Monday, January 21, 2013

Rezeki anak-anak sentiasa ada

betul la kata orang..anak ni membawa rezeki..kadang-kadang dalam tidak sedar kita yang menumpang rezeki dari anak-anak....walau rezeki tu diberikan kepada kita...tapi anak2 tu mcm 'pelaris' kita pulak..ehehehe eh jangan la fikir bukan2 bila saya sebut pelaris tu..bukan sy maksudkan suh 'niaga'kan anak2..bukan bukan itu maksud sy.... ia umpama...contohnye kalo bizness berjaya ke apa ke....maybe sbb tuhan nak bagi rezeki tu pada anak-anak..tetapi melalui kita...jadi secara tak langsung....kita pun menumpang berkaki kaki kan kan....betul tak ckp mak jemah ni??? ehehehe....jadi kalo nak niaga tak perlu pelaris2...insyaAllah... kalo ada untuk kita ada lah, kalo takde..insyaAllah next time..usaha kan je....

bagi yang keje gomen hari gaji rabu akan datang ni....alhamdulillah setakat ini...nak menunggu gaji tu tak la rasa seksa sangat mcm mula2 di alam perkahwinan dulu...ye la dulu2 masa 'keluarga' kecil baru nak membina...nak berenang2 lagi ke hulu ke hilir...nak beli itu ini lagi tuk keperluan di rumah kan...baru nak membina...biasa la....kalo tak rasa susah bagaimana nak rasa senang...untung la yg terus senang..tak perlu rasa susah....tapi kalo terjatuh susah bagaimana ye org begitu boleh 'bertahan'...insyaAllah tuhan bagi ujian kepada orang yang berkemampuan untuk menerimanya...kerana dia tahu....seseorang itu mampu hadapi...dia tak kan bagi kepada orang tidak mampu hadapinya..percaya la kata mak jemah...btw mak jemah pun baca dari kata2 orang lain juga....

eh arini merapu2 pulak kan..selalu bergambar2 jer....

ok lah kita selitkan gambar sedikit.... 


mereka la 'pelaris' saya ehehehe




6 comments:

♥cikmOt♥ said...

ko niaga pakai pelaris rupanya...ishhh

~aSHa~ said...

cikmot ehehehehehe ho la....xkan takde langsung..ekekeke

(eh kan mula org salah anggap)

Cik Cammy Lia said...

hehe mcm kembar je pakai baju semua sm..ekeke..mjr ad size

Kniedaz said...

aik...abang pun minum dalam botol? hehehe (Danish dan Danial pun kalau adik tak habis minum, diorang gonggong botol adik2)

~aSHa~ said...

cik Cammy lia...sib baik sib baik si abg tak besar mana..ada la size 7....

~aSHa~ said...

kniedaz --> ehehe tu la besor dah....si abg minum dlm cawan bila pagi2 nak gi school je...mlm2 nok botol...haiyaaaaaa