok tuk ko nak nyusu nanti ke...air zam zam ada....yg bos bawak balik dari umrah dan air zam zam dari MB ada lagi

~aSHa~ said...

Mizz-Siha --> tq dik....kat sini takde mydin..jauh dik...eheheh nak ke kedai tak pat lagi...eheheh terpaksa la mintak tlg hUBby...laki ni tau la...cari mcmane ntah...

~aSHa~ said...

Ieda --> ieda pun tgh preggy dan akan menyusu nanti..mesti nak makan jugak kan...kat umah akak ni ada...tapi yg tak berapa elok dah tinggal...xpe dik...org mengandung pun kena makan dik....akak cari dan usaha dulu

~aSHa~ said...

eima --> tau la abg akak tu..dia kata takde kat kedai runcit tu...uhuhuhuhuhu

~aSHa~ said...

fyzz --> ehehhe tau la pijot..sbb tu kalo brg dapur aku suka cari sendiri..ehehehe

~aSHa~ said...

Leily --> yg MB tu berkurun dah habis...ai kan dpt tiga...husband pun dpt...kuaters pun dpt satu...jadi dpt 3...habis dah pun...yg ada skrg ni lebihan bulan ramadhan tu je la....uhuhuhu yg tak bape nak elok dah...

penuh ke kursus tu...hujung taun ni biasa la..semua org nak cukupkan kursus...asha sendiri pun tak cukup kursus lagi....asha kat rumah dah la ni....

ieda said...

ishhh ada ke dik kurma tiruan tuu .. aduhhh mcm x caya .. setakat nie akak kalau beli memang suke yg yusoff tayub tuu .. sedap dan lembut2 banyak pilihan ..

buat jemput2 kurma dik sedappp ! :)