Thursday, February 2, 2012

Gajah pakai contact lense



amsterdam : Sebuah zoo di Amsterdam mencatat sejarah setelah berjaya memakaikan kanta lekap yang besar untuk seekor gajah yang mengalami kecederaan mata.

Artis zoo dalam laman webnya menulis, "Win thinda adalah gajah pertama di Eropah yang memakai kanta lekap."

gajah Asia berusia 44 tahun itu secara tidak sengaja mencalarkan kornea mata kirinya ketika bermain dan matanya asyik berair.

Menurut kenyataan, prosedur itu mengambil masa satu jam.

---------------------------------------------
sumber harian metro

12 comments:

cheqna said...

uishhhh
nok tgk ase gambo gajah ni

Ardini Humaira said...

wahhh gajah moden tu :D

~izan~ said...

canggih terknologi perubatan skrg... gajah pun dapat manfaatnya =)

mamalieyna said...

berguna jugak utk si gajah ye..bagus teknologi skrg..

ieda said...

wahhhh memang mereka nie terlebeyyy duit huhuh

gina marna said...

hebakkkk....

eima said...

pesal tak wat laser je .. nk pakai kan slalu tak ke payah ??? nk pakai kat mate sendri pun susah ...

LiErOSe~QiEmi said...

wahhhhh.. gajah lagi up to date dari manuasia cenggini ahahaha

LYAfrina said...

uishhh,,, hebakkkkk..
kaler biru ke dia pakai?? hehehe

eMMe said...

gajah, kite geng, saya pun pakai lens juga, hehehehe~

ibu MZW @ farah idayu said...

mana k.sha dpt info nih..menarikla..hehehe..gajah pakai lens tu...dasat!

L said...

huhu, pergh, L pun xpkai lagi, gajah dah pkai. ngeh3

jom baca sebentar jep..
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html