Thursday, May 3, 2012

Presenting...kereta baru...

 hai la anak....
kalo dah membesar dan pandai berkata2 tu..mcm2 la request nye dgn pelbagai alasan


 alasan sbb byk dah pg sekolah (actly byk ponteng sekolah)
ni permintaan si kakak la...
abg danish dah dpt basikal baru sbb yg lama dah rosak...jadi dia pun takmo mengalah..
actly dia nampak kete ni masa beli walker dan stroller si adik..
masa tu tak mampu nak beli dan ikutkan kesemua permintaan..belum gaji time tu..
tapi dia tuntut tu....dia ingat janji mama, kalo gi sekolah byk2 baru leh dpt kete tu

 takpe la kakak..adik pun leh tumpang dua kaki..hepi adik...

 hepi sgt la tu..

 si abg pun tumpang dua kaki...dah ler berat....tak padan betul

 pssssssttt nojah ni harga dia letak....
aku mintak kurang RM200

taktik mintak kurang jangan la mintak kurang skit sgt...
sbb ntah2 dia akan bagi lagi kurang dari permintaan kita...jadi jgn kita sebut dulu..
kalo boleh biar tokey tu bagi harga tawaran dia dulu

masa aku mintak kurang dia bagi RM300
aku ckp takmo ar...sy nak RM200 la...boleh la boleh la...sian anak sy ni

last2 dia bagi RM270

sy tau sy tau kat KL lagi murah..ramai ckp mcm tu
leh dpt murah lagi RM230 atau ada yg ckp RM180 kalo pandai lagi RM150

tapi kos dari sana ke sini kena pk jugak..
nak bawak dgn kete aku yg kecik tu mana la muat...dgn pakaian lagi....
jadi aku kira tu kos tokey tu la angkut dari KL...

--------------------------------------
abis duit mama nak rebonding...

9 comments:

MRS. K said...

hehe.. betui.betui.. kos nak datang kl dah bape pulak ye dak?

eima said...

vavava besh ....
fahim dulu paksa beli keta tak mo nk moto jugak ..last2 ade 2 biji kat rumah ... mmg tringin nk beli tp takut die tak mo main ... huhu


beshnye tgk budak2 naik keta ni ....kite leh control dr jauh ..

.:fyzz:. said...

bestnya.aku yg mak orang nih lak ober eksaited..
wey nih kena wak pi men2 kt taman nih..leh la anak3 men sakan..
cantik kaler merah i loike..

♥cikmOt♥ said...

AKU TAK TAU LA MURAH KE DAK...tak pernah beli lagi...kalu nak beli beli satu berebut..kena beli 3...sobs...

ayang said...

lau kanak2 aku diaorg nk kete bajak.. mana nk cari kete bajak bateri gitu?? kete bajak kayuh bole la gagah lagik, tu pun jenuh kirim kekawan pegi kt kelantan dulu...

Fieza79 said...

mahal gila..fuhh tak mampu mak hehee...

~aSHa~ said...

adehhh kerana anak....kalo la dah tua nnati mereka tak dpt nak penuhi permintaan kita bagaimana perasaan kita yerk? ehehehe tapi aku rasa aku takmo minta apa2 dgn mereka...aku harap mereka berjaya dunia akhirat sudah cukup buat aku...aku tanak membebankan mereka...insyaAllah..tapi kalo aku dah takde apa2..kena jugak beban kan mereka..ahahahaa

lovelywa said...

muat ke pusing2 dlm rumah tu kak asha?? heheh

~aSHa~ said...

eheheh tu ar...sib baik rumah kerajaan..besar la skit...