Wednesday, April 17, 2013

Dugaan Berpuasa Seorang Diri

Alhamdulillah dah 2 hari sudah berpuasa....

ni 'makanan' hari pertama puasa....nasi kukus ni bukan aku yang punya...tapi anak (mdm1) yang punye
dah la aku puasa...diminta nya suapkan dia...
dugaan sungguh la...suh suap sendiri...merengek2...hishhhh sabar je la mama ni...

kadang2 letih nak sabar....
bau nasi kukus ni benar2 menyengat hidung ni.....

arini pula cadang nak berpuasa lagi..
tapi si kecil mula merengek2 sepanjang malam...letih mak jemah
dah la merengek..tanak susu botol pulak tu...jadi nyusu badan la sepanjang malam.....
kul 4.30 pagi dah bangun tuk sahur dah..

ermmm tapi si kecik ni merengek2..takde ke maknanya aku dapat nak minum seteguk air...
sedar2 sambil nyusukan dia hingga dah subuh dah pun...ermmmm aku bangun je dia nangis..tak leh bergerak langsung...

ikut kan malas dah ke ofis tadi...
tapi suhu si anak dah ok je...saje dia merengek2.....

tapi dah pesan kat taska kalo apa2...contact je aku ...

pagi ni kena la anta si danish ke sekolah dulu...sbb jiran takde...bercuti..
jadi kerjaan pagi ni mmg kelam kelibut.....hohoohohoho


papa dia?.....papa dia spt biasa oustation...huhhhhh menyampah kadang2....
sbb tu la sy perlu pembantu rumah...

sekian wassalam.....

mood: swing swing

11 comments:

umilia said...

aku phm ape yg ko rase..sbb aku pun mengalaminye..hehehe..

Kniedaz said...

Dah banyak minggu puasa Isnin Khamis..dugaan banyak bila puasa waktu orang len tak puasa..

bunga_rose said...

dah ganti ke? alaaa bila nk start ganti pose ni.... aduiii

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

kite pon tak ganti lagi.. huhuh

Zura Tahir said...

sodap...dh lama xmakan nasi ayam kukus..

cheqna said...

feveret ni..tobak sedap

eima said...

last year tak perlu ganti yeay sbb time tu tgh bf lagi alisha period tak teratur ...jd Mrs P dtg lewat 2-3 minggu .... thn ni kena siap sedia la ...huhu


nk cari bibik cari yg huduh ... body tak mantop aged sikit tau...hehehe

~aSHa~ said...

eeheheheh baik eima..pesanan azimat bermakna tu..

mamaarifakeemaisy said...

Huu..eina lg sehari nak ganti, itu yg payah sgt tu :p

Cari maid aa terurus sket, tp ikut la cadangan eima tu

wahida said...

saya ada 5 hari lagi nak kena ganti puasa...huhu...

LYAfrina said...

lya x start lg ganti pose...
mmg letih sgt kalo kna handle sorang2.. lg2 layan kerenah anak y bermacam-macam.. sabor j la asha...