Tuesday, April 10, 2012

Suhu mencecah 39.4 darjah celcius

 3 hari dah budak tecit ni demam....
aku pun dah 3 malam tak lena..aku pun kurang sihat jugak sebenarnya...
 ni suhu smlm sblm pg klinik
 ni suhu pagi tadi, jam 4 pagi...mencecah 39.4
bagi makan ubat, lap2 badan, kepala bagi basah....turun skit lepas tu

dalam masa 20 - 30 minit turun 37.5

tadi jam 9 balik rumah...cek suhu lagi...dah sedikit kebah...dlm 37 darjah....
tapi doktor kata...kemungkinan dia akan panas baik panas baik......dalam tempoh 6 jam cek la..
dan kemungkinan dia nak kena campak..bila dah naik campak...demam pun kebah...


----------------------
adik ni manja skit bila demam..nak berpeluk jer....tu lambat skit baik
kalo abg danish dulu...demam, tapi aktif juga walau tak larat sgt...tapi cepat baik..

7 comments:

cheqna said...

owoh 39.4??
cepat siya la neh

.:fyzz:. said...

ciannya kat adik..aku tak leh la kalau anak demam...riso dibuatnya..hg pun msti tak lena kan..aku hrp adik cepat2 la kebah demamnya...

LYAfrina said...

HUHU..teruk gak tu sha..mmg tinggi la.. x bwk g spital.kot masuk air ke...

eima said...

byk tu naik suhu die kak ... bahya tu .... slalu2 lap ... risau jg sbb kecik lagi mudah kena sawan klu suhu tgi sgt ....

mmg tak tido mlm klu anak2 sakit ni ...risau ...

ibu MZW @ farah idayu said...

semoga adik cepat sembuh...mmg skang ngah musim budak2 demam kan...haihh...riso la...

~aSHa~ said...

harap dia cepat baik..rindu kat hilaian ketawa dia...

fiezaradzi said...

anak saya pun macam tu hari tu, dan mmg campak nak kuar.. huhu..berhari jugak lah tak tidur mak nya..

10 Amalan Berpantang Yang Patut Buat Tetapi Semakin Di Abaikan. Mama Wajib Baca Ya! 12

Sebaik sahaja anda selepas bersalin, anda akan melalui fasa pemulihan diri selepas melahirkan bayi. Tempoh ini amat penting untuk mengekalk...

Labels