Thursday, February 16, 2012

Sudah Jauh Dari 'Tempat Bertapa'

dulu, masa 'tak boleh bergerak' ke mana² lagi...'bertapa' je la atas tilam kecik tu...

sekarang kalo pg kejap ke dapur...
 tgk la keadaan di atas..tu baru sekejap...belum lagi mandi ke apa ke
orang dah pandai meniarap..dan mengesot²...berguling²...
tak duduk dah kat tmpt kecik tu..kena bentang kan toto plak...
kalo duk atas katil...tak boleh biarkan sorang² dah...
kalo kita nak pakai baju ke apa ke..kena letak bantal sekeliling dia dulu, buat mcm pagar...
kalo tak sedar² lepas sarung baju dia di hujung katil dah

cepat jer rasanye dia membesar
rasa mcm baru jer dia keluar dr perut ni


masa berlalu begitu pantas tanpa kita sedari..
sebenarnya kita yang terlalu sibuk dgn duniawi hingga terasa masa berjalan 'laju' jer


14 comments:

cheqna said...

beso doh MDM3
sedap ni kalu gomo ni =)

mamalieyna said...

betul tu, sbb kita terlalu sibuk dgn urusan duniawi, mmg terasa cepat sungguh masa berlalu~ huu~

comel, besar encem nih!

mamalieyna said...

betul tu, sbb kita terlalu sibuk dgn urusan duniawi, mmg terasa cepat sungguh masa berlalu~ huu~

comel, besar encem nih!

mamalieyna said...

betul tu, sbb kita terlalu sibuk dgn urusan duniawi, mmg terasa cepat sungguh masa berlalu~ huu~

comel, besar encem nih!

umilia said...

btul3..jap je ms blalu..tau2 da bjln..pstu blari..da sekolah..keje..nak kawin..eh..da jd nenek lak..heheehe..ape pun kene hargai ms2 yg ade bsame anak2 ni kan..

miemiey said...

lama sgt x dtg sini.. dh ada bb dah ye asha ? hehehe

ayang said...

sbiji cam muka mdm1.. hehe

jap jek kn?? tau2 jek rupanya dlm tu dh ada mdm4 lak.. hehe

ieda said...

tgh merangkak macam nielah kena hati2 kan asha ..
selalunya dia cepat je ..
silap hb dah x der depan kita .. dah sampai ke dapur atau ke tandas .. huhu
kena hati2 .. ;))

aLoNg@Na said...

klu dh tgh melaju ni,atas katil plg ngeri wei..klu katil tinggi,aduhai..sedar2 ke bawah katil dh...klu umah dua tgkat,kna bpagar ler sana sini...zaman danish mula melaju cenggini dlu,kt tangga,kt pntu dapur,pntu luar,pntu g jamban seme aku pagar....haha

eima said...

comey nye idung mancung muka cam kakak die la ....

tak sabor nk tgu alisha tolong mama mop lantai ni

LiErOSe~QiEmi said...

dah merangkak dah kak?? bestnyaaaa... tak sabar nak tunggu eqal merangkak sama hihihi... comel tengok baby merangkak ni..

Zue AnnaLeeya said...

salam sha... lama x sggah sini... beselah mood sokmo ke laut... huhuhu....

dah beso mdm3.... kejap jer... bila dah pandai gerak tuh, maka penatla kita... tuh blom blh kaki tuh org ckp.... huhuhu....

.:fyzz:. said...

masa bersama anak2.masa depa kecik lah amat bermakna..nti dh besaq depa dh belajar jauh2..kawin..huhu..sad but true.

alahai dh leh menguluq dh md3..so cute aih budak nih..tokak2 baru tau..hehe

gina marna said...

skali tgk rupa kakak laa...