Wednesday, May 5, 2010

Sesat Lagi Menyesatkan

salam...hari yg ditunggu2 empunya blog dah tiba..tahniah...
Situasi sesat pernah dialami oleh sesiapa sahaja yg ada lesen memandu legal or illegal driver...pepatah melayu ada sebut sesat hujung jalan , kembali ke pangkal jalan...huh..rasanya kalo kt KL tak usah la kembali ke pangkal jalan...kena bayar tol dabel la pulokss...hahahah...kalu bnyk pitihs dok ape la....
namun di Malaysia ni kita sesat disebabkan oleh terlalu byk signboard, papan tanda, tunjuk arah yg mengelirukan...x yah cite la pasal mentaliti pemandu di Malaysia ni...cakap pasal singboard pun dh cukup.....bagus sebenarnya ada signboard tapi org kita sesat sbb signboard...nak masuk simpang atau susur , signboard diletakkan 50 meter atau hampir sgt dah dgn simpang...tulisan pun kalo baca nak kena pakai kanta cembung atau teropong...kalo signboard kt atas lagi la...nampak je tempat dituju, terlepas....ishh ishhh....dh la kete byk...bila terlajak je..takkan nak undur mcm jalan kampung...alapaknya kena gohek la..x leh gostan....huhuhu...kalo u turn dekat x pe la jugak...sib baik x kena byr tol..nasib x baik, bertol-tol la kena lalui....hehehe....

sekadar renungan.....sesat pertama kali, kita akan belajar, sesat kedua kali kita akan bertindak wajar, sesat berkali-kali yg tuh x makan diajar....just think about it...

posted by papa mdm...home alone...

7 comments:

Sitisifir10 said...

betul2...GPS lagi kan takleh caya, apatah pulak signboard :P

ardinihumaira said...

hehe dni kalo sesat tah3 duk menanges je tatau nak ke mana ;p tepon orang je la gamaknya

fikaryna said...

jalan kl sesak lagi menyesakkan..yg xmahir mcm ryna..dari jalanraya mau ke laut sampainya kalau tersesat..haha..

E.d.Y said...

pakai je gps..hehe

~aSHa~ said...

sitisifir-- betul2,baik ikut gbs ( geng bas skolah )huhu

~aSHa~ said...

dni-- tepon polis dulu 999 baru nangis...

ryna -- makin kita sesat makin kita mahir...hehe..tp sediakan la ongkos tolnya ye

Edy-- cdgnya nk pkai gak...tunggu ada sponsor la kot..ahaha...

Ena said...

huhu..
memg betul tu.. ena pun penah gak cam tu.. rase nak nanges jekkk.. nasib baik la jumpe jalan pulang.. penah mase tu sesat dah nak mausk ke singapore.. hoho

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels