Friday, November 25, 2011

Pencapaian setakat ini...ni je termampu

alhamdulillah setakat ini, niat di hati masih utuh nak beri anak susu 'mama' sepenuhnya..
apa yang penting niat, baru la ada usaha dan tawakal...niat tu murni,,...insyaAllah dipermudahkan Nya...


pencapaian terbaik aku setakat ni ada 2 tarikh...
kali pertama tu aku dapat pam susu disebelah kiri SAHAJA sbyk 5 oz pada hari kedua raya haji..time solat subuh lak tu...sedang2 elok masa 2 rakaat Subuh kedengaran dari surau bapa mentua tu la aku pam dan selesai bila dah tahiyat, dengar jelas2 bacaan surah dan semuanya...sbb surau dekat yakmat...ate surau kepunyaan bapak mentua... wahhhh moga berkat berganda susu time tu...(tapi syg susu tu aku tak dpt bawa pulang dan bekukan...sbb aku takde cooler bag nak angkut susu tu dari kampung ke sini...masa otw balik, cuba bg adik susu tu...dia takmo..dia nak fresh dari 'ladang' jugak)



kali kedua adalah pada tarikh dibawah ni hari ahad jugak...sblh kiri jugak...(hebat rupanye belah kiri yerk??? ehehehehe doh time malam bagi belah kanan...tu yg padat jadinye belah kiri...)

 dan ini sahaja la hasil tenusu yang dapat aku simpan untuk bulan 12 akan datang, masa tu dah masuk keje...sedih...skit je...tak mcm orang lain dah berlapis2 dan bersusun hingga tak muat ruang dah di peti ais...aku di bahagian ini sahaja.....eheheheheeh

semoga niat suci ku untuk anak tersayang diberkati oleh Nya...amin..
insyaAllah akan cuba beri yang terbaik untuk anak2 sedaya yang mampu...
(aler bagi susu sendiri semua org mampu...nak atau tak nak je)

7 comments:

♥cikmOt♥ said...

kak...
usaha tangga kejayaan...
yang penting niat...
moga tercapai usaha murnimu itu

tak pun meh anto anakanda darwisy ke aku...leh jadi anak susuan...
melebih2 ni...

umilia said...

takpe wei..niat suci ko da melebihi sgala2 nye..aku ni susu smpai 2 peti ais..tp anak aku tak nak mnum sgt..so baik skit tp diguna sepenuhnye..

cheqna said...

nok gok v susu tapi anak tak dok agi dan soheh susu pun x dok agi ork??
hahahahaha

~~*Lady Salwa*~~ said...

chayok chayok... moga niat untuk menyusukan anak dipermudahkan... amin...

~izan~ said...

akak boleh! bila perasaan menebal mesti susu akak akan byk selain pemakanan akak. caiyok2 kak..pasti boleh!

.:fyzz:. said...

AMIn...insyallah..niat hg tuh suci murni tanpa was2(cam iklan lak )..hehe..pepun..ok la stok hg tuh zidah...kira OK la...insyallah..ada rejeki..
owh baby nk hsil tenusu direct dari ladang gak ya..hehe.adik2..

bee2312 said...

byk nya susu..best jer tgk...rindu plak nk pam susu mcm dulu2