Posts

Showing posts from January, 2017

Kopi Berkhasiat

Image
MINKAFFE juga dikenali sebagai KOPI GARAM BULUH
》》berasal daripada bijian Kopi Robusta dan Garam Buluh Organik semulajadi dari Korea yang meningkatkan nilai
nutrisi kopi ini.
》》kaya dengan bahan mineral seperti Magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan Kalsium.
》》Mengapa perlu bahan mineral seperti Magnesium?

■■Sedikit perkongsian maklumat tentang      >>#Magnesium…
●●"kandungan Magnesium yg rendah dalam darah menjadi petanda seseorang
mudah mendapat darah tinggi dan masalah jantung“…
●●bagi “pesakit kencing manis pula…
mereka memerlukan lebih banyak Magnesium kerana Magnesium bekerja bersama sama dengan insulin.
●●Magnesium diperlukan bagi membolehkan Glukosa masuk dalam sel untuk diuraikan kpd tenaga.
●●Bagi pengidap kencing manis,
tubuh badan mereka tidak mampu mengangkut Glukosa ke dalam sel tubuh.
●●Akibatnya Glukosa tertinggal dalam darah.
Glukosa yg tertinggal dlm darah ni menjadikan tubuh lesu kerana gula tidak dapat ditukar kpd tenaga..
》》maka kehadiran Magnesi…

Didik anak menjadi hamba

*Didik anak menjadi "Hamba"*
๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ‚๐Ÿƒ

๐Ÿ”ฎAcap kali kita terlihat. Si ibu bersusah payah mengemas rumah, menyapu sampah, membasuh baju, memasak, basuh pinggan dan pelbagai lagi..

๐ŸŽˆ Sedangkan si anak dara bersenang lenang di depan tv, menghadap laptop, dan bermain smartphone

๐ŸŽˆBila disuruh tolong merungut, tak reti, malas dan ada yang buat cincai2 sebab terpaksa.

๐ŸŽˆTak kurang juga anak lelakinya, mana mahu nak buat kerja2 perempuan?

๐Ÿ’”Budaya anak menjadi RAJA semakin berleluasa sekarang.

Sebab apa?. Sebab mereka tidak dididik menjadi "hamba" sedari kecil.

๐Ÿ’ Mereka tidak diajar untuk mengerti kesusahan dan kepayahan ibu bapa mereka

✳ Mereka tidak diajar untuk memamahami bagaimana keadaannya bila ditempat ibu bapa mereka

๐ŸŒ€Alasannya?

+ "Kesian anak tu kecik lagi.."
+ "Tengok Timah tu, nak dera anak ke apa?"
+ "Ish, janganlah bagi budak tu buat, dah jadi macam orang gaji je.."

๐ŸšJika beginilah alasannya, bersiap sedialah untuk m…

Hadiah Peraduan JomMintakResitGST

Image
assalamualaikum.. alhamdulillah.. rezeki di akhir tahun lepas tapi di claim tahun ni puas cari resit...rupanye.resit di ofis gagahkan diri naik ke opis... rezeki x salah alamat






#rezekimdm