Wednesday, January 4, 2012

Waktu balik Sekolah bagaimana pula????

Semalam hari pertama sekolah, aku dah bitau kan..tak dpt nak jemput anak sebab ziarah kawan sepejabat meninggal...so soalan pertama yang keluar apabila aku tanya kawan yg tlg jemput anak tu adalah :

'kak, mcmane tudung maisarah smlm masa jemput'
'ahahahaha, dah hilang ke mana tah tudung dia..dah cabut...cikgu dia letak dlm beg'

ehehehhee mmg perkara itu yg aku nak tau mula2...sebabnye...ehehe aku kenal anak dara aku tu...dia mmg susah nak pakai tudung..kalo disuruh takmo...kalo tak suruh kadang2 dia sendiri yg rela hati pakai tudung....jadi aku tau mesti tudung tak lekat nye...

pagi tadi, terang² dia takmo pakai tudung..alamak mcmane la yer, dah ler tadika tu wajib bertudung...so apa aku buat???
aku bawak tudung tu ke sekolah, dgn free hair nye dia ke tadika yg islamik tu...dan sampai2 je..cikgu² semua sengih² tgk anak dara aku tu...aku pun balas je la sengih² jugak....lepas tu aku pujuk la si anak dara supaya bertudung seperti kawan² dan cikgu²...ok fine..dia senang dipujuk bab itu, bila keadaan sekeliling begitu, dia akan ikut begitu...yg tu aku tau dia mudah dipujuk..tapi ada part dia susah utk dipujuk....

ok arini bagaimana pula waktu balik...adakah bertudung atau sudah hilang tudung nye????
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


taraaaaaaaaaaaaa
yes dia bertudung...tapi berjambul...ahahahaa....
cikgu dia kata, 'arini ok la dia lekat tudung sampai habis sekolah, semalam sekejap je' ehehehehehe

mcm² si anak dara ni, xpe slow..jangan dipaksa..lama2 dia menjadi kebiasaan..... 
(kebiasaan ke kewajipan harus kita ikuti?? uhuhuhu terpulang pada individu, bagi aku, aku ada jwpn sendiri,)

-----------------------
arini haru...terlupa nak jemput anak jam 11.30 pagi...biasa dulu transit sampai petang...waktu balik keje je keluar jemput anak...tapi kan dah bertukar sekolah jadi...11.30 pagi jemput dia..dan ramai bertanya lepas jam 11.30 duk mana...petang duk rumah, ada pengasuh @ pembantu di rumah jagakan...sib baik taski @ tadika tu dekat, 2 minit je ke situ..dlm 5 minit masa digunakan utk pg amik dan anta ke rumah semula.

13 comments:

Ieda AlHabsyi said...

hehehhehehe! datin jambul :)

♥cikmOt♥ said...

heheheh anak dara aku pun bakal bertadika islamik jugak ni...

tah macam mana la dia ngan pakai tudung bagai nanti...adehh

gina marna said...

oklah tuuu....style dato' ct ke ape? hehehe

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

heheh, sama la ngan alya..
maren pesday siap ngan tudung..
ai pickup 1245 dh sumbat dlm beg,
kocek letak air kat tpi tu..
abes kecut 1000 la jwbnyer.. ;-p

arini plak dh x bertudung..
kata die cekgu suh ikat tocang..
maka arini bertocangla..
masuk aje kete abes skola, lurut abes dah..
hwaaa...

esk tatu la ape cer, abah die plak..

eima said...

wahhh comey betui gitu jambul nye...

.::Lynn::. said...

kuar jambul...comel.. hihihih

Ena said...

hehe..


x pe... ikt pemahaman kanak ia akan biasa bila dah selalu pakai.. tp bila dah masuk sek yg bercampur ada yg pakai dan ada yg tak, masa tu la kita kena fahamkan dier..

cheqna said...

hahahahahaha
berjambul tu....
dakpe..dang lama2 ye bese r tu =)

ieda said...

slow2 lah dikk kan
anak2 akak punn akak x force utk pakai .. gi sekolah nie akak x bagi pakai layie .. bila ke kenduri2 je mereka pakai .. ;)

LiErOSe~QiEmi said...

hihik... okla tu kak, lekat gak tudung kat kepala dia..

ratna said...

Ha ha ha...budak2 mcm tu la

alia haryanie said...

comel...moga besar nanti jadi anak yang solehah.amin.

.:fyzz:. said...

bagus la sekolah ABIM..kt alor setar dh ditubuhkan Sek mEn agama ABIM..tp maybe tahun depan kot start...mmg bagus sek ni...emm hehhe..damia2..jd datin wannebe dh dia..hehe..