Tuesday, February 16, 2010

PETUA UNTUK MENEGANGKAN PAYUDARA @ TETEK...

ESKLUSIF BAGI YANG DAH BERANAK DAN MENYUSUKAN ANAK2 YE...BUKAN NYUSUKAN BAPAKNYE....OKEH?

entry ni bukan la khas tuk org dah berkahwin sahaja...tapi leh jugak kongsi dgn pembaca di kalangan bujang....ye ar korang pun bakal berkahwin dan beranak pinak jugak kan..dan bakal menyusukan bapak opssss sori tertulis plak, takpe boleh di strikethrough kan perkataan tu...bakal menyusukan anak2 jugak kan...

PETUA yang saya amalkan...teng teng teng...malu ai...bluekkkkk malu ke benda..normal la tu kan.....ye idak...

petua nye :

--> kalo anda mandi dengan air panas, masa bilasan terakhir tu hang amik la air dari pili yang bukan panas tu..yang sejuk2 tu...so jirus2 la ke tetek tu...bila rasa sejuk...terasa kulit2 tu menegang tak? terasakan...nak cuci muka pun terasa tegang dgn air sejuk....tapi kalo air pili tu tak la sesejuk mana...hangpa leh guna air sejuk dari peti ais...betul ni akak tak tipu..tapi akak jarangla amalkan yang ni...tapi pernah la sesekali dua satu ketika dulu...skrg kat rumah baru ni...mandi air panas, so, kalo guna air pili biasa pun dah sejuk..tambah plak akak duk kat bukit ni..lagi sejuk...air bukit...tapi yg duk kat bando2 tu...air mandian biasa tak la sejuk sgt kan..so guna la air dari peti sejuk..kalo nak mantap lagi guna air yang skit lagi nak jadi ais...perghhhhhh sejuk yakmat....ha jirusla ke tetek hangpa ye....mudah? senang? ada berani? cuba ar...tapi ingat...mulakan dengan sebelah kanan dulu tau....sbb takde la jantung hang terkejut sgt dgn sejukkan air tadi...ikut sunnah gak mulakan mandian dengan basuh sebelah kanan dulu....sbbnye? adalah sama...tanak la jantung tu terkejut..kang dpt penyakit serangan jantung plak..

korang pernah terpk tak kenapa org dulu2..tak de jamu khas atau apa2 tapi kulit cantik mulus2 dan gebu2 je....ini kajian aku yang tak berapa nak kaji la...tapi dari bahan2 yang aku baca...sbb mereka ni rata2 mandi dengan air perigi atau air bukit yang sejuk2 kaw kaw tu..fresh lagi...dan takde 'bahan @ubat penyembuh' pun kat air tu..selain itu mereka menjaga pemakanan..makan ulam-ulaman...

ok lepas ni nanti akak ajar plak cara-cara untuk mengecilkan saluran tut tut...lalallalala...

mau tahu ke tak? yang ni benar2 khas tuk berkahwin..tapi yang belum kahwin pun mcm akak ckp tadi boleh jugak...nanti hangpa pun nak kahwin dan bermesra jugak kan?

35 comments:

ardinihumaira said...

errr... patot la tegang megang... dni suka mandi air sejuk. hikhikhik... awww,,,

kak, dni mau segala petua.. miahahaha gatainya dni ;p

AiSHieY said...

Hahahaha...makan evening primrose oil blh gak wat tegang mane yg kndur tuh...kih3...tp klo tgah petnen ni sure tegang punyer...hu3...

♥ suterakasih ♥ said...

owhh yeke kak?hihihi..
ok2 makaceh ats petua :P

psst lom kawen kot haha

~aSHa~ said...

dni --> sabo ye...plan2 kita peturunkan petua dari khazanah nenek moyang....kalo dah gatai tu cepat2 la suh deen pinang ek..eheheh akak dulu pun time gitu la mengatai byk...tapi gatai pada yg satu je la...lalalallala

Aishiey --> ehehe ni petua original..tak yah beli2..jimat bajet...

sutera kasih --> ye dik..try la..kalo adik pg spa pun..meereka buat mandi ais tau untuk set pengantin...

MiDiAiDa said...

wahh..petue baguih nei..1st time dgr petue nei..nak cube laa..ekekek..tq asha..

~aSHa~ said...

cuba cuba jgn tak cuba...kat spa pun guna cara ni...

@juera said...

bgs petua ni leh cuba..tp skrg ade org jual pam utk kasi tgg tetek arge 250 se..mcm2 ada..huhu

Asya said...

hahhahahahaaaaa.....
mandi ptg ni nk try guna ais... ehheheheeh....

**tp btulla.... ptt la org lama2 dulu xpkai ape2 kosmetik cam kita tp maintain je kan.. rupanya diorang guna sumber y betul2 fresh punyer.. tanpa ada pcemaran + air karat k dr salur2 paip tu...

Asya said...

hahhahahahaaaaa.....
mandi ptg ni nk try guna ais... ehheheheeh....

**tp btulla.... ptt la org lama2 dulu xpkai ape2 kosmetik cam kita tp maintain je kan.. rupanya diorang guna sumber y betul2 fresh punyer.. tanpa ada pcemaran + air karat k dr salur2 paip tu...

Asya said...
This comment has been removed by the author.
.:fyzz:. said...

haluuu zidah..lama bebeno aku tak terjah blog hg..amboi makin meriah noh..ngan cabutan bertuah la..cam funfair la rasanya..hehehe...aku kalau ko nk tau perasan aku sila la terjah blog aku http://fyzzeva81.blogspot.com/
wey setau aku..tetek hg mmg mantap dh..sejak dri jaman uitm lagi..mmg mantops..mmg seiring ngan dolly porton la..heheh..pepun makasih la ngan petua2 nih...insyallah akan diaplikasikan nnti...

~aSHa~ said...

asya-lya --> ehehhehe jimatkan petua org lama2..

fyzz --> nati aku terjah blog hang yg dah bersarang dinosour tu...ye tetek ku mantap..tapi kalo dah nyusu badan takde ke mantops mcm zaman keremajaan dan kedaraan dulu tu...owhhhhhcehhh....

gina marna said...

patut ler muke kite tegang...hak3....eh kite ckp bab muke ke bab lain nii....hehehe.

ai x sabar nak tgk geng kite pakai baju pepel tu p main netball lps dorang amalkan petua yu ni ...huhu bunyi cam gataii je

udacun said...

cam best aje petue.. nnt kasi ag petua ekk...
hhehehe...

Ain said...

petua nak besarkan t***k secara semulajadi ada tak?

share la...

~aSHa~ said...

gina marna --> ehehehe mesti ganteng sorang2 kan pakai baju tu dgn tetek tegang

uda cun --> satu satu ye...esok plak

kak ain --> nak besokan? eheheh tak reti....sy nak cari tuk kecikkan ni..aritu dah pakai produk tu..tapi jenuh nak pakai hari2...bosan..

.:fyzz:. said...

kah kah siot ja hang zidah..cam sarang dinasour yer..pnya la besar sarang ..hahaha

jajarina said...

kak asha... auww~ hahaha petua berguna yg boleh diaplikasikan oleh semua orang.. hhehehe TQ!!

~aSHa~ said...

fyzz --> ehehehehe ke mcm sarang semut je? tak padan...

jajarina --> jimat dan boleh buat hari2 kan

nsazwa said...

salam akak..
timo kasih bebanyak yer...act..nani memg tercari2 petua jimat untuk teggkan kembali tuuut setelah BF ni...jumpa gak akhirnya..nani dah try kang nani bgtau bp percent kesannya ye....hahhhhahahah....

~aSHa~ said...

nsazwa --> jgn la amalkan sekali terus kata takde perubahan ye..try ar berkali2...dah 7 kali berturut2 ke....baru la inform sini ye..leh share berjemaah...ehehehehe...tq tq

ardinihumaira said...

kak.. meh join giveaway dni taw :) hehe

deus X machina said...

bagus
boleh kasi tau kat bakal bini nanti
erk888

~aSHa~ said...

dni--> ok..akak dah tgk..dan berminat..masa je takde lagi ni...jap ek

erk888 --> jgn bgtau skrg...kang tak pasal2...bukan bakal bini yg ajak kawin cepat..dia tu yg nak cepat2..

Kniedaz said...

hehe..bagos petua nih..nak wat jugak..heheh

lin_cute said...

wah...betui ke ni....ko memang pakai petua ni ke...? mesti tegang gile kan...hehe...nanti leh ler aku plak cuba....satu hari sekali jer ker...?
tak sabo nak tau petua kedua plak....tq zidah...

Ain said...

hukhukhuk...... kalo camni kena ambik botox ler erk.....

ammpunnn mak tak sanggup!!!

~aSHa~ said...

kniedaz --> buat ye..hari2 takde masalah..takde bazir air pun....

lin cute --> buat la setiap kali mandi...ish ko ni...nak cepat dan berkesan kena rajin..lagipun mudah je...time mandi je...

kak ain --> ehehehe...amboi usaha sungguh....rasanye mesti cik abe dah puas hati tu..akak je rasa gitu kan? ehehehe...terbukti ada danish dan sarah tu...

lovelywa said...

bagus punye idea..ok2 akan try gak..segala mcm cara dah try..tp camtu gakk..

~aSHa~ said...

try ye....semoga kita semua puas hati dgn percubaan baru ni...tapi mende ni dah lama....

kenwooi said...

hmm interesting.. too bad i got no payudara to try on =P

kenwooi.com

Zakiah said...

Mintak suami pancut air mani kat buah dada, kemudian sapu rata2 dan biarkan kering semalaman. nak lebih mujarab, selalu amalkan telan air mani tu leh awet muda memang terbukti.

Ros said...

Cuba ikut petua lama yg telah terbukti berkesan. Mintak suami pancutkan air mani kat buah dada kemudian sapukan rata pada kedua buah dada dan biar kering semalaman.
Kalau nak lebih mujarab, amalkan selalu telan air mani suami utk kesihatan dalaman wanita sebab memang banyak khasiat, kaya protin dan leh awet muda. Ramai makcik2 pesan, jangan dibuang begitu aje....membazir, cuba try memang nampak perubahan.

Tasha said...

Cuba ikut petua lama nenek moyang kita yg telah terbukti berkesan. Mintak suami pancutkan air mani kat buah dada kemudian sapukan rata pada kedua buah dada dan biar kering semalaman.

Untuk kesihatan dalaman, kena amalkan telan air mani suami, memang terbukti berkesan awet muda.

Ummi Jual Vitamin said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Anjalkan Payudara Kendur.

10 Amalan Berpantang Yang Patut Buat Tetapi Semakin Di Abaikan. Mama Wajib Baca Ya! 12

Sebaik sahaja anda selepas bersalin, anda akan melalui fasa pemulihan diri selepas melahirkan bayi. Tempoh ini amat penting untuk mengekalk...

Labels