Posts

Showing posts from April, 2012

orang tua nak berdressing orang muda...ehehehee

Image
ni gambo bergedik masa p kursus setiausaha pes time ni ai amik gambo sendiri..caya tak? percaya la..ai tak pernah amik gambo muka sendiri lor..ai kan pemalu (uwwekkkk)....
dan pestime bergedik nak berselendang begitu....punya la sukar kan..
member kata 'biasalah org tua nak jadi org muda...gitu la..ada je rasa tak kena'  ahahahhahahahhah siut kan...

dia senyum jerk...kalo abg danish....

Image
last time aku gi kursus kat KL..tinggal la mdm1-3 tu di kampung...jiwa ni bergelora jerk mengingat kan si kecik ni...susu tak yah ckp la...sampai demam2 aku dibuatnya...sbb lambat pump....

teruna aku ni...dikhabarkan dari kampung, nangis jer malam2..merengek2...cari mama....ada papa pun tak jalan nak mama juga...(bau busuk ketiak mama ni la perfume dan ubat tido dia)
ni gambar masa nak amik mereka...senyum jer si adik nampak mama...mula2 terpisat2 jugak dari bangun tido..ingatkan mimpi disiang hari mama muncul..rupanya realiti...terus tersengih2....

kalo abg danish dulu masa kecik², kalo kena tinggal merajuk......kemain merajuk...kita duk tepi dia..dia lari ke hujung sofa...ehehehee puas jugak memujuk, kalo hulur mainan, dia nak lepas tu lari ke hujung sofa lagi, dan sengih2 tgk kita...dia nak kita gi peluk2 dia baru hilang rajuknya..kelakar kalo diingatkan....

macam2 kan peel anak ni.....kakak baby jerk steady jerk kalo kena tinggal...kalo mama balik, dia jerit 'mama, mama' …

dasat mama ni

Image
dasat mama ni biarkan mereka berbogel jerk mandi di luar rumah..ehehehehe...dah tak sempat2 sangat nak mandi...takyah berbaju la memasing akhirnya...yg kecik tu mengelupur nak join sekali..mana boleh kalah kan dik...nak jugak....suka benar dia dpt merangkak dlm kolam kecik ni....

chaiyok abg danish, chaiyok...

Image
tgk tangan tu...sokongan padu si adik kepada abang danish yg main game...
 abg danish, go abg danish go...
semangat adik menyokong abang danish main game yerk dik....ehehehhe siap tolak2 walker suh abg danish ke tepi..dia nak main jugak...

Puteri Ayu

Image
pestime buat wei....actly anak dara tu suka makan..tapi smlm mood makan dia ke laut.....dan aku pun tak tau kenapa ada kuning2 kat kelapa tu...padahal kelapa tu aku mintak mesin nak yg putih jerk..takmo yg kena tempurung jadi koko tu semua bagai...ntah la nape jadi gitu..lama sangat kot kukus....(15 minit)....tapi yg pasti best....mr. hUBby ingat ini puteri ayu frozen...masuk dlm periuk, kukus sahaja mcm kuih pau...ceh betul....penat tau ai buat dgn teruna darwisy sampai jam 2 pagi...kiranye sedap la ni kan..sbb hUBby ingat beli segera...
xpe nanti nak cuba lagi....

Bahan-bahan ( 20 - 25 biji )

2 biji telur
1 cawan gula
2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil baking powder
1 cawan santan
1 sudu kecil ovellete
1 sudu kecil perisa pandan
pewarna hijau
kelapa putih + tepung gandum dan garam


Cara-cara

1.  Pukul telur hingga betul2 kembang...(sampai berbuih)
2. Masukkan telur, dan pukul lagi hingga kembang...selepas itu masukkan ovellete dan pukul lagi

3. Masukkan tepung, santan, perisa pandan dan pewa…

APA HEBATNYA SOLAT DI AWAL WAKTU??

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam.

Rasanya fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi, betul tak?

WAKTU SUBUH

Sebagai contoh, pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.

Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi.

Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.

Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur.

Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu.

Bermulanya s…