Friday, October 7, 2011

Bajet 2012.....apa pula Bajet 2012 keluarga anda?????

sana sini sinun dah sibuk dah tuk menanti bajet 2012 yang akan diumumkan Perdana Menteri kita pada petang ini kan....
terutama penjawat awam sure tak sabar nak nanti tentang gaji....ada kenaikan ke tak...ttg elaun dan sebagainya....ada jugak yang menanti kot kot ada bonus....

tapi apa pula bajet 2012 anda....??? adakah anda akan buat bajet  keluarga tuk tahun 2012 selepas berita bajet 2012 yang diumumkan PM nanti???

adakah anda bajet tahun depan (2012) nak dpt baby baru?????
aku tidak la lagi...sbb si adik masih merah2 lagi...luka pun baru nak pulih..tak kan dah bercita2 dan bajet tahun depan nak dpt lagi...uhuhuhuu tak nyempat namanye....sabo...lagipun bajet kewangan belum dapat dipastikan lagi tuk tahun depan...tgu PM umum katanye.....

adakah anda bajet tahun depan (2012) nak tukar kereta baru????
ha yg ni mmg aku bajet aku tahun ni..tapi tak de rezeki lagi nampaknye....tgu la sedikit masa lagi...aritu abg aku dah offer ada diskaun RM2k tuk satu kete tu...tapi kena register sblm 30 september..alahai...aku tak sempat la...sibuk nak bersalin..dan sibuk berpantang...tak sempat nak uruskan

adakah anda bajet tahun depan (2012) nak tambah isteri baru (bagi lelaki) ????
kalo tanya laki aku, rasanye tiap2 tahun dia ada bajet mcm tu...tapi takde rezeki lagi katanye kot...muahahahahhaha (lelaki normal katanye kalo tiap lelaki ada niat nak pasang baru...niat je katanye...katanye la...kata hati tak tau la plak...aku tak reti nak scan hati org ni even hati laki sendiri)

adakah anda bajet tahun depan (2012) nak beli rumah sendiri????
yeayyy yg ni aku dah capai..tahun masa kelahiran anak kedua....alhamdulillah rezeki awal masa tu...tapi bajet mcm nak jual je umah tu...sbb tak duduk..bagi sewa...sayang weiiiiii sbb rumah tu dibeli dicadangkan untuk duduk disitu bukan beli untuk dicadangkan disewakan...kalo tuk disewakan baik beli rumah biasa2...

adakah anda bajet tahun depan (2012) nak buka satu perniagaan????
aku punye bajet....ujung tahun ni nak jual perniagaan...dan tahun depan aku bajet nak releks2 jaga anak2 dan suami tercinta....eh bang ai sebut cinta2 ni yu jgn minta bukan2 tau mlm ni atau malam seterusnya...sbb ai bajet nak berpantang 100 hari seperti lahirkan mdm1 dulu...boleh kan??? ni ai bajet je...kalo yu setuju...ai mesti la suka sgt....ngeh ngeh ngeh

ok apa pulak bajet anda???

mengikut kamus online bajet bermaksud :  1. belanjawan. 2. mengawal atau manganggar sesuatu dgn hati-hati.

13 comments:

♥cikmOt♥ said...

aku bajet nak bersalin minggu ni..bleh ke tak???

~aSHa~ said...

cikmot --> boleh aihhh itukan bajet ko...aku nak kata apa...ehehehehe hak individu...tapi apa bajet tuk 2012...nak tambahkan hni4 ke??? ehehehehhehehehehe ya ampun....(mesti lepas ni sound aku tu kan...)

♥cikmOt♥ said...

hahaha..tambah no 4...ko kan sifu aku...aku polo ko kak...mana leh anak murid lawan sifu...

lalala...

~aSHa~ said...

ngeh ngeh ngeh.....sambil garu2 kepala sendiri

eima said...

awal ko bajet kak CM.... huhu aku jugak dok seram sejuk ni ...

~aSHa~ said...

eima --> eima bajet bersalin bila??

eT said...

hai akak..eT mai jengah tgk baby...hehe...

~aSHa~ said...

eT --> tima kasih dtg ziarah tgk baby...ehehehe...

Ena said...

bujet nak tambah baby.. 2011 dah kecundang.. harap ada la 2012 nanti.. :)

~izan~ said...

yg penting tak overbajet dan salah bajet hihi...tu ingatkan diri izan sendiri tu hehe

.:fyzz:. said...

wey..pernah ada ceramah agama..ustad ka ustajah kata..mana leh pntang 100 hari..cian kt laki woo..lip lap lip lap mata keling bini heheh...
waaa keta pa jidah..cee cita..cee cita..nk tau gak nih..
umah jgn dok gatai jual.nk beli payah dh..mahai skang nih

gina marna said...

bajet nak sambung blajo belom tercapai lagik...sambung anak rsnye mcm belom je 2012...iskkk dah tua laa bile nk sambung ntah niii..

akak pun bajet 100 hari dulu tp x dptlah...kekeke

~aSHa~ said...

ehehehehee