Friday, October 7, 2011

dia dah botak...


ha ada request nak tgk gambar si adik celik bijik mata...
ni upload dari hp je ni...
 muka tu still ada ruam susu..kadang2 takde...hairan aku....tapi kalo time panas mmg ketara

susah nak amik gambo si adik kalo dia atas ribaan kita..sbb ada yg sibuk nak riba jugak adik...
tgk la tangan tu...sibuk je...nak pegang adik la...nak sikat adik la...kalo adik di dlm babycot..takde sape nak usik...kecuali mama je 'usik' bila adik nangis

Dalam Islam, Rasulullah s.a.w. bersabda, “Tiap-tiap anak itu tergadai dengan akikahnya yang disembelih untuk dia ketika hari ketujuh dan dicukur, lalu diberi nama.” (Riwayat Ahmad dan disahkan oleh Turmudzi)

sebenarnya...ikut kan hati mama ni...nak cukur rambut si adik pada hari ke7...
tapi time tu si papa la sibuk nak daftar anak bagai..jadi sian lak nak suh dia..
tapi ikutkan hati aku mmg nak buat akikah, cukur rambut dan diberi nama pada hari ketujuh...nak lebih afdal....

dan mengikut2 sejarah2 abg n kakaknye...xde pun hari ke7...buat majlis cukur jambul tu pun dah nak abis pantang.. sebab ikutkan org tua....mereka suh lepas 40 hari..lagi la kan...itulah kadang2 kita terpaksa ikut org tua...walau hati kita nak ikut sunnah...kalo ikut mereka tu sbb nak kita ni dah kuat skit..jadi kita sekali yg buat keje tuk majlis tu nanti kan...gitu la kekdahnye....kalo hari ketujuh, tak leh la nak buat apa2.....sob sob sob...
jadi sampai ke sudah la aku tak leh nak buat ikut kehendak hati aku, kecuali aku byk pitih...semua keje aku arahkan je...atau order je...

sedih tau, sedih tak sedih..dah berlalu pun hari ketujuh tu....uhuhuhu...so redha je la...


9 comments:

Rizziela said...

Saya pun belum buat Aqiqah untuk anak2 saya

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Comelnye.. ^_^

eima said...

Fahim nye kekah dulu pun dah umur setahun lebih ... pastu cukur jambul rasa nye umur dah nk masuk 3 bulan....

Ena said...

alalalla.. tomeinyer..


tu la kan.. tak pe la.. wat la mana yg boleh aje.. :)

♥cikmOt♥ said...

takpelah sha...memana...janji cukur jugak...aku suka budak kecik dibotakkan...rasa ringan jek paler dia kan...pastu tumbuh rambut baru...tu yang best tu...

Anonymous said...

comey bila dia takde rambut.. ;)

Nor Nabilah said...

comelnya bby akak...klau ade mase jenguk2 lh sy pulak ye..

.:fyzz:. said...

ringan kepala adik baby...safiiy ammar pun sejak beranak dh 3 kali cukur dh..ringan skit pala dier..
takpa la zidah..aku pun raya haji nnti baru wat akikah kt adik..

fiezaradzi said...

pun cukup habis 2-2 anak..tapi anak ke2 lambat sikit, sbb abahnya cari kekuatan utk cukur sendiri...

aqiqah, kakak dh.. si adik belum ni.. uhuhu