Posts

Showing posts from September, 2013

Petai Ada Kebaikannya

Petai berkesan mengatasi masalah


Kemurungan PMS (sindrom pra-haid) Anemia Tekanan darah Kuasa Minda Sembelit Keletihan Gigitan nyamuk Saraf Berat badan yang berlebihan Ulser Merokok Tekanan Strok Ketuat


Cara Menghilangkan Bau Mulut Setelah Makan Petai Untuk menghilangkan bau mulut setelah makan petai,  kunyahlah timun mentah (yg dibuat ulam tu). 
Pilihan lainnya adalah kunyahlah beras yang belum dicuci sampai hancur di mulut.  Tapi jangan sampai berasnya ditelan.
 Diantara dua pilihan diatas (timun dan beras),  mengunyah beras adalah yang paling berkesan untuk menghilangkan bau mulut setelah makan petai.
Satu lagi petua Sebelum dan selepas  makan petai,  sila minum dalam tiga empat teguk susu segar  susu segar,samada yg dalam  kotak atau dalam botol tu memang tidak mengecewakan hasilnya
sumber dari Detik-detik Indah Dalam Hidupku

Sekitar Hari Raya

Image
**gambar tak berapa cantik dah skrg ni...kena servis  kamera kot..***
ini je la gambar terbaik setakat ni...susah bebenor..yg susah bukan si kecik yg si teruna tua tu....tgk la tu jauh dari kita...sabar jerk kan temah...itu pun pegang bahu suh dekat skit
bila suh dekat si papa pulak nak peluk belakang..tgk bahu dia senget sebelah dah 
ni pun bahu papa senget dah....si danish tgk la nak lari 
kita pose berdua la dik....hero ni kalo makan bersungguh tapi sikit sikit...kena amik masa tgu dia makan..nak suap takde ke mau nye dah besar kan kan suap sendiri la
beratur amik duit raya 
 anak2 mengenal cara-cara memasak secara tradisi
 ini untuk kacau dodol tau nak ye pak sy tau la...
kita masak kan je lemang sekali dgn dodol..cepat sikit siap 
sekitar majlis raya jabatan yang dikendalikan oleh kelab sukan dan kebajikan

Mini Taman Tema di Temerloh

Image
Balik kampung baru baru ni semasa merdeka raya...adik ada bagitau yang ada taman tema kat kampung kami... dari rumah mak cuma dalam 10 minit sahaja...tempatnya kat Kampung Berhala Gantang, Sebelum Sekolah Agama Al-Wosto berhadapan dengan Pusat Tahfiz..
Sebenarnya Taman Tema ni dibuka pada bulan Disember tahun lepas 2012...boleh kami tak tahu.. bila tanya adik, pesal tak bagitau, tak kan tak tau anak buah ni hantu dengan kolam2 renang...boleh dia jawab, la awak tak tanya...hampeh tak punye adik...ehehehehe...dia kata awak pun jarang balik, balik pun sekejap2...tak sempat la nak cerita...kadang2 tak teringat nak cerita....sabar je la temah ni...dah hampir setahun baru ku tahu....
Taman Tema ini dikendalikan sepenuhnya oleh Pusat Tahfiz disitu... Jadi aurat-aurat terjaga la sikit...sebab tempat mandiannya diasing2kan dan diberi peringaktan supaya tidak berpakaian menjolok mata....
mereka ni suka sangat la kan balik kampung. 


Tempat Lelaki (Muslimin) segan ni gi ambil gambar dekat2..seba…