Tuesday, January 3, 2012

Kini mereka hijau.....eheheheheee (ada gembira, ada duka, ada yang pergi tak kembali..yang hidup teruskan perjalanan)

 (eh panjang nye la tajuk yerk, sebab nak satukan 2-3 cerita)

dulu kekuningan dan keorenan..sekarang mereka hijau pulak...jangan salah sangka...ini bukan politik punye cerita...ini taski sahaja...jgn dipolitikan mereka lagi..biarlah mereka memilih haluan sendiri, parti mana mau diikut...mana yang baik, mana yang buruk, itu fikir sendiri...actly masing2 parti ada baik buruk...opsss...ok ini dah terlebih sudaaaah....kita kembali ke jalan yang lurus yakni cerita sebenar...ahahahaa

 lihat...mereka kelihatan hijau...hijau ke kuning ke biru ke..mereka tetap comey di mata aku ni, walau agak2 rabun...tapi terang2 aku nampak mereka comey sangat2...
aku tukarkan mereka sekolah baru, sbb dekat skit dgn rumah..ingat nak anta ke Pra Sekolah atau kemas je..murah dan jimat banyak...tapi terpaksa, sekali kan mereka..untuk memudahkan urusan...kalo tidak byk tempat kena handle pagi2 buta dan waktu thari nanti....kos untuk masuk taski ABIM ni tuk 2 org..almost rm950, every month just RM70..kelas nya hingga kelas 11.30 sahaja....kalo yang dulu..SEORANG almost rm800 tuk satu semester...semester kedua plak almost RM500, and every month RM240..tapi sampai petang...dan sekarang ni nak masuk ke tadika dulu tu agak payah kerana trafic lite nak masuk situ telah dicabut..kena ikut jalan jauh jauh jauh...

dan ada kesedihan dalam kegembiraan anak sekolah arini.....pagi2 kami berdua anta mereka berdua...si baby maisarah masam kelat muka ketat bila si abg danish ditempatkan di kelas lain...nak sama dgn si abg..tapi tak leh la...sbb situ ada 5 pecahan kelasnye....kiranye ramai jugak la...dan yang sedih lagi..waktu balik sekolah..kami tak dpt jemput...sbb aku gi ziarah kawan sejabatan meninggal dunia akibat sesak nafas (actly dia ada kencing manis, potong kaki...) jadi aku pun mengikut la ziarah, mula2 rasa tanak ikut, sbb kalo dua-dua ikut ziarah, siapa nak amik anak, tapi oleh kerana kawan perempuan sepejabat yang berdekatan ni takde teman naik kete dgn bos dan pegawai2 lelaki yang lain, jadi aku pun teman la...dan terpaksa la mintak tlg kawan yang tak pg tlg jemputkan, kebetulan anak dia pun sekolah sama, dan kebetulan rumah kami pun dekat..jadi sehaluan je...


ok..adik pun takmo mengalah.... adik pun kelihatan hijau...taraaaaaa

okey ramai tanya, mereka khianat adik tak?...

jawapan aku ' tidak, mereka takde nak khianat2 pun, mereka hanya nak main² dgn adik je, tapi kadang² terkasar..ala budak² mana ler reti dan tahu yang si adik tu tak pandai lagi bermain spt mereka...ada ke dia ajak adik main tepuk amai²..tangan adik tak berapa nak sampai lagi la, tersekat di perut....tapi dia tetap hiburkan si adik...malah adik pun mengekek suka dgn si kakak n abg..'

15 comments:

..nOj.. said...

yela budak2 mane ade konsep khianat. diorg samada nak main atau tanak main je ngan adik. kdg2 terkasar. bukan nye diorg tau pun ape erti TERKASAR tu. tul tak

~aSHa~ said...

tul tul tul...tu yg pelik bila org tanya khianat adik tak?...

aku kalo tanya org..aku tanya 'kakak jaga adik tak?' eheheh cuma nak berbahasa sahaja...

ieda said...

akakkk

ijooo tu mendamaikan ;) cute je budak berdua tuu ..

cheqna said...

comel..
hahaha..anak buah incik tunang lagi sadis...
adik nak mengiring...terus ditolok etek...memang ngasor la..
bertepik mama ngan tok wan dia
kalu usik nak amik adik dia..huh..harap r..gegor rumah ye tepik

ratna said...

Comelnya kakak tu pakai tudung....

Reena said...

sukenye tgk anak2 akak..dorang ni kmbar ke??

Ardini Humaira said...

kalo klatey cakap 'khenak' hehehe

eima said...

fahim pun sama tak penah nk wat pepe kat adek...tak de sifat dengki pun...cuma sedih je klu adek dok menetek time die bgn tido ... bgn tido harus manja2 ngan mama dulu ...

ptg abg kakak dok mana ??

~aSHa~ said...

abg n kakak duk rumah..ada pembantu @ pengasuh di rumah

~aSHa~ said...

reena --> mereka tak kembar...si adik membesar cepat..biasalah perempuan mmg cepat besar...sbb tu cepat matang...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

comeyy adik beradik ni.. ^^

Fieza79 said...

haishh geram tgk si bambam pakai hijau tu...hehee

LiErOSe~QiEmi said...

betul gak kan.. budak2 mana nak tau buat khianat.. klu diorang terbuat apa2 kat adik diorang pun sebab diorang tak tau man btl mana salah...

qimie mula2 je buat peel, lepas tu da ok dah.. syg sgt k adik dah..

alia haryanie said...

seronok tengok keletah anak anak ni...comel..

.:fyzz:. said...

zidah..baru la leh terjah blog hg jidah..last week aku sibuk wat asgment ngan ada kelasroom..hehe.
wey muka danish cam ustaz hensem la..kakak pun so cute mute..cam ustajah..
emm...ijo2 jngn dok sebut aku negeri KEDAH SEJAHTERA nih hehehehehehe..